شناسه خبر: 18584 منتشر شده در مورخ: 1398/6/23 ساعت: 10:55 گروه: فرهنگی  
تولید ۵۸۰ عنوان کتاب صوتی در بهزیستی کرمان

تولید ۵۸۰ عنوان کتاب صوتی در بهزیستی کرمان

مسئول استودیو ضبط صدای بهزیستی استان کرمان گفت:۲ هزارو ۳۶۰عنوان فایل صوتی متنوع در این کتابخانه آرشیو شده که از این تعداد ۵۸۹ عنوان در استودیو بهزیستی استان تولید شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران مصطفی ایراندوست، مسئول استودیو ضبط صدای بهزیستی استان کرمان گفت: نابینایان کرمانی به همت معاونت توانبخشی این اداره کل و همکاری هنرمندان و گویندگان پیشکسوت، امکان بهره‌مندی از کتابخانه صوتی و همچنین تبدیل کتاب‌های علمی، درسی و دانشگاهی را به فایل صوتی دارند.

او افزود: کتابخانه‌ای مشتمل بر عناوین متنوع و مورد نیاز نابینایان در کرمان از سال ۱۳۶۴ به همت مسئولان راه‌اندازی شد و توسعه پیدا کرد.

ایراندوست تصیح کرد: با گسترش تقاضا از سوی نابینایان و کم بینایان استان کرمان از حدود سال ۱۳۷۵ کار تهیه فایل صوتی کتب مور نیاز این قشر آغاز شد و به مرور زمان با پیشرفت امکانات و استفاده از ابزار‌های پیشرفته و همچنین همکاری موثر هنرمندان گوینده و داوطلبان در این زمینه کار تهیه فایل صوتی کتاب‌های مورد درخواست نابینایان در کوتاه‌ترین زمان و با کامل‌ترین شیوه ممکن در فضایی استاندارد و قابل قبول انجام می‌شود.

مسئول استودیو ضبط صدای بهزیستی استان کرمان افزود: آرشیو کتابخانه صوتی نابینایان کرمانی در حال حاظر مشتمل بر ۲ هزار و ۳۶۳ عنوان فایل صوتی کتب متنوع و مورد تقاضای نابینایان است که از این تعداد ۵۸۹ عنوان تاکنون از تولیدات استودیو بهزیستی استان کرمان بوده و مابقی عناوین با همکاری و تبادل با سایر مراکز استانی تهیه شده است.

او با اشاره به کتابخانه بریل موجود در استان کرمان گفت: در این کتابخانه بالغ بر ۳۴۲ عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف موجود است که مورد استفاده افراد نابینا و کم بینا قرار می‌گیرد.

ایراندوست با بیان اینکه با درخواست فرد نابینا، فایل صوتی کتاب مورد نیاز در اختیار وی قرار می‌گیرد و در صورت موجود نبودن کتاب مورد تقاضا در نوبت تبدیل می‌ماند.

او از حمایت‌های مدیرکل بهزیستی و معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان در راستای تهیه کتاب‌های صوتی نابینایان تقدیر و از داوطلبان گویندگی برای تبدیل کتاب و کوتاه کردن زمان انتظار فرد متقاضی دعوت به همکاری کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *