شناسه خبر: 18793 منتشر شده در مورخ: 1398/7/8 ساعت: 14:13 گروه: فرهنگی  
نمایشنامه نویسی را در رادیو نمایش بیاموزید

نمایشنامه نویسی را در رادیو نمایش بیاموزید

از این پس علاقه مندان به نمایشنامه نویسی می توانند با شنیدن برنامه رادیویی  «ردپای قلم»، نمایشنامه نویسی را با آموزش ایوب آقاخانی در رادیو نمایش بیاموزند.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، ژاله محمد علی تهیه کننده برنامه رادیویی «ردپای قلم» ضمن اعلام این مطلب گفت:برنامه« رد پای قلم»  شامل چندین پخش است که در بخش «از ایده تا متن» آن ایوب آقاخانی ، نمایشنامه نویسی را برای مخاطبان رادیو تدریس می کند .

وی افزود: همچنین در بخش «کانون نمایشنامه نویسان خانه تاتر» اتفاقاتی که در طول هفته در هیأت مدیره کانون نمایشنامه نویسان رخ می دهد مورد بررسی قرار می گیرد که این هفته سه شنبه نهم مهرماه با سلما سلامتی سخنگوی کانون نمایشنامه نویسان خانه تاتر درباره «فراخوان نهمین جایزه ادبیات نمایشی »گفت و گو خواهد شد.
محمد علی ادامه داد : در بخش «نمایشنامه هفته» که با اجرای ایوب آقاخانی به روی آنتن می رود هر هفته یک نمایشنامه نقد خواهد شد که بخش کوتاهی از آن نمایشنامه توسط بهناز بستان دوست خوانش می شود و این هفته به نمایشنامه «عاشقانه ای نه چندان آرام با مادام بوآری در همین حوالی» به نویسندگی سپهر دادمان اختصاص دارد .  
این تهیه کننده در پایان گفت : دربخش «تمرین هفته »به یک نمایشنامه رادیویی می پردازیم و با کارگردان آن گفت و گو می کنیم واین هفته به نمایشنامه «تغییر» از اکبر خردچشم اختصاص دارد.بخش «با درام نویسان بزرگ جهان » نیز هر هفته به زندگی و آثار یکی از درام نویسان بزرگ جهان می پردازد .
برنامه «ردپای قلم» به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی ، سه شنبه ها ساعت 21:00 از رادیو نمایش پخش می شود که نگاهی به حوزه ادبیات نمایشی در ایران و جهان دارد. علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو نمایش را بر روی موج اف ام ردیف 5/107 مگاهرتز بشنوند .
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *