شناسه خبر: 18598 منتشر شده در مورخ: 1398/6/24 ساعت: 11:20 گروه: ورزشی  
هادی‌زاده: رکورد صفرزاده در حد جهانی نبود

هادی‌زاده: رکورد صفرزاده در حد جهانی نبود

رییس انجمن دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان درباره دلیل عدم اعزام هاجر صفرزاده به مسابقات جهانی امارات گفت: چون سیاست کمیته ملی پارالمپیک تنها اعزام نفرات مدال‌آور است، صفرزاده به دلیل افت رکورد شانس حضور خود را از دست داد.

به گزارش ایران سپید علی اصغر هادی‌زاده پس از معرفی لیست دوومیدانی‌کاران نابینا و کم‌بینا اعزامی به مسابقات جهانی امارات و عدم حضور هاجر صفرزاده در لیست نفرات اعزامی اظهار کرد: براساس سیاست کمیته ملی پارالمپیک تنها کسانی امکان اعزام به مسابقات جهانی امارات را داشتند که در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی رکورد آن‌ها طی چهار سال گذشته در حد مدال بوده و در رنکینگ جهانی جزو نفرات اول تا چهارم بودند. هاجر صفرزاده هر چند رکوردش نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده و از دوندگان خوب نابینا و کم‌بیناست، اما رکوردش برای کسب مدال فاصله زیادی داشت و با سیاست کمیته ملی پارالمپیک هم‌خوانی نداشت.

وی گفت: صفرزاده درست است در سطح آسیا یکی از بهترین دوومیدانی کاران نابینا و کم‌بیناست اما رکوردش در حد مدال آوری در جهان نیست. 

رییس انجمن دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: البته حضور در مسابقات جهانی امارات و کسب سهمیه تنها شرط لازم برای اعزام به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیست، بلکه کسانی می‌توانند در لیست نفرات اعزامی به توکیو قرار بگیرند که تا زمان اعزام رکورد آنها ارتقاء پیدا کند و شانس مدال‌آوری داشته باشند. بنابراین چون سهمیه به فرد تعلق نمی‌گیرد اگر هاجر صفرزاده تا زمان اعزام تیم دوومیدانی به پارالمپیک ۲۰۲۰ بتواند رکوردش را تا مدال آوری ارتقاء دهد و جزو سیاست کمیته ملی پارالمپیک قرار بگیرد شانس زیادی برای اعزام به توکیو خواهد داشت.

هادی زاده افزود: ۶ دوومیدانی کار اعزامی به امارات جزء ورزشکارانی هستند که رنکینگ جهانی آنها در حد مدال آوری است و از بهترین دوومیدانی کاران نابینا و کم‌بینا هستند که رکورد آنها در طی سال‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و مورد تایید کمیته ملی پارالمپیک است.

وی در پایان گفت: انتظار داشتم هاجر صفرزاده نیز در لیست نفرات اعزامی به مسابقات جهانی امارات قرار بگیرد اما به هر صورت تصمیم گیرنده نهایی برای اعزام دوومیدانی کاران به امارات کمیته ملی پارالمپیک است./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *