شناسه خبر: 18804 منتشر شده در مورخ: 1398/7/9 ساعت: 10:28 گروه: اجتماعی  
رابط ناشنوا در مکان های پرتردد در گیلان فعال می شود

رابط ناشنوا در مکان های پرتردد در گیلان فعال می شود

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: فعالیت رابط ناشنوا در مکان های پرتردد ناشنوایان شامل شهرداری ها، محاکم قضایی و سایر دستگاه ها از جمله برنامه های سال جاری بهزیستی استان است.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی ناشنوایان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، آموزش برای ناشنوایان و کم شنوایان را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: بخش مهمی از کار برای ناشنوایان در کنار مسایل رفاهی، موضوع آموزش آنهاست که در این باره مراکزی در سطح استان گیلان فعال است.

وی با بیان این که معلولیت ناشنوایی به دو دلیل بسیار سخت و طاقت فرسا است، خاطر نشان کرد: اول اینکه در ظاهر فرد کم شنوا و ناشنوا درک معلولیت برای جامعه ممکن نیست و دیگر این که با معلولان شنیداری قدرت تعامل و ارتباط با پیرامون تا ۷۰ درصد از بین می رود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان بیان داشت: عدم ارتباط ناشنوایان در جامعه موجب انزوای این قشر در جامعه و خانواده می شود و فرصت های برخورداری از آموزش، بهداشت، اشتغال، تحصیل و ازدواج مثمر ثمر و پویا را از آنها می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه همگان به مشکلات ناشنوایان و تلاش بیش از پیش برای این قشر خاطر نشان کرد: هفته ناشنوایان و نامگذاری روزی به نام روز جهانی ناشنوایان و برگزاری همایش های مختلف در این ایام، فرصتی برای جلب رسانه ها، خانواده ها و مسئولان به مشکلات این قشر است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گیلان نیز با بیان این که سیاست بهزیستی استفاده از دانش در ارتباط با غربالگری شنوایی است، گفت: تشخیص مشکلات شنوایی را به زیر صفر رسانده ایم، کاهش سن مداخلات هر چه پایین تر باشد، موفق تریم.

رحیم تکاملی اظهار داشت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون، کاشت حلزون برای ۱۶۸ کودک در استان گیلان انجام گرفته است.

همایش روز جهانی ناشنوایان امروز دوشنبه از سوی بهزیستی استان گیلان در سالن یادگار امام رشت برگزار شد، در این همایش جمعی از ناشنوایان موفق در بخش های مختلف تجلیل شدند.

بر اساس آخرین آمار، شش هزار و ۲۰۰ ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان گیلان هستند که سه هزار و ۱۷۸ نفر مستمری دریافت می کنند. هشتم مهر ماه روز جهانی ناشنوایان است، از دوم تا هشتم مهرماه هر سال به همین مناسبت برنامه های مختلفی با گرامیداشت توانمندی افراد ناشنوا اجرا می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *