شناسه خبر: 18640 منتشر شده در مورخ: 1398/6/27 ساعت: 10:39 گروه: اجتماعی  
پرونده رایگان ژنتیک برای معلولان در کشور تشکیل می‌شود

پرونده رایگان ژنتیک برای معلولان در کشور تشکیل می‌شود

رییس سازمان بهزیستی از تشکیل پرونده رایگان ژنتیک از اول مهرماه برای معلولان زیر پوشش برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایران سپید وحید قبادی دانا در گفت و گو با خبرنگاران اصفهان با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۴۵٠ هزار نفری معلولان زیر پوشش این سازمان افزود: بر این اساس با انجام معاینات و غربالگری، معلولان عادی از معلولانی که در اثر حوادث و اتفاقات اکتسابی دچار معلولیت شدند شناسایی می‌شوند.

‎وی اظهارداشت: در ادامه معلولان دارای مشکل ژنتیکی مورد مشاوره و آزمایشات تخصصی قرار می‌گیرند تا علت اختلال ژنتیک و ژن‌های معیوب آنها شناسایی ‎و بانک ذخیره ژنتیکی تشکیل می‌شود.

‎رییس سازمان بهزیستی کشور هدف از اجرای این طرح ‎را پیشگیری از معلولیت ذکر کرد.

‎قبادی دانا با اشاره به اینکه افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان براساس مطالعات تطبیقی در کشورهای پیشرفته و همچنین ثمره تلاش های ٣٩ ساله بهزیستی است افزود: مدل این مرکز برمبنای پیشگیری و پرهیزمداری از گرایش دوباره به سمت مصرف مواد مخدر است. ‎

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز براساس اقدامات روان درمانی برای فرد معتاد و خانواده و همچنین رسیدگی و رفع مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال ، امکان بازگشت سالم فرد به کانون خانواده و دوری از اعتیاد فراهم می شود.

‎رییس سازمان بهزیستی یادآور شد: در صورتی که خروجی مرکز جامع درمان اصفهان به عنوان الگو در کشور خوب و میزان عود اعتیاد کم باشد در استان کرمانشاه به عنوان دومین مرکز و سپس در استان های قم و تهران این مرکز ایجاد می شود. . ‎عدم تاب آوری ، افراد را به سمت اعتیاد به مواد مخدر می کشاند. 

‎رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از موارد مهمی که بسیاری از معتادان کارتون خواب به آن اشاره کردند عدم تاب آوری آنها در مقابله با مشکلات زندگی است. ‎وی تاکید کرد: اگر جامعه از مهدکودک ، مدرسه، دانشگاه و محیط کار با عدم تاب آوری مقابله نکند کوچکترین مشکلی افراد را به دام اعتیاد می کشاند.

‎قبادی دانا به طرحی در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با عنوان طرح یاریگران زندگی برای افزایش تاب آوری و توان افراد در مقابله با سختی های زندگی اشاره کرد که نیازمند اقدام و عمل در گروه های اجتماعی متفاوت است.

‎ وی با تاکید بر رعایت حق استخدام سه درصدی معلولان در دستگاه های دولتی گفت: سال گذشته از طریق آزمون ١١۵ نفر از معلولان در کشور پذیرفته شدند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان در این نشست از ظرفیت پذیرش ۵٠ نفری این مرکز به عنوان نخستین مرکز در کشور خبر داد و گفت: در آینده امکان پذیرش تا یکصد نفر افزایش می یابد.

مرضیه فرشاد افزود: پذیرش این مرکز که دارای بخش های کامل روان درمانی و مددکاری اجتماعی علاوه بر سم زدایی است به صورت خود معرف است .

وی یادآور شد: این مرکز ظرف مدت سه هفته با دستکم ۴٠٠ میلیون تومان هزینه تغییر ساختار داد و به مرکز جامع درمان مدار تبدیل شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *