شناسه خبر: 18461 منتشر شده در مورخ: 1398/6/9 ساعت: 11:16 گروه: سیاسی  
پرداخت حق‌پرستاری ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۲۰۰ ضایعه نخاعی پشت‌نوبتی

پرداخت حق‌پرستاری ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۲۰۰ ضایعه نخاعی پشت‌نوبتی

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور از پوشش ۲۲۰۰ معلول ضایعه نخاعی پشت نوبتی در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایران سپید محمد نفریه با اشاره به پوشش ۲۲۰۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی برای دریافت حق پرستاری گفت: پیش از این حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ معلول ضایعه نخاعی از ناحیه گردن و کمر و... تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته بودند، از دو ماه پیش هم به ۲۲۰۰ نفر دیگر از پشت نوبتی‌ها، پرداخت حق پرستاری حدود ۳۰۰ هزار تومانی آغاز شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با وجود عدم پرداخت بودجه لازم برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، سازمان بهزیستی تلاش کرده است تا یارانه پرداختی به مراکز توان بخشی معلولان را با کمترین تاخیر پرداخت کند، اظهار کرد: این درحالیست که بسیاری از خدمات مورد نیاز معلولان براساس برنامه و پیش بینی‌ها ارائه نمی‌شود چراکه  مقداری از بودجه مورد نیاز این بخش در بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان پیش بینی شده و هنوز در اختیار سازمان بهزیستی قرار نگرفته است.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: با وجود آنکه اولویت سازمان بهزیستی پرداخت یارانه مراکز شبانه و روزانه است، اما به برنامه‌های توان بخشی فشار وارد شده است. افزایش چند برابری هزینه خرید وسایل کمک توان بخشی به عنوان نمونه نشان می‌دهد که معلولان درگیر چه مشکلاتی هستند.

وی در پایان از توافق سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت برای اجرای سند سالمندی نیز خبر داد و گفت: طی توافق صورت گرفته سند سالمندی مورد بازنگری و موافقت قرار گرفته است و طی دو ماه آینده برای اجرا ابلاغ می‌شود./ ایسنا 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *