شناسه خبر: 18462 منتشر شده در مورخ: 1398/6/9 ساعت: 11:15 گروه: ورزشی  
اولین باشگاه تخصصی جانبازان و معلولان دامغان افتتاح شد

اولین باشگاه تخصصی جانبازان و معلولان دامغان افتتاح شد

اولین باشگاه تخصصی و مجهز ویژه جانبازان و معلولان دامغان با مشارکت بخش خصوصی در هفته دولت ۹۸، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایران سپید رییس اداره بهزیستی شهرستان دامغان شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح این باشگاه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: باشگاه فرهنگی ورزشی جهش به همت زهرا برناکی، مدال آور بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، با اعتبار ۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

محمود زحمتکش ادامه داد: این مجموعه شامل بخش های آب درمانی، یوگا، ووشو، ورزش های کششی، مشاوره تغذیه، استعدادیابی است که کلیه فضای آن برای حضور جانبازان و معلولان جسمی و حرکتی، مناسب سازی شده است.

وی به ظرفیت پذیرش ۱۵۰ نفری این مجموعه اشاره کرد  و گفت: کلاس های فرهنگی و هنری، قرآن،خطاطی و احکام اسلامی نیز در این مجموعه برگزار می شود.

زحمتکش تصریح کرد: احداث این مجموعه به ایجاد شادابی و نشاط در بین این قشر از جامعه کمک کرده و سبب ایجاد محیطی تخصصی برای گذران اوقات فراغت و مهارت آموزی آن ها خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دامغان اضافه کرد: این باشگاه به صورت ۱۰۰ درصدی توسط بخش خصوصی ایجاد، تجهیز و اداره می شود.

مدال آور پاراآسیایی و مدیر مجموعه جهش نیز در این خصوص گفت: هزینه تاسیس و راه اندازی این باشگاه از بودجه شخصی و هدایای اهدایی از کسب مدال در بازی های پاراآسیایی جاکارتا تامین اعتبار شده است.

زهرا برناکی اضافه کرد: این باشگاه در گام بعدی و تجهیز، به موضوعاتی از جمله آسیب ها، رشد و اصلاح حرکتی خواهد پرداخت.

وی اظهار داشت: هدف اصلی ایجاد این باشگاه، ایجاد امکانات مناسب برای گذراندن اوقات فراغت جانبازان و معلولان است که امیدواریم با گسترش این باشگاه، بتوانیم خدمات بهتری را برای این قشر و دیگر مردم شهر دامغان فراهم کنیم.

برناکی از ایجاد اتاق تاریک در این مجموعه خبر داد و افزود: اتاق تاریک برای افراد کم توان ذهنی در این مجموعه با هدف بازآموزی و بازی درمانی این افراد ایجاد شده است.

زهرا برناکی متولد ۱۳۶۹ تهران و ساکن شهر دامغان است که با توجه به معلولیت از ناحیه دست چپ، از سال ۹۱ فعالیت حرفه‌ای خود در رشته دو و میدانی را در هیأت جانبازان و معلولان دامغان آغاز کرده است. وی از سال ۹۱ تاکنون در تمام دوره‌ها موفق به کسب هشت عنوان قهرمانی کشور در رشته پرش طول شده و به عضویت تیم ملی درآمده است.کسب مقام چهارم مسابقات آسیایی امارات در سال ۲۰۱۷ و کسب مقام سوم در مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ از دیگر عناوین بین المللی برناکی است.

زهرا برناکی دو و میدانی‌کار پاراالمپیکی ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ با پرشی به طول ۴.۵۱ سوم شد. در این بخش ورزشکاران ازبکستان و سریلانکا با رکوردهای ۴.۷۱ و ۴.۶۲ متر اول و دوم شدند.

در مردادماه امسال نیز سایت کمیته پارالمپیک آسیا نمونه دوپینگ ورزشکار ازبکستانی را که در بازی های پاراآسیایی جاکارتا حضور داشت مثبت اعلام کرد و بر همین اساس مدال نقره بازی ها به «زهرا برناکی» رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *