شناسه خبر: 18596 منتشر شده در مورخ: 1398/6/24 ساعت: 11:00 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 24 شهریور 1398

روزنامه یکشنبه 24 شهریور 1398

اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان منتظر تأمین بودجه در نیمه دوم سال - توسعه علمی، مهمترین اولویت کشور - چند درصد از جمعیت ایران تحت تأثیر خشکسالی است؟ - اهدای بزاق برای تهیه بانک سلولهای بنیادی - دُریافت - نایب قهرمانی جودوی نابینایان در آسیا - ماجرای عجیب ربودن سگ مینیاتوری - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 24 شهریور 1398

15 محرم 1441

15 سپتامبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6232

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان منتظر تأمین بودجه در نیمه دوم سال 2

توسعه علمی، مهمترین اولویت کشور 5

چند درصد از جمعیت ایران تحت تأثیر خشکسالی است؟ 7

اهدای بزاق برای تهیه بانک سلولهای بنیادی 8

دُریافت

نایب قهرمانی جودوی نابینایان در آسیا 15

ماجرای عجیب ربودن سگ مینیاتوری 17

اطلاعرسانی

 

............ویژه

* اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان منتظر تأمین بودجه در نیمه دوم سال: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از پیگیری این سازمان برای تحقق بودجه اجرای قانون «حمایت از حقوق معلولان» خبر داد و گفت که مکاتبات بهزیستی با سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ادامه دارد. محمد نفریه درباره آخرین وضع اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: «قانون حمایت از حقوق معلولان پس از بازنگری در اسفند سال ۹۶ به تصویب مجلس رسید و در فروردین سال گذشته ابلاغ شد و در همان زمان ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی دولت، برای اجرای این قانون اختصاص داده شده بود که محقق نشد.» معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی درباره بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان در سال جاری گفت: «برآوردی که برای اجرای این قانون در سال جاری پیشبینی شده بود بیش از 12 هزار میلیارد تومان بود که این پیشنهاد در مجلس رد شد و در قانون بودجه 98 مبلغ 1100 میلیارد تومان تصویب شد که هنوز هیچ رقمی از این بودجه محقق نشده است.» وی همچنین از پیگیری سازمان بهزیستی برای تحقق بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان خبر داد و گفت: «مکاتبات ما با سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ادامه دارد. قرار شده است تا سازمان برنامه بودجه حد اقل بخشی از این بودجه را ظرف این ماه به سازمان بهزیستی پرداخت کند تا بتوانیم پاسخگوی بخشی از مطالبات به حق معلولان باشیم.» نفریه با اشاره به افزایش هزینه خرید تجهیزات کمک توانبخشی اظهار کرد: «هزینه خرید تجهیزات کمک توانبخشی دو تا سه برابر شده است و هزینه خرید لوازم بهداشتی نیز چند برابر شده است که تأمین بودجه این بخش برای سازمان نیز سخت است.»

* آیین نامه های اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان تا پایان مهر تصویب میشود: ایلنا نوشت: اسحاق جهانگیری متعهد شد اجرای قانون حمایت از معلولان را تا پایان مهر پیگیری کند. جمعی از فعالان صنفی معلولان طی دیدار با اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس جمهوری) ضمن ارائه طوماری حاوی چندین هزار امضای معلولان سراسر کشور، خواستار اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان، تحقق کنوانسیون بین المللی حقوق افراد دارای معلولیت و برقراری رفاه اجتماعی و اقتصادی برای معلولان شدند. در این نشست که جمعی از اعضای کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت و فاطمه سعیدی (نماینده مجلس شورای اسلامی) حضور داشتند، جهانگیری متعهد شد تا اواخر مهر آیین نامه های اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان را پیگیری کرده و تا آن زمان تصویب و ابلاغ کند. همچنین معاون اول رئیس جمهوری به جامعه معلولین کشور وعده داد تا جلساتی را با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی برای پیگیری مشکلات آنها برگزار کند، از چند و چون مشکلات این قشر کشور با خبر شود و با استفاده از ابزار اجرایی دولت در صدد رفع آن برآید.

...........سیاسی

* توسعه علمی، مهمترین اولویت کشور. معاون اول رئیس جمهوری گفت: توسعه علمی و نیروی انسانی مهمترین اولویت در کشور است. اسحاق جهانگیری در آئین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش مهمترین مسئولیت در توسعه علمی و اجتماعی کشور را عهده دار است؛ به همین دلیل باید در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد.

* زنگنه، وزیر نفت گفت: صنعت نفت ایران متوقف شدنی نیست و قدرت و خلاقیت خودمان را به کار خواهیم گرفت تا با روشهای جدید راه خود را پیدا کنیم.

* عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: سلایق مختلف باید در انتخابات حضور پیدا کنند و این موضوع از اصول قانون اساسی است. قطعاً در انتخابات با شورای نگهبان تعامل خواهیم کرد.

* آیت ا... مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید در پاسخ به پرسشی درباره ازدواج زیر ۱۳ سال تأکید کرد: در عصر و زمان ما عملاً ثابت شده که این ازدواجها به مصلحت دخترها و پسرها نیست و دارای مفاسدی است و با توجه به اینکه غبطه و مصلحت باید رعایت شود، این گونه ازدواجها باطل است و اعتباری ندارد.  

* غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس میگوید مجلس فعلی دستپخت شورای نگهبان در رد صلاحیت کاندیداهای اصلاحطلب است.

* آیت ا... اعرافی، مدیر حوزه های علمیه گفت: ۲۰ هزار روستا و برخی مناطق حاشیه ای شهرها در کشور فاقد روحانی است.

* سردار عبد اللهی، معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خدمات بهداشتی درمانی سپاه به زائران ایرانی و غیر ایرانی در مسیر شهر نجف تا کربلا، داخل شهرهای نجف و کربلا، نواحی مرزی ایران و عراق و همچنین چند شهر عراق ارائه میشود.

..........گزارش روز

* چند درصد از جمعیت ایران تحت تأثیر خشکسالی است؟ صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی، در مورد جمعیت تحت تأثیر خشکسالی در ۱۰ سال گذشته گفت: با توجه به شاخص ۱۰ ساله (SPEI) منتهی به مرداد ۹۸، ۱۱.۱ درصد از جمعیت ایران تحت تأثیر خشکسالی خفیف، ۲۱.۵ درصد خشکسالی متوسط، ۳۲.۵ خشکسالی شدید و ۲۰.۷ خشکسالی بسیار شدید هستند و تنها سه دهم درصد از جمعیت کشور در شرایط ترسالی بسیار شدید، سه دهم درصد ترسالی شدید، دو دهم درصد ترسالی متوسط و هفت دهم درصد ترسالی ضعیف هستند و ۱۲.۷ درصد جمعیت از شرایط نرمال برخوردارند. به گفته ضیائیان، بر اساس شاخص ۱۰ ساله، تنها ۱۱.۴ درصد از مساحت ایران در وضعیت نرمال است. * گلواژه: هر کس از مرد یا زن مسلمانى غیبت کند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذیرد؛ مگر اینکه غیبت شونده او را ببخشد. حضرت محمد (ص)

........بهداشت و سلامت

* اهدای بزاق برای تهیه بانک سلولهای بنیادی: رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماریهای وزارت بهداشت گفت: امروزه پیوند مغز استخوان درمان بسیاری از بیماریهایی است که در گذشته لاعلاج محسوب میشدند. دکتر شادنوش افزود: در هر یک میلیون نفر، ممکن است بتوانیم سلولهای مطابق سلولهای فرد گیرنده پیدا کرده و پیوند مغز استخوان را انجام دهیم. بنا بر این باید یک بانک غنی از اطلاعات سلولهای اهدا کنندگان داشته باشیم. از این رو مردم میتوانند صرفاً با دادن یک نمونه بزاق دهانی، عضو ایثارگر شبکه اهدا کنندگان سلولهای بنیادین شوند تا اگر بعدها متوجه شدیم که سلول مناسبی برای یک بیمار نیازمند پیوند مغز استخوان وجود دارد، با فرد تماس گرفته و میزانی از سلولهای بنیادین وی را در اختیار بیمار قرار دهیم. تا کنون ۶۳۰۰۰ نمونه در این شبکه گردآوری شده و نیازمند نمونه های بیشتری هستیم. سالانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ پیوند مغز استخوان در کشور انجام میشود که از سرطان تا بیماریهای متابولیک را درمان میکند. ما حدود ۱۲ بانک سلولهای بنیادین در استانهای مختلف داریم. همچنین دفاتر سازمان انتقال خون این نمونه گیری را انجام میدهند.

* نکات سلامت در تغذیه: افرادی که بیش از ۶ فنجان قهوه در روز مینوشند، در مقایسه با افرادی که قهوه نمینوشند، ۲۳ درصد کمتر با احتمال ابتلا به سنگ صفرا رو به رو هستند.-خواص آنتی باکتری سیب همراه با میزان بالای ویتامین C آن به ایجاد مصونیت در برابر ذات الریه کمک میکند. سیب سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر رژیمی است که بسیار برای سلامت مفید است. مصرف بلوبری برای سلامت قلب مفید است. خوردن یک فنجان بلوبری در روز منجر به حفظ سلامت مداوم عملکرد عروقی و بهبود سفتی شریانها میشود. افراد دیابتی با خوردن مغزیجات آجیلی میتوانند قند خون بالا را کنترل کنند. این افراد علاوه بر مصرف دارو باید میان وعده مناسبی انتخاب نمایند؛ اما اکثر میان وعده ها حاوی چربیهای ناسالم بوده و میزان کالری زیادی دارند.

..........دُریافت

* واقعه عاشورا، جدا از بحث اعتقادی و تاریخی که به هیچ وجه نمیتوان تأثیر شگرفش بر ابعاد مختلف اسلام و زندگی شیعیان را انکار کرد، بر فرهنگ و هنر ایرانیان مسلمان از دیرباز اثری پایدار نهاده است. وجود گونه نمایشی نامیرایی مثل تعزیه پیرامون واقعه عاشورا، نمود کاملاً آشکارای تأثیر عاشورا و وقایع پس از آن در فرهنگ و هنر بومی ایران زمین است. با توسعه و فراگیر شدن موسیقی به عنوان یک هنر مبتنی بر دانش، نغمات مذهبی به جا مانده از سینه ها قالبی علمی و مجزا گرفت و حوزه مستقلی در موسیقی ایرانی ایجاد کرد. اما شعر و ادبیات شاید از دیگر مظاهر فرهنگ و هنر ایرانی در ورود به عاشورا و اتفاقات بعد از آن، پیشگامتر بوده؛ چندان که امروز با ظهور انواع قالبهای شعری، همچنان اشعار با مضمون اهل بیت (ع) و بویژه سالار شهیدان و یاران باوفایش، بعنوان یکی از مضامین پایدار و ماندگار، جایگاه خود را حفظ کرده است. دُریافت این هفته به منتخبی از اشعار عاشورایی شعرای معاصر میپردازد. – عبد الجبار کاکایی: با سینه ای که تنگ بلور است، یا حسین، ما و دلی که سنگ صبور است، یا حسین؛ چون آب ِچاه از لب تو هر که دور شد، تا روز حشر، زنده به گور است یا حسین؛ چندین ستاره سوخته در آفتاب تو، نور است این معامله، نور است یا حسین؛ نان پاره های سوخته مان را گواه باش، فردا که رستخیز تنور است یا حسین؛ چون دودمان آتش زرتشت تا ابد، خاموشی از تبار تو دور است یا حسین؛ ما را چه جای شکوه و شیون که گفته اند: «هر جا که قصه، قصه ی زور است، یا حسین.» * فاضل نظری: نشسته سایه ای از آفتاب بر رویش، به روی شانه طوفان رهاست گیسویش؛ ز دوردست، سواران دوباره میآیند، که بگذرند به اسبان خویش از رویش؛ کجاست یوسف مجروح پیرهنچاکم، که باد از دل صحرا میآورَد بویش؛ کسی بزرگتر از امتحان ابراهیم، کسی چنانکه به مذبح بُرید چاقویش؛ نشسته است کنارش کسی که میگرید، کسی که دست گرفته به روی پهلویش؛ هزار مرتبه پرسیده ام ز خود او کیست، که این غریب، نهاده است سر به زانویش؛ کسی در آن طرف دشتها نه معلوم است، کجای حادثه افتاده است بازویش؛ کسی که با لب خشک و ترک ترک شده اش، نشسته تیر به زیر کمان ابرویش؛ کسی است وارث این دردها که چون کوه است، عجب که کوه ز ماتم سپید شد مویش؛ عجب که کوه شده چون نسیم سرگردان، که عشق میکشد از هر طرف به هر سویش؛ طلوع میکند اکنون به روی نیزه سری، به روی شانه طوفان رهاست گیسویش. * علیرضا بدیع: همین که نیزه جدا کرد تار و پود تنت را، کبوتران همه خواندند شعر پر زدنت را؛ کمند و نیزه و شمشیر تا دخیل ببندند، نشانه رفته ز هر چار سو ضریح تنت را؛ چنان به سینه ات از زخمها شکوفه شکوفید، که دجله غرق تماشاست باغ پیرهنت را؛ دهان خشک تو جایی برای آب ندارد، ز نام و یاد خدا پر نموده ای دهنت را؛ تو سید الشهدایی، تویی که خون خدایی، خدا ز شاهرگ خویش دوخته کفنت را. * محمدعلی بهمنی: نتوان گفت که این قافله وا میماند، خسته و خفته از این خیل جدا میماند؛ این رهی نیست که از خاطره اش یاد کنی، این سفر همره تاریخ به جا میماند؛ دانه و دام در این راه فراوان اما، مرغ دل سیر ز هر دام رها میماند؛ میرسیم آخر و افسانه وا ماندن ما، همچو داغی به دل حادثه ها میماند؛ بیصداتر ز سکوتیم، ولی گاه خروش، نعره ماست که در گوش شما میماند؛ بروید ای دلتان نیمه که در شیوه ما، مرد در هرچه ستم هرچه بلا میماند. * قیصر امینپور: چو از جان پیش پای عشق سر داد، سرش بر نی نوای عشق سر داد؛ به روی نیزه و شیرینزبانی!، عجب نبود ز نی شکرفشانی؛ اگر نی پرده ای دیگر بخواند، نیستان را به آتش میکشاند؛ سزد گر چشمها در خون نشینند، چو دریا را به روی نیزه بینند؛ شگفتا بیسر و سامانی عشق!، به روی نیزه سرگردانی عشق؛ ز دست عشق در عالم هیاهوست، تمام فتنه ها زیر سر اوست. * سید حسن حسینی: آن جمله چو بر زبان مولا جوشید، از نای زمانه نعره "لا" جوشید؛ تنها ز گلوی اصغر شش ماهه، خون بود که در جواب بابا جوشید. * ساعد باقری: آن سو نگران نگاه پیغمبر بود، خورشید، رسول آه پیغمبر بود؛ ای تیغ پلید میشکستی ای کاش! آن حنجره بوسه گاه پیغمبر بود. * نادر بختیاری: گفت محمد که ز دشت بلا، بیسر آرند حسین مرا؛ ای لب تو تشنه ترین غنچه ها، کرده غمت با دل خونم چه ها؛ دلخوشی و عشق نگردند جمع، شاهد من آتش و اشک است و شمع؛ طوطی اگر در قفس آئینه داشت، چلچله ما غم دیرینه داشت؛ غصه حریف دل مشتاق نیست، هر که کند شکوه ز عشاق نیست. * علی اکبر لطیفیان: ته گودال پیکری مانده؟ که بگویم برادری مانده؟! گفت بهتر که از جلو نبرید، بی گمان راه بهتری مانده؛ چقدر نامرتبت کردند، پیکری نیست پیکری مانده؛ چقدر غارت تو طول کشید، یک نفر رفته دیگری مانده؛ تازه این نیز سهم تا کوفه است، از تن تو اگر سری مانده؛ گرچه بیرون کشیدم از بدنت، ولی این تیر آخری مانده؛ فرضم این است پیرهن داری، با همین فرض معجری مانده؛ نه عقیق برادری حتی، نه طلاهای خواهری مانده.

...........ورزشی

* نایب قهرمانی جودوی نابینایان در آسیا: تیم ملی جودوی نابینایان ایران در پایان رقابتهای آسیایی قزاقستان با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز نایب قهرمان شد. در مسابقات آسیایی جودوی نابینایان و کمبینایان که در قزاقستان برگزار شد، وحید نوری جودوکار وزن -نود کیلوگرم در دور نخست استراحت داشت، در دور دوم رقیبی از قزاقستان را شکست داد و در دور سوم حریف چینی خود را مغلوب کرد و به فینال راه یافت. وی در فینال، به مصاف نماینده میزبان رفت و با ضربه فنی کردن وی، به مدال طلا دست یافت. این مدال راه نوری برای راهیابی به پارالمپیک توکیو را هموار میکند. در وزن -۸۱ کیلوگرم، محمدعلی شنانی در دور اول حریفی از کره جنوبی را مغلوب کرد، در دور دوم به ازبکستان باخت و در دور سوم رقیب ژاپنی خود را برد. وی نیز برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده میزبان رفت و با شکست جودوکار قزاقستانی، به مدال برنز رسید. محمدرضا خیر اللهزاده، جودوکار وزن +۱۰۰ کیلوگرم در فینال مغلوب حریف ازبکستانی شد و به مدال نقره دست یافت. در روز نخست این مسابقات نیز رضا غلامی در وزن -66 کیلوگرم به مدال طلا دست یافته بود. در پایان رقابتهای آسیایی جودوی نابینایان و کمبینایان، تیم ملی جودوی ازبکستان با کسب ۴ طلا قهرمان شد، ایران با دو طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و قزاقستان با یک طلا سوم شد.

* پایان اردوی تیم ملی فوتبال نابینایان: پنجمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال نابینایان اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا در تایلند، در بوشهر به پایان رسید. امیر پور رضوی، بهزاد زادعلی اصغر، صادق رحیمی، کامبیز محکم، حسین رجبپور، احمدرضا شاه حسینی، سامان اجرتدست، علیرضا بخت، مرتضی کریمی، رسول باصری، میثم شجاعیان، میلاد حضرتی و مرتضی رمضانی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال 5 نفره از سوی جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی بودند.

..............حوادث

* ماجرای عجیب ربودن سگ مینیاتوری: جوانی با شکایت به پلیس مدعی شد آدمربایان پسر 6 ساله اش را دزدیده اند؛ اما وقتی کارآگاهان از وی خواستند عکس و مشخصات بچه را در اختیارشان قرار دهد، او تصویر یک سگ را به آنها نشان داد. اوایل هفته گذشته زن جوانی سراسیمه نزد پلیس رفت و از ربوده شدن پسر کوچکش خبر داد. او گفت: با پسرم برای خرید از خانه خارج شده و کنار خیابان ایستاده بودیم که ناگهان خودروی پژویی مقابل پایمان نگه داشت. بعد یکی از سرنشینان خودرو که پسر جوانی بود از ماشین پیاده شد و در یک چشم بر هم زدن پسرم را در آغوش گرفت و سوار خودرو شد. وحشتزده به دنبالشان دویدم تا مانع دزدیدن پسرم شوم؛ اما در خودرو را بست و کیف دستیم بین در گیر کرد و با حرکت خودرو حدود 15 متری روی زمین کشیده شدم و سپس به ناچار بند کیف را رها کردم و پژو سواران پسر و کیف دستیم را که گوشی تلفن همراهم نیز داخل آن بود به سرقت بردند. - واقعیتی که پلیس را شوکه کرد: وقتی کارآگاهان پلیس از زن جوان که شیلا نام داشت خواستند تا عکس پسرش را در اختیارشان قرار دهد؛ با دیدن تصویری که مقابلشان قرار گرفت از تعجب شوکه شدند. آنها که منتظر دیدن عکس یک پسربچه بودند، با تصویر سگی مینیاتوری رو به رو شدند. زن جوان این بار به مأموران گفت: تعجب نکنید! من سگم را به اندازه بچه ام دوست دارم. برای این سگ میلیونها تومان خرج کرده ام و حدود 40 میلیون تومان قیمت دارد. وقتی سگم را دزدیدند فکر کردم اگر بگویم پسرم بوده پلیس با جدیت بیشتری کار را دنبال میکند. با برملا شدن این راز، با توجه به سرقت کیف و گوشی تلفن همراه زن جوان، تحقیقات برای دستگیری پژو سواران ادامه یافت. - تماس آدمربایان: در حالی که بررسیها برای یافتن سگ گرانقیمت ادامه داشت، شیلا بار دیگر به پلیس مراجعه کرد و اطلاعات جدیدی را در اختیار آنها قرار داد. او گفت: همان روز که کیف دستی و گوشی تلفن همراهم سرقت شد، من سیمکارتم را سوزاندم. اما دیروز پیامی از شخصی ناشناس در تلگرام به دستم رسید که نوشته بود سگم پیش اوست و برای برگرداندن سگ 20 میلیون تومان میخواهند. با به دست آمدن این سرنخ، مأموران به شیلا آموزشهای لازم را دادند تا با دزدان سگ قرار ملاقات بگذارد. اما سارقان بعد از چند بار که محل قرار را تغییر دادند در نهایت در محل ملاقات حاضر نشدند. بدین ترتیب بررسیها از سوی تیم تحقیق برای دستگیری سارقان سگ و گوشی تلفن همراه زن جوان همچنان ادامه دارد.

* یک محکوم به حبس با رأی قاضی پرونده به جای مجازات زندان به خرید لوازم التحریر برای کودکان مکلف شد. رئیس دادگستری شهرستان فیروزآباد گفت: این فرد به خاطر ارتکاب جرم محاکمه شده و مجازات زندان داشت؛ اما قاضی پرونده با توجه به مجازاتهای جایگزین حبس، وی را به جای زندان به خرید لوازم التحریر ایرانی برای دانشآموزان یتیم و کم بضاعت فیروزآبادی مکلف کرد.

...........اطلاعرسانی

* مؤسسه نابینایان توانگران کارآفرین شیراز، دوره های آموزشی تخصصی زیر را برای نابینایان و کمبینایان داخل و خارج کشور برگزار میکند: 1- تربیت مربی و فراگیر در رشته های کامپیوتر، شالبافی و کانوابافی ماشینی با اعطای مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور 2- تربیت مربی و فراگیر در مهارتهای ویژه نابینایان شامل بریلآموزی، خودیاری و تحرک و جهتیابی.

تلفن تماس: 17-07138318815 – تلفن همراه:  09178328259 (غزنوی)

* بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران میرساند: نظر به اینکه قرار است انجمن به مناسبت روز جهانی نابینایان جلساتی با تعدادی از مسئولین در خصوص مسائل و مشکلات نابینایان برگزار نماید، خواهشمند است مطالبات، نظرات و پیشنهادهای خود را تا پایان شهریور جاری از طریق پیامرسان واتساپ به شماره 09339602055 به اطلاع انجمن نابینایان ایران برسانید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *