شناسه خبر: 18552 منتشر شده در مورخ: 1398/6/16 ساعت: 13:27 گروه: اجتماعی  
راننده عجول، مرگ جوان نابینا را رقم زد

راننده عجول، مرگ جوان نابینا را رقم زد

عجله راننده اتوبوس بی آر تی برای حرکت از ایستگاه موجب مرگ جوان نابینا شد.

به گزارش ایران سپید روز چهارشنبه با خبر شدیم آقای جواد ایزدی نابینای اصفهانی، قربانی حادثه ای در یکی از ایستگاه های بی آر تی شهر اصفهان شده است. این حادثه را یکی از مشترکین ایران سپید در شهر اصفهان به ما خبر داد. برای پیگیری موضوع با اسماعیل رفاهی رئیس هیات مدیره انجمن موج نور اصفهان و یکی از دوستان نزدیک جواد ایزدی تماس گرفتیم. آقای رفاهی توضیحاتی را در مورد علت این حادثه ارائه کردند ولی از آنجا که علت حادثه به صورت کامل مشخص نبود برای درج خبر دست نگه داشتیم تا ابعاد حادثه به صورت کامل مشخص شود. در پیگیریهای بعدی از اقوام و دوستان ایشان مشخص شد که روز حادثه آقای ایزدی طبق روال همیشه از ایستگاه محل زندگیشان به سمت ایستگاه قائمیه حرکت کردند. این حادثه تلخ در ایستگاه فرایبورگ نزدیک محل کار او (خانه ریاضی اصفهان) رخ داد. در آن روز اتوبوس با فاصله بیشتری از ایستگاه توقف میکند و آقای ایزدی در حال پیاده شدن از اتوبوس بودند که اتوبوس مجددا شروع به حرکت میکند و در پی آن او مابین اتوبوس و سکو گیر کرده و مسافتی را با اتوبوس کشیده میشود.

آقای اسماعیل رفاهی در مورد چگونگی رخ داد این حادثه میگوید: جواد ایزدی در حال پیاده شدن از اتوبوس بود که راننده درب را بسته و حرکت میکند و حرکت زود هنگام  راننده سبب میشود ایزدی مابین سکو و اتوبوس قرار گیرد. در لحظه ابتدایی حادثه، کتف و دستشان به شدت آسیب میبیند. شنیده ها حاکی از آن است که ایزدی چند متری هم با اتوبوس کشیده میشود.آقای رفاهی در ادامه میافزاید: جواد ایزدی پس از پرت شدن از اتوبوس هنوز به هوش بوده و حتی شماره تلفن برادرش را به کسانی که برای کمک به او آمده بودند، میدهد. او در این اتفاق به شدت آسیب میبیند و به بیمارستان منتقل میشود. او حتی در بیمارستان تا مدتی هوشیاری داشته و در پزشکان در حال بررسی میزان جراحات ایشان بودند به طور ناگهانی وضعیت جسمانیشان وخیم میشود و در اثر شدت جراحات فوت میکند. اسماعیل رفاهی درباره پیگیری علت مرگ جواد ایزدی اینگونه توضیح میدهد: برای پیگیری  و روشن شدن موضوع با ملک زاده رئیس پروژه بی آر تی شهر اصفهان تماس گرفتیم و این مسئول موضوع را به آقای شاه آبادی معاونشان ارجاع دادند و روز پنجشنبه یکی از اعضای انجمن روشنبین اصفهان به همراه آقای شاه آبادی و چند تن از دیگر مسئولان اتوبوسرانی به محل حادثه برای بررسی موضوع اعزام میشوند. نکته قابل توجه آن است که مأموری که روز قبل در جایگاه حضور داشت و شاهد ماجرا بود عوض شده بود و شخص دیگری به عنوان مأمور انجام وظیفه میکرد. در بررسیها مشخص شد که اهمال از سمت راننده اتوبوس بوده و او زودتر از موعد مقرر حرکت کرده است. وی ادامه میدهد: ملک زاده رئیس پروژه بی آر تی شهر اصفهان  نیز قبول کرد که اهمال از راننده بوده و مقرر شد اتوبوسرانی شهر اصفهان بیانیه ای در این مورد صادر کند که هنوز خبری از بیانیه نیست و پرونده آقای ایزدی در کلانتری 16 اصفهان در حال بررسی است.

در ادامه با علیرضا حیدری رئیس هیات مدیره انجمن جوانان روشنبین اصفهان که روز پنجشنبه در جلسه بازرسی مسئولان اتوبسرانی شهر اصفهان در محل حادثه حضور داشت صحبت کردیم. حیدری در مورد این حادثه میگوید: در بازدید از محل حادثه به این نتیجه رسیدیم که اتوبوس با فاصله زیادی از سکو توقف کرده است. زیرا زیاد مشکلات زیرساختی در این ایستگاه وجود دارد که رانندگان مجبور میشوند با فاصله از سکو توقف کنند. روز حادثه آقای ایزدی در هنگام پیاده شدن به دلیل وجود فاصله مجبور میشود ابتدا پا بر روی زمین (یعنی مابین اتوبوس و سکو) بگذارد و در همین حین راننده حرکت میکند وآقای ایزدی مابین اتوبوس و سکو گیر میکند. در بررسیها مشخص شد که عجله این راننده موجب این حادثه تلخ شده است چرا که راننده موظف است صبر کند تا مسافر به صورت کامل از اتوبوس پیاده و از درها فاصله بگیرد و سپس حرکت کرد. برای این راننده اکنون پرونده ای تشکیل شده و در حال حاضر مسئولان پیگیر موضوع هستند. پس به طور کلی دو علت سبب رخ داد این واقعه شده است: اول وجود فاصله غیر استاندارد اتوبوس با سکوی ایستگاه که مسئولان اتوبوسرانی اینگونه بیان کردند که این فاصله به دلیل وجود مشکلات زیرساختی در این ایستگاه است و رانندگان دیگر نیز مجبور هستند با فاصله از سکو توقف کنند و دوم عجله راننده خاطی برای حرکت از ایستگاه اتوبوس بوده است. این حادثه ربط چندانی به نابینا بودن آقای ایزدی نداشت و احتمال رخ داد این حادثه برای هر مسافر دیگری نیز وجود داشته است. - ایران سپید برای پیگیری این موضوع با خانواده این جوان نابینا تماس گرفت اما به دلیل شرایط سخت این خانواده موفق به برقراری ارتباط با ایشان نشد. جواد ایزدی متولد سال 57 بود. این جوان نابینا لیسانس مترجمی زبان داشت در خانه ریاضیات شهر اصفهان کار می کرد. او مادرزادی نابینا بود و در روز حادثه نیز عصا به همراه داشت. ایران سپید به خانواده ایزدی این واقعه تلخ را تسلیت میگوید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *