شناسه خبر: 18617 منتشر شده در مورخ: 1398/6/25 ساعت: 11:55 گروه: دانش و فن آوری  
آخرین خبرها از شرکت NVAccess

آخرین خبرها از شرکت NVAccess

کاربران صفحه خوان NVDA به خبرهای خوشی که همواره از سوی این شرکت منتشر میشود، عادت کرده اند. اخباری که نشان از بهبود کیفیت این صفحه خوان در نسخه های تازه دارد.

به گزارش ایران سپید این بار هم NVAccess خبر از امکانات تازه در نسخه آینده صفحه خوان NVDA میدهد و به نظر میرسد برخی از نیازها و درخواستهای قدیمی کاربران این صفحه خوان در نسخه پیش رو، سر انجام محقق خواهند شد.

NVAccess در گزارشی که در همین خصوص در وبسایت خود منتشر کرده، پیش از پرداختن به تغییرات این صفحه خوان در نسخه آتی جزئیات کنفرانس جهانی NVDA «NVDACon 2019» را منتشر کرده است. این شرکت اعلام کرده طی تصمیمی که مسؤولین برگزاری این کنفرانس اتخاذ کرده اند، مقرر شده این کنفرانس آنلاین، از روز ۱۵ نوامبر سال میلادی جاری آغاز و در روز ۱۷ نوامبر پایان یابد. همچنین قرار است این کنفرانس در بستر نرم افزار رایگان و شناخته شده TeamTalk برگزار شود. NVDACcon نام کنفرانسی است  که سالی یک بار برگزار میشود و هدف از آن این است که کاربران، علاقمندان، حامیان و توسعه دهندگان این صفحه خوان گرد هم بیایند و ایده ها و نظرات و راهبردهایشان در باره این اپلیکیشن را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. طبق اعلام عوامل اجرایی این کنفرانس، هنوز هم برای مشارکت در NVDACon 2019 دیر نشده و چنانچه موضوعی برای ارائه به ذهنتان میرسد و به قدر کافی به انگلیسی آشنایی دارید، موضوع را با info@nvdacon.org در میان بگذارید.

در این گزارش همچنین توضیحاتی در خصوص مطابقت افزونه های قدیمی با نسخه های جدید صفحه خوان ارائه شده و به کاربران اطمینان داده شده که در این خصوص با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد. از کاربران خواسته شده به شایعات توجه نکنند؛ چرا که در حال حاضر بیش از دو سوم افزونه ها با نسخه جدید سازگاری دارند و بقیه هم به زودی به جمع سازگارها خواهند پیوست.

امکان استفاده از «پرده سیاه»، از جمله قابلیتهایی است که قرار است در نسخه پیش رو به صفحه خوان اضافه شود. به این ترتیب کاربران خواهند توانست با فشار یک کلید میانبر که خود انتخاب میکنند، پرده ای سیاه بر روی صفحه نمایشگر رایانه بکشند تا از تعرض احتمالی به حریم شخصیشان جلوگیری کنند. کاربرد این قابلیت زمانی مشخص میشود که کاربر نابینا بخواهد در محیطی شلوغ، از رایانه شخصی استفاده کند. طراحان NVDA البته تأکید کرده اند که فعال کردن پرده سیاه هیچ تأثیری در مصرف باطری لپتاپ نخواهد گذاشت. با فعال کردن پرده سیاه، نمایشگر لپتاپ خاموش نمیشود و فقط یک پرده سیاه، امکان دیده شدن متن روی نمایشگر را از دیگران سلب خواهد کرد. این قابلیت فقط برای کاربران ویندوزهای ۸ و بالاتر فعال خواهد بود. خبر خوش NVAccess برای کاربران ویندوز ۷ هم اینکه چنانچه در هنگام کار با موس دچار مشکل میشدند، این اشکال در نسخه جدید برطرف خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *