شناسه خبر: 18796 منتشر شده در مورخ: 1398/7/9 ساعت: 09:52 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 9 مهر 1398

روزنامه سه شنبه 9 مهر 1398

آمار معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی- پشت پرده رایزنیها برای دیدار روحانی با ترامپ از زبان ظریف - سقف تراکنش مالی برای حذف از فهرست یارانه ها اعلام شد - هشدار درباره هورمونهای رشد خارجی - آزناوور، صدای جهانی موسیقی فرانسه - معرفی ورزشهای معلولین - دروغ بزرگ برای فرار از کمپ

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 9 مهر 1398

2 صفر 1441

1 اکتبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6246

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

آمار معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی 2

پشت پرده رایزنیها برای دیدار روحانی با ترامپ از زبان ظریف 5

سقف تراکنش مالی برای حذف از فهرست یارانه ها اعلام شد 7

هشدار درباره هورمونهای رشد خارجی 9

آزناوور، صدای جهانی موسیقی فرانسه 11

معرفی ورزشهای معلولین 14

دروغ بزرگ برای فرار از کمپ

 

.............ویژه

* آمار معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی: عقبماندگی ذهنی، نابینایی، ناشنوایی و مشکلات جسمی-حرکتی، همه صفاتی است که در جامعه آماری به فرد معلول نسبت داده میشود. معلولی که برای حضور در جامعه نیاز به حمایت دارد. معلولان اگرچه دارای مشکلات بسیاری در جامعه هستند، اما در بین آنها هستند افرادی که با وجود مشکل جسمی-حرکتی، با استفاده از تفکراتشان، اتفاقات مثبت بسیاری را رقم میزنند. البته بهزیستی علاوه بر خدماتی که برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، معتادان یا زنان و کودکان بیسرپرست یا بد سرپرست انجام میدهد، معلولان را هم تحت پوشش خود قرار داده و در این میان باید دیگر نهادها و سازمانهایی که معلولان در آنجا تردد دارند یا ارائه خدمت میکنند، به این افراد حتی در بخش مناسبسازی اماکن و تسهیل در تردد آنها یا بر طرف کردن بسیاری از مشکلات و مسائلی که معلولان کشور با آن دست به گریبان هستند، گام بردارند. چندی پیش سازمان بهزیستی در خصوص افراد معلول تحت پوشش خود آماری ارائه کرد که در ادامه بخشی از این آمار را میخوانید. بر اساس این گزارش، به طور کل در سراسر کشور یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۰۵ نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که ۱۹۴ هزار و ۴۶۹ نفر جمعیت سالمند، ۲۷ هزار و ۳۲ نفر دارای ضایعه نخاعی، ۹ هزار و ۱۰۰ نفر مشکلات سینه ای، ۱۰ هزار و ۵۱۵ نفر ضایعات کمری خاجی و ۷ هزار و ۴۱۷ نفر مشکلات گردنی هستند. در حوزه اشتغال آمار نشان میدهد که ۱۰۶ هزار و ۷۵۵ نفر از کار افتاده، ۱۸ هزار و ۲۰۴ نفر بازنشسته، ۸۸۷ هزار و ۴۴۹ نفر بیکار، ۱۱۱ هزار و ۵۷۷ نفر سایر و ۸۷ هزار و ۸۳۹ نفر شاغل هستند. همچنین بازه سنی این افراد هم به این شرح است که ۵۳ هزار و ۸۴۱ نفر کوچکتر از ۶ سال، ۹۴ هزار و ۴۳۴ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۱۰۵ هزار و ۸۹۶ نفر بین ۱۲ تا ۱۸ سال، یک میلیون و ۸۷ هزار و ۸۹۳ نفر بین ۱۸ تا ۶۵ سال و ۱۲۵ هزار و ۷۶۱ نفر بالای ۶۵ سال وجود دارند. درباره وضعیت تأهل جامعه آماری معلولان میتوان این گونه عنوان کرد که ۱۵ هزار و ۴۵۸ نفر همسر فوت شده، ۱۹ هزار و ۲۵۰ نفر نامشخص، ۸ هزار و ۳۷۸ نفر مطلقه، ۴۸۰ هزار و ۷۷۹ نفر مجرد، ۹۳۸ هزار و ۸۶۰ نفر متأهل و ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر متارکه کرده هستند. ۸۲۸ هزار و ۵۰ نفر هم جزو مستمریبگیران سازمان بهزیستی هستند؛ همچنین معلولین روانی ۱۳۳ هزار و ۷۳۳ نفر، ذهنی ۳۸۶ هزار و ۶۴۶ نفر، شنوایی ۲۱۲ هزار و ۷۹۱ نفر، بینایی ۱۸۷ هزار و ۲۹۶ نفر، جسمی و حرکتی ۶۳۱ هزار و ۱۶۱ نفر و صوت و گفتار ۷۸ هزار و ۱۸۲ نفر هستند. همچنین آمار مستمریبگیران سازمان بهزیستی از نظر میزان دریافتی به شرح زیر است: 281394 نفر: 530000 هزار ریال. 17849 نفر: 600000  هزار ریال. 17119 نفر:        710000 هزار ریال. 12347 نفر: 820000 هزار ریال. 5123 نفر: 1000000 هزار ریال. 354501 نفر: 1085000 هزار ریال. 10155 نفر: 1800000 هزار ریال.

 

.............سیاسی

* پشت پرده رایزنیها برای دیدار روحانی با ترامپ از زبان ظریف. ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: شرط ما این بود که تحریمها رفع گردد تا دیدار بین دکتر روحانی و سران ۵+۱ برگزار شود؛ نه دیدار بین آقای ترامپ و آقای روحانی. آقای ترامپ هم نگفت بعد از دیدار تحریمها برداشته میشود؛ بلکه مایل بود بیشتر دیدار انجام شود و میگفت: این امکان هم هست که بعد از دیدار تحریمها رفع شود.

* علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مذاکره با آمریکا و بازگشت به برجام گفت: مذاکره با آمریکا تا زمانی که تحریمها پابرجا باشد، معنا ندارد. بیمعناست که بخواهیم با کشور قلدری که میخواهد با زور یک کشور را پای میز مذاکره بکشاند و تحریمها را نیز برای آن کشور لغو نکند، مذاکره کنیم. اگر آمریکا توبه و به پیمانهای پیشین خود با ایران عمل و همچنین تحریمها را لغو کند، میتوانیم با این کشور مذاکره کنیم.

* حجت الاسلام احمد مازنی، نماینده مردم تهران گفت: قهر با صندوق رأی به نفع هیچ کس نیست؛ دود آن به چشم مردم خواهد رفت. از طرف دیگر، کسانی که مردم را به مشارکت حد اکثری دعوت میکنند، باید لوازم آن را نیز برای انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان فراهم کنند. اگر مردم با صندوق رأی قهر کنند، هزینه آن را خود باید بپردازند.

* حجت الاسلام مجتبی ذو النور، نماینده مردم قم در ارتباط با نقش احزاب سیاسی مجلس در جناحی شدن لوایح ابراز داشت: به عقیده من این نقش خیلی زیاد است. به عنوان مثال غالب اصلاحطلبان به شفافیت آرا رأی منفی دادند؛ علت آن هم این است که فکر میکنند اگر رأی ایشان معلوم باشد، در جایی مثل CFT باعث میشود لکه ای در پرونده شان در شورای نگهبان باشد و این مباحث جناحی در خیلی مسائل دیگر هم هست.

...........گزارش روز

* سقف تراکنش مالی برای حذف از فهرست یارانه ها اعلام شد: شرق نوشت: دولت برای حذف یارانه پردرآمدها، بررسی تراکنش بانکی و مانده حساب افراد را ملاک تشخیص قرار داده است. این خبر را سید فرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد. این نماینده مجلس افزود: افرادی که تراکنش بانکی سالانه آنان بیش از یک میلیارد و مانده حسابشان ۳۰ میلیون تومان باشد، از لیست دریافت یارانه حذف میشوند. به گفته وی تا زمانی که بانکهای اطلاعاتی تجمیع نشوند، بیشک حذف سه دهک بیخطا و به درستی اتفاق نخواهد افتاد. به هر حال در مجلس، در بررسی لایحه بودجه این قضیه را مورد توجه قرار داده، بر اساس آیین نامه ای که وزارت کشور به همراه وزارت کار و سازمان برنامه و وزارت ارتباطات تدوین خواهند کرد، نسبت به حذف اقدام لازم صورت میپذیرد و منابع آزاد شده در همان استان هزینه میشود. موسوی با اشاره به اینکه بانکهای اطلاعاتی ای که بتوانند فعالیتهای اقتصادی جامعه را تجمیع کنند نداریم، گفت: این خلأ بانکهای اطلاعاتی در بحث اجرای سیاستهای رفاهی ما را با چالش رو به رو میکند. در بحث دریافت مالیات بر حق همینطور. الآن سیاستهای مالیاتی ما به درستی اجرا نمیشوند و در برخی مواقع عادلانه نیستند. او افزود: ما اکنون به چنین وضعی دچاریم که هیچ اطلاعاتی در خصوص فعالیت اقتصادی از جمله درآمد، هزینه، اموال و... 10 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در دست نداریم؛ این افراد نه کارمند هستند نه بیمه دارند و نه... البته ممکن است اطلاعات آنان به صورت پراکنده وجود داشته باشد، اما در یک جا وجود ندارد. او در پاسخ به این سؤال که سه دهک بالای اقتصادی از نظر اقتصادی چه ویژگیهایی دارند؟ توضیح داد: هنوز هیچ شاخص مشخصی برای تشخیص این سه دهک تعریف نشده است و به علت پراکندگی اطلاعات هنوز مبنای مشخصی وجود ندارد. اما مبنا برای تشخیص این افراد میتواند خانه، خودرو، اموال یا هر چیز دیگری باشد.

 

.............بهداشت و سلامت

* هشدار درباره هورمونهای رشد خارجی: مدیر کل امور داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تولیدات داخلی هورمونهای رشد کفاف بازار را میدهد، نسبت به موارد خارجی و قاچاق این هورمونها هشدار داد و گفت: مصرف هورمونهای رشدی که از مبادی غیر رسمی وارد کشور میشوند، به شدت خطرناک است. دکتر مهرعلیان  گفت: اغلب هورمونهای رشدی که در باشگاههای ورزشی مصرف میشوند، تولید داخل نیستند و بخش عمده ای از آنها به صورت وارداتی هستند که از مبادی غیر رسمی وارد میشوند. باید توجه کرد که قطعاً فروش هورمونهای رشد در باشگاههای ورزشی تخلف محسوب میشود. مهرعلیان ادامه داد: در حال حاضر هورمونهای رشد داخلی برچسب اصالت دارند و سعی داریم بحث گزارشگیری، پیگیری و پایش را هم به فرآیند برچسبگذاری هورمونهای رشد اضافه کنیم.

* قهرمان قلب خود باشیم: یک متخصص قلب و عروق گفت: آمار مصرف نمک در ایرانیان دو تا سه برابر جهانی است و مصرف شکر در ایران تا 6 برابر بالاتر از نُرم جهانی است. مصرف بالای نمک و شکر سبب شده تا 10 درصد مردم به دیابت و 20 درصد مردم به فشار خون مبتلا شوند. آرمین بردبار افزود: توصیه میشود هر فرد حد اقل روزانه 30 دقیقه فعالیتهایی مانند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، دویدن، طناب زدن و شنا داشته باشد. همچنین افراد باید در طول روز از نشستنهای طولانی خودداری کنند، زیرا به سلامت قلب و مفاصل آسیب میرساند. وی ادامه داد: در ایران با توجه به مالیات پایین و برخی مسائل فرهنگی، اجتماعی، مصرف سیگار سیر افزایشی داشته؛ به طوری که از هر دو فرد سیگاری، یک نفر به دلیل استعمال سیگار از دنیا میرود. علاوه بر استعمال سیگار، مشکل بزرگی که در جامعه وجود دارد، مصرف قلیان است که متأسفانه با توجه به قبح کمتر و مصرف شایعتر بین خانمها و افراد کمسن، مشکلات قلبی را بیشتر میکند. هر بار استعمال قلیان برابر استعمال 75 تا 100 نخ سیگار است.

...........آهنگ و درنگ

* آزناوور، صدای جهانی موسیقی فرانسه: شخصیت شاعرانه ای داشت. او در تمام احوال از حقوق ارمنیان دفاع میکرد. یک روز در اعتراض به قوانین مالیاتی داد و بیداد میکرد و از پرداخت مالیات سر باز میزد و ساکن سوئیس میشد و روزی دیگر از حذف مالیات بر درآمد متمولین خشمگین و برآشفته میشد. ترانه، شور و عشق و زندگی او بود. او تا صد سالگی هم میتوانست بخواند. شارل آزناوور با همان ظرافت طبع و متانتی که زندگی کرد، پارسال درست در چنین روزی از دنیا رفت. فردای اول اکتبر ۲۰۱۸ روزنامه ای را در سر تا سر فرانسه پیدا نمیکردی که در صفحه اولش تصویری بزرگ از شارل آزناوور را با پس زمینه سیاه چاپ نکرده باشد. همان شب، برج ایفل به احترامش جامه طلایی بر تن کرد و ترانه هایش در حالی که تصویر خودِ او در قالب پرده ای بزرگ به نمایش در آمده بود، در مقابل برج طنین افکند.

روزنامه فیگارو، در فردای مرگ او نوشته: ما میپنداشتیم که شارل آزناوور که روز گذشته خاموش شد، جاودانه و فنا ناپذیر است. او به تازگی چندین کنسرت در ژاپن اجرا کرده بود و قرار بود ۲۶ اکتبر برای اجرای کنسرت به بروکسل برود و سپس کنسرتهایی در نوامبر و دسامبر آینده در نزدیکی پاریس و بعد از آن هم در شهرهای مختلف فرانسه برگزار کند. صحنه گهواره او بود و ترجیعبند ترانه های عاشقانه غم انگیزش بر زبانها جاری است.

شارل آزناوور که نام اصلیش "شاهنور واغیناک آزناووریان" بود، در پاریس از پدری گرجی و مادری اهل ترکیه که هر دو اصالتی ارمنی داشتند و به فرانسه پناهنده شده بودند، متولد شد و یک سال پیش در چنین روزی به تاریخ این کشور قدم نهاد. از وی بیش از هزار ترانه به حدود ده زبان بر جای مانده است که او در چهار گوشه جهان اجرا کرده است.

سرگذشت شگفت انگیز و افسانه ای او ثمره عزم خللناپذیرش و نیز عشق و شوریدگی او به کلام و روشنبینی و هشیاری کاملش بود. شارل آزناوور بدون تواضع و فروتنی ساختگی میگفت: "من بیش از همه آوازه خوانان فرانسوی جوایز جهانی دریافت کرده ام." خواننده ترانه "نه، من هیچ چیز را فراموش نکرده ام" میدانست از کجا میآید و در تمام عمر به سرزمین مادریش وفادار ماند و به سفیر و معرف خستگی ناپذیر آن مبدل گردید. او البته یک فرانسوی تمام عیار هم به حساب میآمد و به کشوری که او را در آغوش خود پذیرفته بود، بی اندازه عشق میورزید. میگویند همان گونه که "جانی هالیدی" "الویس پریسلی فرانسه" بود، شارل آزناوور هم گاهی اوقات "فرانک سیناترای این کشور" خوانده میشد. او به همان اندازه که مشعلدار تجدید موسیقی و ترانه کلاسیک فرانسه بود، پرچمدار تلفیق گونه های گوناگون موسیقی به شمار میرفت. ترانه «La Boheme»، نام یکی از محبوبترین ترانه های آزناوور است که معمولاً در نظرسنجیها لقب بهترین ترانه این خواننده بین المللی را به خود اختصاص میدهد. این ترانه را از این لینک بشنوید.

.............ورزشی

* معرفی ورزشهای معلولین: پیرو تماس خوانندگان ایران سپید مبنی بر معرفی رشته های مختلف ورزشی معلولین به ویژه رشته های تازه تأسیس و کمتر شناخته شده در ایران، در شماره امروز به معرفی رشته ورزشی پارا اسکی میپردازیم. رشته پارا اسکی دارای ۳ رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی است. رشته آلپاین: پارا آلپاین مخصوص ورزشکاران پارالمپیکی متعلق به گروههای قطع عضو، ضایعات نخاعی، پولیو، نابینا و کمبینا بوده که دارای کلاسبندیهای زیر است: LW۱-۴، LW۵/۷-۱، LW۵/۷-۲، LW۵/۷-۳، LW۶/۸-۱، LW۶/۸-۲، LW۹-۱، LW۹-۲، LW۱۰-۱، LW۱۰-۲، LW۱۲-۱، LW۱۲-2. مسابقات این رشته به صورت انفرادی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار میشود. این رشته تحت پوشش کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) است که در سال ۱۳۲۷ شمسی مطابق با ۱۹۴۸ میلادی شروع به فعالیت کرد. آغاز فعالیت پارا آلپاین در ایران به سال ۱۳۷۷ بر میگردد و در همین سال اولین برنامه برون مرزی با اعزام تیم ملی کشورمان به مسابقات پارالمپیک زمستانی ناگانو ۱۹۹۸ در ژاپن صورت گرفت. مسابقات این رشته در ماده های مارپیچ کوچک، مارپیچ بزرگ، سوپرجی، اسکی سرعت و اسکی ترکیبی برگزار میشود و ورزشکاری برنده است که در مسابقه بتواند بهترین امتیاز را کسب کند. رشته اسنوبرد: این رشته مخصوص ورزشکاران پارالمپیکی متعلق به گروههای قطع عضو، ضایعه نخاعی و فلج مغزی است که در کلاسبندی SB-LL و ۲–۱ SB-UL قرار میگیرند. مسابقات این رشته در دو بخش آقایان و بانوان برگزار میگردد. این رشته تحت پوشش کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) بوده و در سال ۱۳۸۹ شمسی مطابق با ۲۰۱۰ میلادی شروع به فعالیت کرده است. آغاز فعالیت این رشته در ایران به سال ۱۳۹۵ بر میگردد. اولین دور رقابتهای قهرمانی کشوری آن در همین سال در تهران برگزار شد و نخستین حضور برون مرزی ورزشکاران این رشته به مسابقات زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ در سال ۱۳۹۶ باز میگردد. رشته اسنوبرد در دو ماده مارپیچ کوچک و بوردی کراس برگزار میشود. رشته صحرانوردی: این رشته مخصوص ورزشکاران پارالمپیکی متعلق به گروههای قطع عضو، ضایعات نخاعی، پولیو، نابینا و کمبینا است که دارای کلاسبندیهای زیر است: L10-5، L11-5، L5-7، LW1-9 و B1-3. مسابقات این رشته به صورت انفرادی و تیمی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار میشود. اسکی صحرانوردی تحت پوشش کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) است و در سال ۱۳۵۵ شمسی مطابق با ۱۹۷۶ میلادی شروع به فعالیت کرد. در این رشته مسابقات در مسافتهای کوتاه، متوسط و طولانی از ۲٫۵ تا ۲۰ کیلومتر با استفاده از تکنیکهای کلاسیک و آزاد در مسابقات امدادی تیمی برگزار میشود. ورزشکار و تیمی در هر مسابقه پیروز است که کمترین زمان را ثبت کرده باشد. آغاز فعالیت این رشته در ایران به سال ۱۳۹۶ شمسی مطابق با ۲۰۱۸ میلادی بر میگردد. اولین برنامه برون مرزی با اعزام تیم ملی کشورمان به پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸ صورت گرفت. این رشته شامل ماده های ۱۰ کیلومتر کلاسیک مردان، ۵ کیلومتر کلاسیک بانوان، ۱۰ کیلومتر پاتیناژ آقایان، ۵ کیلومتر پاتیناژ بانوان، ۱۵ کیلومتر مردان، ۷٫۵ کیلومتر بانوان، ۳۰ کیلومتر مردان، ۱۵ کیلومتر بانوان، ۱۰*۴ آقایان و ۵*۴ بانوان است. تجهیزات و وسایل مورد نیاز: چوب اسکی، کفش اسکی، چوب دست، لباس و کلاه مناسب، عینک و دستکش برای ورزشکاران مورد نیاز است و در رقابتها موانعی به نام گیت از جنس پلاستیکی قرار داده میشود که در صورت برخورد ورزشکار با این موانع، مصدومیتی ایجاد نشود. گفتنی است در حال حاضر تیم ملی پارا اسکی کشورمان در رشته آلپاین در دو ماده مارپیچ کوچک و بزرگ، در رشته اسنوبرد در دو ماده مارپیچ کوچک و بوردی کراس و در رشته صحرانوردی در دو ماده ۱۰ و ۵ کیلومتر فعالیت دارد.

 

.................حوادث

* دروغ بزرگ برای فرار از کمپ: پسر معتاد برای اینکه پدرش او را به کمپ ترک اعتیاد نفرستد، نقشه ربودن خود را طراحی کرد. اواخر هفته گذشته خبر ربوده شدن پسر 25 ساله ای به پلیس گزارش شد. پدر شاهین در رابطه با ناپدید شدن پسرش به مأموران گفت: دیشب پسرم به خانه نیامد. او اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد؛ تصور میکردم با دوستانش است. اما نصف شب پیامی از تلفن همراه شاهین برایم آمد که نوشته بود ما برای تصفیه حساب شخصی چند روزی پسرت و خودروی زانتیای او را نزد خودمان نگه میداریم. به دنبال شکایت مرد میانسال، تحقیقات برای یافتن پسرش آغاز شد. در حالی که بررسیها در این خصوص ادامه داشت، مرد میانسال با پسرش به اداره پلیس رفت و گفت: آدمربایان پسرم را آزاد کرده اند. اما در ادامه تحقیقات و با توجه به تناقض گوییهای شاهین، فرضیه آدمربایی دروغین وی پررنگ شد. پسر معتاد که متوجه شده بود دروغپردازیهایش به جایی نمیرسد، به ناچار واقعیت را برملا کرد و گفت: من معتادم. پدرم میخواست مرا به کمپ ترک اعتیاد ببرد. برای همین تصمیم گرفتم به دروغ بگویم که مرا دزدیده اند تا پدرم دست از سر من بردارد. این دو روز هم در خانه دوستم بودم، اما وقتی دیدم که پولی برای خرید مواد مخدر ندارم، به خانه برگشتم و به خانواده ام گفتم که از دست آدمربایان فرار کرده ام. با اعتراف شاهین، پدرش او را برای ترک به کمپ ترک اعتیاد برد.

* تعرض به دختر دانشجو در گاوداری: نخستین جلسه محاکمه پسر شرور به اتهام تعرض به یک دختر دانشجو در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. اوایل تابستان امسال دختر دانشجویی خودش را به پلیس ورامین رساند و مدعی شد از سوی پسری جوان در یک گاوداری مورد تعرض قرار گرفته است. به دنبال اظهارات این دختر، متهم دستگیر شد و صبح یکشنبه محاکمه شد. در آغاز جلسه دختر جوان در جایگاه ایستاد و به طرح شکایت پرداخت. آن گاه متهم در شرح ماجرا گفت: دو سال پیش با این دختر دوست شدم. بعد از مدتی از من خواست با او ازدواج کنم، اما نه خودم و نه خانواده ام تمایلی به این کار نداشتیم. ما در این مدت بارها با هم مسافرت رفتیم و من کاری به او نداشتم؛ حالا چرا باید در یک گاوداری به او تجاوز کنم؟ شب حادثه او با من تماس گرفت و گفت به گاوداری پدرم برویم تا برای آخرین بار با من صحبت کند. اما هیچ اتفاقی بین ما نیفتاد. پس از اظهارات او بود که قاضی تولیت با خواندن اولین اظهارات متهم که در مراحل بازجویی مطرح کرده بود، گفت: تو در بازجوییهای اولیه به موضوع رابطه اشاره کرده ای؛ پس چرا حالا انکار میکنی؟ متهم در پاسخ گفت: این دختر از من خواسته بود اعتراف کنم. او گفته بود اگر موضوع تعرض را بپذیرم، رضایت میدهد تا آزاد شوم. در ادامه دختر جوان گفت: آقای قاضی! من از او خواستم با هم ازدواج کنیم تا آبروریزی نشود.

پس از پایان جلسه به دستور قضات دادگاه، متهم پرونده بازداشت شد و قرار وثیقه او نیز پذیرفته نشد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *