شناسه خبر: 18492 منتشر شده در مورخ: 1398/6/11 ساعت: 10:35 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 11 شهریور 1398

روزنامه دوشنبه 11 شهریور 1398

کجایید ای شهیدان خدایی - آشنایی قضات با حقوق افراد دارای معلولیت - باید خواسته های ایران تأمین شود - حدود ۲۳ میلیون یارانه بگیر در معرض حذف از لیست یارانه بگیران - سبزیجات کمکالری و مغذی برای کاهش وزن - جزئیات رفتن ملایی از ژاپن به آلمان - جزئیات دستگیری سرکردگان اصلی باند ۵۰۰ نفره تصادفات ساختگی - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 11 شهریور 1398

2 محرم 1441

2 سپتامبر 2019

سال بیست و سوم شماره 6223

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

کجایید ای شهیدان خدایی 2

آشنایی قضات با حقوق افراد دارای معلولیت 4

باید خواسته های ایران تأمین شود 8

حدود ۲۳ میلیون یارانه بگیر در معرض حذف از لیست یارانه بگیران 10

سبزیجات کمکالری و مغذی برای کاهش وزن 13

جزئیات رفتن ملایی از ژاپن به آلمان 16

جزئیات دستگیری سرکردگان اصلی باند ۵۰۰ نفره تصادفات ساختگی 18

اطلاعرسانی

............ماه خون

* کجایید ای شهیدان خدایی: کربلا عصاره بهشت است و عاشورا آبروی عشق. اگر کربلا نبود، هیچ گلی از زمین نمیرویید و مشام هیچ انسان آزاده ای حقیقت را استشمام نمیکرد. اگر کربلا نبود، عاشورا نبود و اگر عاشورا نبود، امروز پرچم عشق بر سر هر کوی و برزنی بر افراشته نمیشد. امام حسین (ع) روز دوم محرم سال 61 ه.ق به سرزمین کربلا وارد شد. به خاطر همین روز دوم محرم، روز ورود به کربلا نام گذاری شده است. روز دوم، نماد پایداری است. اباعبد الله الحسین (ع) از همان آغاز حرکت با حوادث گوناگونی رو به رو شد. از بیوفایی کوفیان گرفته تا تعقیب شدن از سوی سپاهیان دشمن. با این حال از ادامه راه منصرف نشد و همچنان استواری ورزید. جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا، از شاعران به نام قرن هفتم هجری قمری در مورد محرم و امام سوم شیعیان سروده است: «کجایید ای شهیدان خدایی؟ بلاجویان دشت کربلایی؛ کجایید ای سبکروحان عاشق؟ پرندهتر ز مرغان هوایی؛ کجایید ای شهان آسمانی؟ بدانسته فلک را درگشایی؛ کجایید ای ز جان و جا رهیده؟ کسی مر عقل را گوید کجایی؟ کجایید ای در زندان شکسته؟ بداده وامداران را رهایی؛ کجایید ای در مخزن گشاده؟ کجایید ای نوای بینوایی؟! در آن بحرید کاین عالم کف اوست، زمانی بیش دارید آشنایی؛ کف دریاست صورتهای عالم، ز کف بگذر اگر اهل صفایی؛ دلم کف کرد کاین نقش سخن شد، بهل نقش و به دل رو گر ز مایی؛ برآ ای شمس تبریزی ز مشرق، که اصل اصل اصل هر ضیایی.»

در وصف ماه محرم و روز عاشورا شاعران بسیاری از قدیم تا کنون سروده هایشان را به سرور شهیدان تقدیم کردند و در مورد این اشعار امام صادق (ع) به جعفر بن عفان فرمود: هیچ کس نیست که درباره حسین (ع) شعرى بسراید و بگرید و با آن بگریاند، مگر آن که خداوند بهشت را بر او واجب میکند و او را میآمرزد.

.............ویژه

* آشنایی قضات با حقوق افراد دارای معلولیت: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری دومین کارگاه تخصصی آشنایی با حقوق افراد دارای معلولیت در روند دادرسی با حضور بیش از ۶۰ نفر از قضات عالی رتبه دستگاه قضا از استانهای سراسر کشور خبر داد و گفت: قضات در این دوره ها با حقوق معلولان آشنا شدند. محمد نفریه با اشاره به تصویب قانون کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در آذر سال ۸۷ افزود: بر اساس این قانون، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مراجع ملی برای پیگیری اجرای آن اعلام شدند. وی ادامه داد: بر اساس ماده ۳۵ کنوانسیون، دولتهای عضو باید گزارش اقدامات خود و پیشرفتهای حاصله را پس از ۲ سال از الحاق به کارگروهی متشکل از ۱۲ کارشناس مرتبط منتخب در سازمان ملل ارائه کنند؛ بنا بر این، گزارش ایران با همکاری اداره حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۳ ارسال شد که پـس از آن، کمیته ناظر ملاحظاتی را برای ایران ارسال کرد که بخش مهمی از آن مرتبط با قوه قضائیه بود. از این رو حوزه توانبخشی بهزیستی در رایزنی با اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه، پیگیری اجرایی شدن مفاد کنوانسیون را در دستور کار خود قرار داد. نفریه با بیان اینکه نتیجه این تلاشها و پیگیریها تصویب یک دوره آموزشی تخصصی ضمن خدمت برای تمام قضات بود، خاطرنشان کرد: اولین دوره تربیت مدرس با حضور ۳۸ نفر از قضات عالی رتبه دستگاه قضا از استانهای سراسر کشور، بهمن سال گذشته برگزار شد و دومین دوره با حضور ۶۰ شرکت کننده از استانهای تهران، قم و هرمزگان و آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی برگزار شد.

* 10 هزار واحد مسکن معلولان مناسبسازی میشود: مدیر کل دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۰ هزار واحد مسکن معلولان در سال جاری، در تفاهمنامه ای با سازمان بسیج سازندگی مناسبسازی خواهد شد. محمدرضا شهبازی در نشست تخصصی با محوریت بررسی و رفع مشکلات دفتر توانمندسازی معلولان افزود: همچنین امسال سازمان بهزیستی برای ۲۰ هزار معلول در گروههای مختلف، مناسبسازی منزل و خودرو را انجام خواهد داد. وی اضافه کرد: دفتر توانمندسازی به دنبال فعالیتهایی است که در آنها روند توانمند کردن معلولان در محیط زندگی و کار و جامعه فراهم شود. شهبازی با بیان اینکه یکی از کارهای این دفتر، دسترس پذیر کردن محیط زندگی و جامعه و محل کار معلول است، افزود: در این میان مناسبسازی منزل و خودروی معلولان وظیفه اصلی دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور بوده و فعالیتهایی را در استانها جهت پیگیری این موضوع انجام داده است. وی اظهار داشت: مناسبسازی هم فقط به صورت سخت افزاری نبوده و دسترس پذیری نرم افزاری و فناورانه هم مورد توجه است تا فرد، امور روزمره خود مانند خوردن، آشامیدن و استحمام را با استقلال بیشتری انجام دهد. شهبازی گفت: دفتر توانمندسازی با توجه به اینکه فضای جامعه باید برای همه افراد در دسترس باشد، با وجود اولویت دادن به معلولان به مناسبسازی منازل برای بخش دیگری از افراد دارای اختلالات بینایی، سالمندان و ناشنوایان و بقیه گروهها نیز اقدام کرده است. مدیر کل دفتر توانمندسازی امور معلولان سازمان بهزیستی کشور افزود: در این راستا در بازدید از استانها تلاش میشود کارشناسان و سمنهای مجری و شریک در مناسبسازی مسکن معلولان بیشتر از سیاستهای ستادی مطلع باشند. وی گفت: مناسبسازی با وجود استانداردهای مشخصی که دارد برای همه افراد معلول یکسان نیست و تجزیه و تحلیل عملکرد فرد و محیط زندگی و شرایط جغرافیایی محل زندگی افراد معلول در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

* گلواژه: بهترین ثروت آن است که انسان به وسیله آن آبروی خود را حفظ نماید. امام حسین (ع)

 

...........سیاسی

* باید خواسته های ایران تأمین شود. عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه تأکید کرد: برای بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، باید خواسته هایی مانند فروش نفت و مسائل بانکی مربوط به آن تأمین شود.

* یک رسانه ژاپنی نوشت که وزیر خارجه ایران در دیدار اخیر خود با مقامات ژاپنی، مخالفت صریح تهران را با پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس بیان کرده است.

* فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارائی از ارسال برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد برای تحول نظام بانکی برای رئیس جمهوری تا آخر هفته خبر داد.

* مونسان، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه روند گردشگری کشور رو به جلو است، گفت: گردشگری خارجی در سال ۹۶ ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود که در سال ۹۷ به هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است و در چهار ماهه اول امسال نیز نسبت به سالهای گذشته رشد داشته ایم.

* آیت ا... جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری بر استمرار اقدامات قاطع رئیس قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد و مفسدان اقتصادی تأکید کرد.

* سعید لیلاز، تحلیلگر مسائل اقتصادی و سیاسی گفت: با تدابیری که دولت آقای روحانی اندیشیده، اقتصاد ایران در همه عرصه ها در حال خروج از دام تحریمهاست.

* مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین از ثبت نام ۱۰۲/۰۲۳ نفر برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: استانهای تهران، خوزستان و فارس در این میان بیشترین تعداد ثبت نام کننده را دارند.

* محمدرحیم فاضلینژاد، سرپرست امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کمک مستقیم به کودکان کار و خیابان و متکدیان باعث افزایش تعداد آنها در فضاهای عمومی میشود، گفت: در کلانشهر تهران روزانه حدود ۱.۵ میلیارد تومان پول به متکدیان از سوی مردم پرداخت میشود.

...........گزارش روز

* حدود ۲۳ میلیون یارانه بگیر در معرض حذف از لیست یارانه بگیران: عضو هیئت رئیسه «کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس» گفت: در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت میکنند که با شناسایی سه دهک پردرآمد، حدود ۲۳ میلیون نفر را میتوان از فهرست یارانه بگیران خارج کرد. محمد خدابخشی با اشاره به تکلیف قانونی دولت در شناسایی سه دهک بالای درآمدی و حذف یارانه نقدی ثروتمندان، اظهار کرد: بر اساس اظهارات مسئولان دولتی، از جمله محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، دولت و مشخصاً «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در حال تمهید، مقدمات و ایجاد سامانه جامع برای شناسایی سه دهک پردرآمد جهت حذف از فهرست یارانه بگیران نقدی هستند. این نماینده مجلس تصریح کرد: در سامانه ای که از سوی دولت راه اندازی خواهد شد، درآمد خانوارها و فهرست داراییهای آنها مشخص میشود تا یارانه فقط به گروههای هدف و نیازمند تعلق گیرد. - چند میلیون نفر شرایط دریافت یارانه نقدی را ندارند؟ خدابخشی گفت: در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت میکنند که با شناسایی سه دهک پردرآمد، حدود ۲۳ میلیون نفر را میتوان از فهرست یارانه بگیران خارج کرد. این عضو هیئت رئیسه «کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس» در پاسخ به این سؤال که با حذف سه دهک پردرآمد از فهرست یارانه بگیران، چه میزان منابع برای صرف در امور تولیدی مطابق قانون بودجه حاصل خواهد شد؟ گفت: از حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته شده برای پرداخت در سال ۹۸، برای هر دهک حدود ۴ هزار میلیارد یارانه تخصیص مییابد که با حذف سه دهک پردرآمد، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان حاصل میشود و میتوان این منبع را برای رونق تولید به کار گرفت. نمایندگان مجلس در تاریخ چهارم اسفند ۹۷، در ادامه بررسی جزئیات بخش درآمدی بودجه ۹۸، جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۴) این لایحه موافقت کردند و به موجب این مصوبه، دولت موظف شد با استفاده از کلیه بانکهای اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

* بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی از آمار بخش پولی و بانکی کشور، مانده سپرده های بخش غیر دولتی نزد بانکها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی تا پایان سه ماهه نخست سال جاری به ۱۹۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته ۲۵.۱ درصد افزایش داشته است. این آمار حاکی از رشد ۵.۶ درصدی سپرده های بانکی غیر دولتی نسبت به پایان سال گذشته است. بر اساس این آمار، از مجموع ۱۹۳۰ هزار میلیارد تومان سپرده های بخش غیر دولتی نزد بانکها، ۲۶۰ میلیارد تومان سپرده های دیداری، ۱۵۳۰ میلیارد تومان سپرده های سرمایه گذاری مدتدار، ۱۰۵ میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه و ۳۳ میلیارد تومان مربوط به سایر سپرده ها بوده است.

 

...........آموزشی

* سبزیجات کم کالری و مغذی برای کاهش وزن: اغلب افرادی که از رژیمهای کم کربوهیدرات پیروی میکنند، به طور معمول بیشتر به تخم مرغ، مرغ، ماهی و سایر انواع گوشت روی میآورند؛ در حالی که سبزیجات کم کالری و سرشار از مواد معدنی، ویتامینها و سایر مواد مغذی مهم وجود دارند که میتوانند جایگزینهای مناسبی برای کربوهیدرات باشند. در رژیمهای کم کربوهیدرات، افراد مجاز به مصرف روزانه کمتر از ۱۵۰ گرم کربوهیدرات هستند و حتی در برخی افراد این میزان میتواند به روزانه ۲۰ گرم نیز برسد. در این نوع رژیمها بهتر است از مقادیر بالای سبزیجات استفاده شود. در ادامه ۹ مورد از بهترین سبزیجاتی که باید در این نوع رژیم زیاد مصرف شوند، آورده شده است: ۱) فلفل دلمه ای: فلفلهای دلمه، قرمز، زرد و سبز رنگ بسیار مغذی هستند. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان بوده و در برابر سرطان و کلسترول از فرد محافظت کرده و باعث کاهش التهاب میشود. ۲) کلم بروکلی: بروکلی نوعی کلم است که تصور میشود مقاومت به انسولین را در افراد دیابتی نوع ۲ کاهش میدهد. همچنین کلم بروکلی در محافظت از افراد در برابر انواع سرطان کمک میکند و علاوه بر آن سرشار از ویتامین C و K است. ۳) قارچ: قارچ در میان سبزیجات یکی از کم کربوهیدراتترینها محسوب میشود. قارچها خواص ضد التهابی بی نظیری داشته و میتوان آنهارا به طیف گسترده و متنوعی از غذاها افزود. ۴) اسفناج: اسفناج یکی از سبزیجات برگداری است که مزایای سلامتی زیادی دارد. برای سلامتی قلب بسیار عالی بوده و ممکن است خطر ابتلا به بیماریهای چشمی را نیز کاهش دهد. این گیاه منبعی غنی از ویتامینها و مواد معدنی شمرده میشود. ۵) گل کلم: گل کلم یک سبزی همه کاره و جزو مواد خوراکی بسیار محبوب است. این گیاه که سرشار از فیبر و ویتامین است میتواند همراه با برنج یا به صورت خرد شده مصرف شده و همچنین میتواند در کنار هر غذای دیگری استفاده شود. ۶) آووکادو: آووکادو از آن دسته میوه هایی است که به عنوان سبزیجات خورده میشوند. این میوه حاوی مقادیر بالای چربی سالم بوده و کربوهیدرات قابل هضم کمی نیز دارد. همچنین به کاهش کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید کمک میکند. ۷) لوبیا سبز: لوبیای سبز یکی از محبوبترین سبزیجات برای کسانی است که رژیم کم کربوهیدرات را دنبال میکنند. لوبیا سبز کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارد. همچنین در مقابل سرطان از فرد محافظت میکند و برای سلامت مغز نیز بسیار مفید است. ۸) خیار: خیار سرشار از ویتامینها و مواد معدنی بوده و دارای ترکیباتی است که برای سلامتی بسیار مفیدند. خیار ضد سرطان و ضد التهاب است. ۹) بادمجان: بادمجان سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است و کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب را تنظیم میکند. بادمجان حاوی آنتی اکسیدان ناسونین است که باعث تقویت سلامت مغز و کند شدن پیری و زوال عقل میشود.

............ورزشی

* جزئیات رفتن ملایی از ژاپن به آلمان: با اینکه تصمیم نهایی مسئولان فدراسیون جودوی ایران بعد از مشورت با نهادهای بالاتر این بود که سعید ملایی به خاطر خطر تعلیق جودوی ایران به مسابقات جهانی اعزام نشود، گویا فشار این جودوکار به مسئولان باعث شده تا این اعزام صورت گیرد. در مسابقات جهانی جودو همان طور که پیشبینی میشد، سعید ملایی تا مراحل پایانی پیش رفت و جودوکار اسرائیلی هم در سمت دیگر نیمه نهایی بود. با اینکه خبری مبنی بر انصراف ملایی به دلیل مصدومیت از دیدار نیمه نهایی منتشر شد، اما دقایقی بعد شاهد بودیم او روی تاتامی حاضر شده است. در نهایت ملایی در نیمه نهایی با وجود یک رقابت نزدیک از حریف بلژیکی خود شکست خورد و در رده بندی هم موفق نبود تا دست خالی بماند. فدراسیون جهانی در مصاحبه ای مدعی شد ملایی باخت عامدانه ای در نیمه نهایی داشته و بابت این ماجرا تحت فشار بوده است. مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودو در این ارتباط میگوید: از مبارزه سوم به بعد ملایی با مأمور امنیتی ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی میرفت. آنها اجازه نمیدادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم. برنامه هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و اسرائیل با هم مبارزه کنند. موضوع را کاملاً سیاسی کرده بودند، اما باخت ملایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابلش ظاهر شد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای برد کرد، همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت. سرمربی تیم ملی جودو با تشریح ماجرای جدا شدن ملایی از کاروان ایران میگوید: بعد از پایان مسابقات، با مأمور امنیتی و با یک ون بهمراه سعید آمدند هتل، ملایی را بدون اجازه من جا به جا کردند که این کار کاملاً غیر قانونی بود. او برای برگشت به ایران بلیط داشت، اما مأموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیط آلمان برایش تهیه کرده بودند و او راهی آلمان شد.

...........حوادث

* جزئیات دستگیری سرکردگان اصلی باند ۵۰۰ نفره تصادفات ساختگی: با تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان گلستان، گسترده ترین شبکه تصادفات ساختگی در کشور شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند. رئیس کل دادگستری گلستان در تشریح جزئیات فعالیت این باند گفت: اعضای این باند در گروههای ۵ و ۶ نفره، در جاده های خلوت خودروهای خود را واژگون میکردند و با صحنه سازی، پلیس و اورژانس را به محل تصادف میکشاندند. هادی هاشمیان افزود: پس از انتقال مصدوم به بیمارستان، اعضای این باند گزارشهای پزشکی و مراکز تصویربرداری را با تفسیری که مد نظرشان بود، روی سربرگهای این مراکز که از قبل جعل کرده بودند مینوشتند و با مهر و امضای جعلی پزشکان این مراکز، گزارشها را به پزشکی قانونی ارائه میکردند.

وی ادامه داد: پس از ماهها کار تخصصی سربازان گمنام امام زمان (عج) و بازپرس پرونده، پنج نفر سرکرده اصلی این شبکه دستگیر و ۱۵۰ سرشاخه و ۵۰۰ زیرشاخه این باند که در استانهای گلستان، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان و یزد فعالیت میکردند، شناسایی شدند. به گفته هاشمیان، بیش از دو هزار برگ اوراق و اسناد از این شبکه کشف شد که توانسته بودند نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان از بیمه های سراسر کشور تحصیل مال نامشروع داشته باشند که با اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) از پرداخت ۳ میلیارد تومان دیگر به آنان پیشگیری شد. تصادف عابر پیاده با خودرو، موتورسیکلت با خودرو و واژگونی عمدی خودرو، سه شگرد اصلی اعضای این شبکه در تصادفات ساختگی بوده است. هادی هاشمیان افزود: اعضای این باند ۵ نفره دستگیر شده اند و هم اکنون در زندان هستند.

* ترکیدن لاستیک تریلی در جاده دو نفر را به کشتن داد. این حادثه در محور سرپل ذهاب رخ داد که یکی از سرنشینان تریلی در دم جان باخت و یکی از مصدومان نیز به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.

 

..........اطلاعرسانی

همایش آشنایی با برجسته نگار هوشمند همراه در 4 استان کشور: شرکت پکتوس در نظر دارد جهت آشنایی نابینایان با دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه این شرکت که جزو جدیدترین نمایشگرهای بریل در دنیا محسوب میشود، در 4 استان یزد، خراسان رضوی، اردبیل و لرستان همایش آشنایی با این دستگاه را برگزار کند. تاریخ و محل برگزاری در این استانها به شرح زیر است: یزد: چهارشنبه 13 شهریور ساعت 10 الی 12 ظهر در محل جامعه نابینایان یزد. شماره تماس با آقای روح ا... رنجبر 09353937491 لرستان: پنجشنبه 14 شهریور ساعت 9 الی 12 ظهر در سالن کنفرانس بهزیستی شهرستان خرمآباد. شماره تماس آقای بهرامی 09167445727 اردبیل پنجشنبه 14 شهریور ساعت 12 ظهر در محل انجمن نابینایان. شماره تماس با انجمن: 04533427858 مشهد: پنجشنبه 14 شهریور ساعت 9 الی 12 ظهر در مدرسه نابینایان امید. شماره تماس سجاد آریانفر: 09215212587

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *