شناسه خبر: 18671 منتشر شده در مورخ: 1398/6/30 ساعت: 10:52 گروه: ورزشی  
مظلومی: دفاع مقدس روحیه ایثار در ورزش را ترویج داد

مظلومی: دفاع مقدس روحیه ایثار در ورزش را ترویج داد

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان باور دارد که جانبازان ورزشکار ایران سرمایه‌هایی هستند که با حضور در ورزش روحیه ایثارگری را در این بخش تقویت کردند.

به گزارش ایران سپید محمدرضا مظلومی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران جانباز استعدادهایی بودند که  پیش از جنگ می‌توانستند در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنند اظهار داشت: با شروع جنگ دفاع از میهن به یکی از واجبات تبدیل شد لذا جوانان ایران زمین گروه گروه راهی جبهه‌ها شدند. در بین این جوانان، نخبگانی بودند که قابلیت افتخارآفرینی در حوزه های مختلف به ویژه ورزش را داشتند. سرنوشت آنان متفاوت بود برخی قدم در مسیر شهادت گذاشتند و برخی دیگر نیز جانباز از جبهه‌ها برگشتند. گروه دومی که به خاطر جراحت توان ادامه دفاع را نداشتند به جای خانه نشینی مبارزه را در عرصه های دیگر دنبال کردند.

این جانباز جنگ تحمیلی ادامه داد: یکی از این عرصه ها ورزش و مدیریت حوزه‌های مختلف ورزشی بود که در سه دهه گذشته موجب شد تا پرچم ایران در رقابت های بزرگ جهانی و پارالمپیکی به اهتزار درآید. جانبازان جنگ تحمیلی پس از بازگشت از جبهه ها خود را خانه نشین نکردند بلکه با ورود به ورزش راه افتخار آفرینی و مبارزه را در این حوزه ادامه دادند و موفق بود.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان ادامه داد: بیش از ۷۰۰ ورزشکار نابینای جنگ در حوزه این فدراسیون از گذشته فعالیت داشتند که برخی از انان نیز هنوز فعال هستند. «حسین رجب‌پور» کاپیتان تیم فوتبال پنج نفره ایران که توانست مدال نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کند از این دسته از ورزشکاران است. همچنین در دهه ۷۰ نیز کاپیتان  تیم گلبال مردان ایران یکی از جانبازان نابینای دفاع مقدس بود.

این مدیر ورزشی در ادامه با اشاره به مواهب حضور جانبازان در ورزش گفت: حضور جانبازان در ورزش روحیه ایثار و از خودگذشتگی را به تیم های مختلف تزریق کرد. معلولان با مشاهده فعالیت جانبازان به ورزش روی آوردند. این کار موجب شد تا ایران در پارالمپیکها و بازیهای پاراآسیایی نتایج درخشنانی کسب کند و هم اکنون نیز از کشورهای مدعی در حوزه ورزش پارالمپیک باشد. همچنین ورزشکاران جانباز به مانند دیگر پیشکسوتان جبهه و جنگ انقلاب را سرمایه خود می‌دانند.

محمدرضا مظلومی از جانبازان جنگ تحمیلی به شمار می رود که جانبازی وی نابینایی از ناحیه ۲ چشم است. وی هم اکنون ریاست فدراسیون  ورزش های نابینایان و کم‌بینایان را بر عهده دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *