شناسه خبر: 18541 منتشر شده در مورخ: 1398/6/14 ساعت: 09:50 گروه: اجتماعی  
بهزیستی کشور برای اشتغال ۵۴ هزار مددجو هدف‌گذاری کرده است

بهزیستی کشور برای اشتغال ۵۴ هزار مددجو هدف‌گذاری کرده است

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی هدف‌گذاری اشتغال ۵۴ هزار مددجوی تحت پوشش را رویکرد مهم این سازمان در سال کنونی دانست.

به گزارش ایران سپید ذوالقدر یزدان مهر در آیین بهره برداری همزمان از ۱۴۴ واحد مسکن مددجویان بهزیستی استان خراسان رضوی که از طریق ویدئو کنفرانس در گناباد برگزار شد افزود: برای ایجاد این میزان اشتغال در مجموع ۲۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حمایت از مددجویان بهزیستی و به خصوص خانواده های دارای دو معلول برای تامین مسکن در قالب تسهیلات از دیگر اقدامات این سازمان به شمار می رود و هم اکنون شش هزار و ۵۸۸ خانواده با این شرایط وجود دارند که از همه ظرفیت‌ها و از جمله ظرفیت خیران برای ساخت و تامین واحدهای مسکونی مورد نیاز آنان بهره گرفته می شود.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور میزان تسهیلات پرداختی برای خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق شهری و روستایی را به ترتیب ۳۰۰ و ۱۸۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: ۴۰۰ میلیون ریال هم وام قرض الحسنه طولانی مدت بدین منظور برای هر واحد مسکونی اعطا می شود.

یزدان مهر با تاکید بر این که مهمترین رویکرد سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی معلولان و مددجویان تحت پوشش است افزود: تسهیلات اشتغال این مددجویان از ۳۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته و کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را به کار بگیرند از مزایایی مانند ۲۳ درصد بخشودگی بیمه سهم کارفرما تا پنج سال و  ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات طولانی مدت بهره مند می شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به ازای هر مددجوی این سازمان سالانه ۷۵ میلیون ریال یارانه پرداخت می کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی هم در این آیین گفت: ۱۴۴ واحد مسکونی توانجویان بهزیستی به صورت همزمان در استان خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گرفت که برای ساخت هر یک از این واحدها  ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مددجویان پرداخت شده است،

حمیدرضا پور یوسف افزود: برای واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای حداقل دو معلول در مناطق روستایی ۱۸۰ میلیون ریال و در مناطق شهری ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و بقیه هزینه آن با کمک‌های بنیاد مستضعفان، خیرین و آورده خود افراد تامین شده است و هر کدام از صاحبان این واحدهای مسکونی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال از تسهیلات مسکن ارزان قیمت استفاده کردند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ تا کنون ۷۰۵ واحد مسکونی در استان خراسان رضوی به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول و بیشتر واگذار شده است و هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت داریم که طی چند ماه آینده تحویل می شود.

او اضافه کرد: از سال ۱۳۸۹ که واحدهای مسکونی ثبت سامانه می‌شود حدود پنج هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش خانواده بزرگ بهزیستی شده است و در ادامه این مسیر، بیش از پنج هزار واحد مسکونی دیگر را در استان خراسان رضوی در حال ساخت داریم.

همزمان با این واحدهای مسکونی ۳۲ طرح اشتغال مددجویان استان خراسان رضوی نیز به بهره برداری رسید و با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال ۱۱۶ نفر از معلولان و جامعه بهزیستی این استان فراهم شد. ۶۰ درصد این طرح‌ها خوداشتغالی است و برای راه‌اندازی این ۳۲ طرح اشتغال‌زایی ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

۴۰۰ هزار نفر در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بهزیستی این استان قرار دارند. 

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو نیز زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکت‌های مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارد. 

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباددر ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *