شناسه خبر: 18805 منتشر شده در مورخ: 1398/7/9 ساعت: 10:30 گروه: اجتماعی  
قم بهترین استان کشور درخصوص مناسب فضای شهری برای معلولان است

قم بهترین استان کشور درخصوص مناسب فضای شهری برای معلولان است

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی قم گفت: طبق آمار رسمی کشور، قم مطلوب‌ترین و بهترین استان کشور درمناسب‌سازی فضاهای شهری برای استفاده افراد معلول است.

به گزارش ایران سپید محمد علی مقدم خواه در جلسه ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی قم افزود: میانگین مناسب سازی قم ۷۲ درصد بوده است.

وی بیان کرد: مناسب سازی دستگاههای استان درمقایسه با متوسط کشوری بیش از ۳۳ درصد بیشتر بوده که نشان از وضعیت مطلوب استان در مقایسه با شهرهای دیگر است.
مقدم خواه خاطرنشان کرد: در رابطه با مناسب‌سازی توسط دستگاههای دولتی استان قم در رتبه نخست کشور قرار گرفته اما نیاز به مناسب سازی همچنان احساس می‌شود.
وی تصریح کرد: در رابطه با مناسب‌سازی در سطح بانکهای استان، تعاملات و هماهنگی های لازم با مدیریت شعب بانکها انجام گرفته است.
مقدم خواه با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی در سطح بانکهای استان بیان کرد: در وضعیت کنونی مسیر و زیرساختهای موجود برای دسترسی و عبور و مرور افراد معلول مناسب و ایمن نیست.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی قم عنوان کرد: معلولیت صرفا در معلولیت جسمی خلاصه نشده و مناسب‌سازی حوزه های متنوعی دارد که در رابطه با افراد نابینا و ناشنوا شکل مناسب سازی با مناسب سازی افراد معلول تفاوت دارد.
وی گفت:مناسب‌سازی و افزایش خدمات الکترونیکی در انجام امور خدماتی و اجتماعی نیز مهمی بوده که در رابطه با افراد نابینا و ناشنوا احساس می‌شود.
مقدم خواه بیان کرد: در صورتی که روند دولت الکترونیک در رابطه با افراد معلول و ناشنوا و نابینا توسعه پیدا کند، روند مراجعه حضوری این افراد به دستگاه های اجرایی کاهش می‌یابد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *