شناسه خبر: 18448 منتشر شده در مورخ: 1398/6/6 ساعت: 16:36 گروه: سیاسی  
آئین‌نامه پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل تصویب شد

آئین‌نامه پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل تصویب شد

هیات وزیران آئین‌نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد و آئین‌نامه تعلیق محرومیت بنگاه‌های اقتصادی از خدمات بانکی با نظر شورای تأمین را تصویب کرد.

به گزارش ایران سپید  هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، به استانداران منتخب استان‌های گیلان و قزوین رأی اعتماد داد.

آقایان ارسلان زارع و هدایت‌اله جمالی‌پور به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های گیلان و قزوین از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند.

*تصویب آئین‌نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد

هیات وزیران در ادامه، مطابق قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور،‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد، به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی شوند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

تعیین میزان کمک هزینه مراکز غیردولتی توانبخشی و حق پرستاری از افراد دارای معلولیت

دولت همچنین، میزان یارانه پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی بابت نگهداری، مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفه ‏آموزی معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید در سال ۱۳۹۸ را مشخص کرد.

مطابق این تصمیم، سازمان بهزیستی کشور مجاز است با در نظرگرفتن کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز مذکور، نسبت به پرداخت یارانه بر اساس درجه‏بندی مراکز  و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان، سالمندان معلول و بیماران روانی مزمن شدید و خیلی شدید اقدام کند.

همچنین طبق قانون حمایت از حقوق معلولان، سازمان بهزیستی با هدف حمایت از افراد نیازمند دارای معلولیت (شدید، خیلی شدید و چندگانه) موظف به پرداخت حق پرستاری یا مددکاری به سرپرست، همسر یا قیم این افراد، یا ارائه خدمات مراقبتی از طریق مراکز وابسته به خود و یا حمایت از مراکز غیردولتی مربوط است.

مطابق این تصمیم میزان کمک هزینه بابت پرداخت حق پرستاری یا مددکاری، متناسب با نوع و شدت معلولیت، تعداد این افراد در خانواده، متناسب با هزینه های متعارف نگهداری و مراقبت و تورم سالانه و نیز میزان کمک هزینه پرداختی به مراکز غیر دولتی، هر ساله با در نظر گرفتن نرخ تمام شده خدمات و نرخ تورم سالانه، توسط سازمان بهزیستی تعیین و به تصویب دولت می رسد.

تصویب آئین‌نامه «تعلیق محرومیت بنگاه های اقتصادی از خدمات بانکی با نظر شورای تأمین»

هیات وزیران در ادامه، آیین‌نامه اجرایی «تعلیق محرومیت بنگاه های اقتصادی از خدمات بانکی با نظر شورای تأمین استان» را با لحاظ میزان تولید و صادرات بنگاه و تعداد افراد شاغل در آن تصویب کرد.

مطابق قانون صدور چک، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلفند از افتتاح هرگونه حساب و صدور کارت بانکی جدید، اعطای تسهیلات بانکی ریالی و یا ارزی، صدور ضمانت‌نامه بانکی ریالی و یا ارزی، گشایش اعتبار اسنادی ریالی و یا ارزی به صاحبان حساب و بنگاه های ‌اقتصادی دارای سابقه چک برگشتی رفع سوء‌ اثر نشده، خودداری نمایند.

تعیین تکلیف ترخیص ماشین آلات خطوط تولیدی

با موافقت هیات وزیران، تأمین ارز برای واردات ماشین آلات و تجهیزات خط تولیدی تا سقف معادل ۲۵۰ میلیون دلار به نرخ رسمی و از محل ارزهای در دسترس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منوط به تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه اجرایی ذی ربط خواهد بود مشروط به اینکه اعتبارات اسنادی آنها تا تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ گشایش یافته و دارای قبض انبار صادره تا پایان سال ۱۳۹۷ باشند.

بر همین اساس این مجوز برای تامین ارز واردات ماشین ­آلات و تجهیزات مورد استفاده در خطوط تولیدی بوده و غیرقابل عرضه به صورت تجاری است.

همچنین مواردی که در زمان گشایش مقرر بوده ارز مربوط از سوی وارد کننده (ارز متقاضی یا ارز اشخاص) تأمین شود و نیز مواردی‌ که کالا ترخیص و تسویه حساب با بانک عامل انجام پذیرفته است مشمول استفاده از این مصوبه نمی‌گردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *