شناسه خبر: 18504 منتشر شده در مورخ: 1398/6/11 ساعت: 12:36 گروه: بهداشت و سلامت  
زمان آغاز به کار اورژانس ریلی
رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد

زمان آغاز به کار اورژانس ریلی

رئیس سازمان اورژانس کشور از آغاز به کار اورژانس ریلی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از مهر، جلسه ای مشترک با حضور پرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور و رئیس شرکت راه آهن در خصوص آموزش فوریت پزشکی میهمانداران قطار، تجهیز واگن های قطار به دارو و تجهیزات استاندارد خدمات پیش بیمارستانی و ایجاد واگن ریلی برگزار شد.

در این جلسه با تاکید بر حفظ سلامت مسافران، برنامه ریزی برای آموزش فوریت های پزشکی به میهمانداران قطار و همچنین ایجاد hot line به منظور ارائه خدمات مطلوب فوریت های پزشکی در مسیر حرکت قطار تا تحویل بیمار به آمبولانس بین سرمیهمانداران و پرستاران تریاژ تلفنی ١١۵ صورت پذیرفت.همچنین با ایجاد ارتباط ویژه بین دیسپچ های اورژانس و راه آهن تصمیم گیری در مدیریت بحران های احتمالی تسهیل خواهد شد.

در ادامه این جلسه با تاکید بر تجهیز واگن های مسافربری به دارو و تجهیزات استاندارد پزشکی، ایجاد ارائه خدمات پزشکی از راه دور(تله مدیسین) مصوب شد.

در این شیوه(تله مدیسین) پزشکان دیسپچ اورژانس امکان ویزیت از راه دور و مراقبت از بیمار در قطار را پیدا خواهند کرد.

در این جلسه مقرر شد ۵ تا ١٢ واگن توسط شرکت راه آهن تولید و توسط سازمان اورژانس کشور تجهیز و در ایام دهه فجر بهره برداری شود.

در فاز بعدی، تولید واگن بیمارستان برای خدمات درمانی در بحران و خدمات درمانی به بیماران در مناطق محروم صورت خواهد پذیرفت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *