شناسه خبر: 18700 منتشر شده در مورخ: 1398/7/1 ساعت: 10:01 گروه: اجتماعی  
استقبال زوج‌های معلول شیروانی از اجرای طرح ِآزمایش‌های ژنتیک

استقبال زوج‌های معلول شیروانی از اجرای طرح ِآزمایش‌های ژنتیک

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: ۸۵ نفر معلول در نیمه نخست امسال آزمایش‌های ژنتیک پیش از ازدواج را انجام دادند که از این تعداد ۳۰ نفر مددجو و ۵۵ نفر هم زوج جوان بودند.

به گزارش ایران سپید علی اکبر آرام روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استقبال امسال معلولان از انجام آزمایش های ژنتیک و سونوگرافیٰ در مقایسه با مدت مشابه پارسال چشمگیر بود. 

 وی با بیان اینکه آزمایش و ویزیت برای افراد مددجود رایگان است گفت: مشکلات ژنتیکی در برخی آزمایش ها تشخیص داده شده است که به همین منظور تعداد ۵ نفر از افراد معاینه شده برای انجام آزمایش های تخصصی به مراکز درمانی مشهد ارجاع داده شدند.

آرام افزود: امسال در این طرح ۶۵ زوج جوان با ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار از کمک هزینه انجام آزمایش های ژنتیک به منظور پیشگیری از معلولیت ها در سطح شهرستان بهره مند شدند.

 رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: همچنین با اعتبار ۸۰ میلیون ریال ۸۵ زوج جوان جهت بهره مندی از خدمات مشاوره ژنتیک به مراکز تحت نظارت این اداره معرفی شدند.

آرام در ادامه افزود: کمبود اعتبارات تخصیصی، بهزیستی شیروان را در انجام خدمات رسانی بهتر به مددجویان تحت پوشش با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: با توجه به دشواری وضعیت معیشت توانخواهان زیر پوشش این اداره و کمبود اعتبار، بیشترین مشکل  را در زمینه پرداخت کمک های موردی بابت هزینه های درمانی، ایاب و ذهاب، لوازم التحریر و پوشاک دارد.

هم اینک ۶ هزار مددجو و معلول تحت پوشش بهزیستی شیروان هستند.

شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *