شناسه خبر: 18485 منتشر شده در مورخ: 1398/6/10 ساعت: 12:07 گروه: اقتصادی  
توضیح شریعتمداری درباره توزیع کالاهای اساسی/ سرنوشت خصوصی‌سازی بدون توجه به تعاونی‌ها

توضیح شریعتمداری درباره توزیع کالاهای اساسی/ سرنوشت خصوصی‌سازی بدون توجه به تعاونی‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌ها بارها اعلام کردند که آمادگی دارند کالاهای اساسی که با ارز ۴٢٠٠ تومانی تهیه می‌شود را با قیمت واحد در اختیار مردم قرار دهند و این امر نشان می‌دهد که تعاونی بستری مناسب برای اقتصاد کشور است و تعاونگران آمادگی آن را دارند.

به گزارش ایران سپید محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح ۶۴٣ طرح تعاونی اظهار داشت: اگر تعاونی‌ها یکی از بازوان خصوصی‌سازی باشند، به اهداف خود می‌رسد و سودجویی نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در همه دوران‌ها و قدرت‌های بزرگ جهانی مشارکت مردم و تعاونی‌ها را شاهد بودیم و همواره بعد از حوادث ناگوار در جهان به موضوع تعاونی‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

شریعتمداری ادامه داد: نخستین تعاونی در انگلستان تشکیل شد و در کشور ما نیز نخستین تعاونی در سال ١٣١۴ تاسیس شد؛ در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی شاهد مشارکت مردم برای تامین نیازها در قالب تعاونی بودیم اما از دهه ٧٠ به بعد تعاونی‌ها افول داشتند.

وزیر کار گفت: هم اکنون ٩٣ هزار تعاونی در ١۴ رشته ثبت شده و بخش قابل توجهی از صنایع صیادی کشور در تعاونی‌ها شکل گرفته است. ‌

وی اظهارداشت: توسعه بخش تعاون در اصل ١٠٢ قانون برنامه چهارم توسعه تاکید شده و در ماده ١٢۴ برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز آمده است که ٢۵ درصد فروش اموال دولتی برای تقویت بخش تعاون قرار گیرد% اما این امر محقق نشده است و امیدواریم گام‌های موثری در این خصوص برداشته شود.

شریعتمداری بیان کرد: تعاونی‌ها بارها اعلام کردند که آمادگی دارند کالاهای اساسی که با ارز ۴٢٠٠ تومانی تهیه می‌شود را با قیمت واحد در اختیار مردم قرار دهند و این امر نشان می‌دهد که تعاونی بستری مناسب برای اقتصاد کشور است و تعاونگران آمادگی آن را دارند.

وی ادامه داد: امروز نخستین مرکز نوآوری کشور افتتاح شد و نشان می‌دهد که تعاونگران می‌توانند در عرصه نوین حضور یابند و نگاه وزارت کار در زنجیره تولید تا توزیع نوآورانه است و از این طریق می‌توان قدم‌های موثری در توسعه تعاونی‌ها برداریم.

شریعتمداری گفت: یکی از مهم‌ترین رویکرد تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، نگاه مشارکت‌جویانه و توانمندسازی جوانان، زنان فارغ‌التحصیل و شکل دادن واحدهای تعاونی در دستور کار ماست.

شریعتمداری تصریح کرد: خصوصی‌سازی بدون توجه به تعاونی‌ها سرنوشت مطلوبی نداشته است. اگر تعاونی‌ها یکی از بازوان خصوصی‌سازی باشد، به اهداف خود می‌رسد و سودجویی نخواهیم داشت و این مستلزم نگاه جدید به تعاونی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *