شناسه خبر: 18797 منتشر شده در مورخ: 1398/7/9 ساعت: 10:00 گروه: اجتماعی  
تحصیل ۷۰ هزار دانش آموز معلول در مدارس عادی

تحصیل ۷۰ هزار دانش آموز معلول در مدارس عادی

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی از تحصیل ۷۰ هزار دانش‌آموز به آموزش‌های ویژه در مدارس عادی خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر مجید قدمی در حاشیه افتتاح یک آموزشگاه استثنایی خیرساز در کومله شهرستان لنگرود به فعالیت ۲۳ هزار معلم در مدارس استثنایی کشور اشاره کرد و گفت: هزار و ۶۲۰ مدرسه استثنایی در کشور وجود دارد و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز نیازمند آموزش‌های ویژه در این مدارس تحصیل می‌کنند. وزارت آموزش‌ و پرورش تلاش می‌کند تا امکانات آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی فراهم کرده و برنامه‌های مناسبی در این حوزه‌ها برای دانش آموزان مدارس استثنایی اجرا کند.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه به برخی از اقدامات انجام‌شده از سوی این وزارتخانه برای این دانش‌آموزان اشاره کرد و بیان کرد: تأمین واکر، ویلچر، سمعک، عینک و کاشت حلزون و هزینه‌های دارویی بخشی از اقدامات حمایتی وزارت آموزش‌وپرورش از دانش‌آموزان استثنایی است.

وی در ادامه تأمین سرویس ایاب و ذهاب برای این دانش‌آموزان را یکی دیگر از اقدامات حمایتی وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام کرد و گفت: این سرویس‌ها در مناطق محروم رایگان است.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: به دنبال توسعه فعالیت‌های این مدارس هستیم. توجه به فعالیت‌های ورزشی این دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار دارد و با برگزاری مسابقات کشوری نفرات برتر به کمیته ملی پارالمپیک معرفی می‌شوند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر۷۰هزار دانش‌آموز نیازمند به آموزش‌های ویژه در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

 
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *