شناسه خبر: 18444 منتشر شده در مورخ: 1398/6/7 ساعت: 02:23 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 7 شهریور 1398

روزنامه پنجشنبه 7 شهریور 1398

همه اقتدار ما از داخل کشور است - حقوق کارمندان دولت چند برابر شد؟ - نصب کارتخوان در مطبها برای رفاه حال بیماران - شیرینترین بازخوردها نصیب تزیینگر نابینای کیک و شیرینی - برگزاری سومین نشست ستاد هفته پارالمپیک - سرقت دیگ مسی به خاطر بی پولی - چاردیواری - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 7 شهریور 1398

27 ذی الحجه 1440

29 آگوست 2019

سال بیست و سوم شماره 6220

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

همه اقتدار ما از داخل کشور است  2

حقوق کارمندان دولت چند برابر شد؟ 4

نصب کارتخوان در مطبها برای رفاه حال بیماران 6

شیرینترین بازخوردها نصیب تزیینگر نابینای کیک و شیرینی 8

برگزاری سومین نشست ستاد هفته پارالمپیک 11

سرقت دیگ مسی به خاطر بی پولی 13

چاردیواری 17

اطلاعرسانی

...........سیاسی

* همه اقتدار ما از داخل کشور است.  رئیس جمهور با بیان اینکه باید با دنیا حرف بزنیم و تعامل داشته باشیم، گفت: بدیهیست که بایستی توجه اصلی به ظرفیتهای داخلی باشد. چرا که همه اقتدار ما از داخل کشور نشأت میگیرد. * نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر چه درآمدها در سال جاری کامل تحقق پیدا نمیکند اما از آنجایی که هزینه‌ ها بر اساس درآمدها تنظیم شده، کشور در سال ۹۸ کسری بودجه ندارد. * وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد که «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن قصد دارد اواخر ماه سپتامبر (مهرماه) در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند.  * محمد مهاجری فعال سیاسی  در حساب توییتری خود نوشت: آنهایی که بازی سیاست را بلدند، میفهمند ‎روحانی و ‎ظریف دارند چه میکنند، بنابر این هوشمندانه سکوت کرده اند. آنها که نمیفهمند، چون بیرون از بازی اند فقط جیغ میکشند و موضوع را در حد دعوای دو جناح پایین میآورند. کشتیبان اصلی کشور، نقشها را درست تعریف کرده است. حتی نقش جیغزنها را!» * روزنامه یومیوری ژاپن با اشاره به سفر ظریف وزیر خارجه ایران به ژاپن نوشت که توکیو به دنبال تنشزدایی در خاورمیانه و خلیج فارس است و در همین راستا در جریان سفر به این کشور با مقامهای توکیو درباره امنیت تنگه هرمز گفتگو خواهد کرد.* رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معمولا عوامل متعددی روی بازار اثرگذار است، اما تحلیلگران بازار معتقدند که سفر وزیر امور خارجه به فرانسه اثر مثبت بر بازار سرمایه گذاشته است. پیش از این که حجم معاملات بازار سرمایه مجموع بورس و فرابورس به ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم نمیرسید، امروز به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.  * فصل جدید برنامه‌ «فوتبال ۱۲۰» از پنجشنبه شب (امشب) به تهیه‌کنندگی عادل فردوسیپور و اجرای حمید محمدی به روی آنتن میرود.

 

..........گزارش روز

* حقوق کارمندان دولت چند برابر شد؟ به مناسبت هفته دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور خلاصه اهم عملکرد دولت یازدهم و دوره دو ساله دولت دوازدهم را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشره، حقوق کارمندان دولت در سال ۱۳۹۷ به نسبت سال ۱۳۹۲ حدود ۲.۱ برابر شده و به یک میلیون و ۳۵ هزار تومان رسید. اعتبارات هزینه ای (جاری) بودجه به طور عمده در چه اموری مصرف شده است؟ این سوالیست که پاسخ آن در ابتدا، «حقوق» خواهد بود. عملکرد اعتبارات هزینه ای به تفکیک امور رفاه اجتماعی، آموزش و پژوهش، دفاعی و امنیتی و بهداشت و سلامت نشان میدهد که طی ۸ سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ اعتبارات رفاه اجتماعی ۱۳۸ درصد، آموزش و پژوهش ۱۲۳ درصد، دفاعی و امنیتی ۱۷۹ درصد و بهداشت و سلامت ۹۸ درصد رشد کرده است. مقایسه اعداد و ارقام بودجه نشان میدهد که طی ۸ سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ میزان پرداختی به کارمندان دولت افزایش یافته است. متوسط حقوق کارمندان دولت در سال ۱۳۹۲ حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان بوده که این میزان، به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است. این نشان از آن دارد که در طول ۸ سال گذشته ۲,۲ برابر حقوق کارمندان دولت افزایش پیدا کرده است. * چقدر از بدهیهای دولت تسویه شد؟ گزارشها نشان میدهد در مجموع در سال گذشته ۷۳ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان بابت پرداخت بدهیهای دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت شده است. گزارشها درباره میزان تسویه بدهی دولت در قالب اسناد و اوراق مالی نشان میدهد که ۱۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران، ۴ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان و صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات طرح سلامت پرداخت شد. همچنین، ۳۵ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان تسویه بدهیهای دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی صورت گرفته است.

.............بهداشت و سلامت

* نصب کارتخوان در مطبها برای رفاه حال بیماران: معاون حقوقی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در حال تحصیل داریم. همچنین ۱۰ هزار نفر هم در خارج از کشور در حال تحصیل هستند که اگر فارغ التحصیل شوند و بازگردند مشکل کمبود نیروی پزشکی حل میشود. دکتر همتی با بیان اینکه مشکل ما توزیع نامناسب نیروی انسانی است، گفت: باید توجه کرد که برای هر دانشجوی پزشکی در طول هفت سال تحصیلش بین ۴۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان هزینه میشود. در عین حال در حال حاضر ۴۰ هزار پزشک داریم که از آنها هیچ نسخه ‌ای در هیچ جایی ثبت نشده و کار پزشکی انجام نمیدهند. وی درباره موضوع نصب کارتخوان در مطب پزشکان گفت: ما به همه همکاران اعلام میکنیم که از کارتخوان استفاده کنند. در عین حال قرار نیست از کسی بابت این کارتخوان مالیات بیشتری اخذ شود. بنابر این از آنجایی که رفاه حال مردم بر هر چیز مقدم است توصیه میکنیم که همکارانمان کارتخوان داشته باشند. در عین حال اجبار کردن بیماران به پرداخت نقدی دستمزد پزشک و یا دریافت وجهی خارج از تعرفه تخلف است و اگر در اینباره گزارشی دریافت کنیم با آن برخورد خواهیم کرد. همتی درباره تخلفات طب سنتی نیز گفت:‌ طب سنتی یکی از علوم پذیرفته شده است اما به هیچ عنوان جایگزین فعالیتهای فعلی پزشکی نیست و اگر موارد تخلفی در آن انجام شود وزارت بهداشت و دستگاه قضایی ورود کرده و برخورد میکنند. اخیرا نیز برخی مراکز و تجهیزات افراد متخلف پلمپ شد. * ضرورت توجه به ژندرمانی: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ما در حوزه ژندرمانی عقب هستیم و باید روی این حوزه بیشتر کار کنیم. دکتر ملکزاده افزود: پیشرفتهای علمی در دنیا سبب درمان بسیاری بیماریها که در گذشته لاعلاج بود شده است و امروزه با ژندرمانی بسیاری سرطانها و بیماریهای مادرزادی قابل درمان است.

 

..........از شش نقطه جهان

* شیرینترین بازخوردها نصیب تزیینگر نابینای کیک و شیرینی: به جای برسهای گوناگون نقاشی، کوله باری پر از انواع قیف دارد. خامه، حکم رنگ روغن را برایش دارد و بوم نقاشیش هم کاپ کیک است. «Athey»، هر صبح به مثابه یک نقاش کارکشته راهی محل کارش میشود تا بر روی بوم نقاشی خودش کار را شروع کند. اثی ۱۹ سال دارد و به عنوان تزیینگر یا دکوراتور کیکهای عروسی و سایر انواع کیکهای مناسبتی، در قنادی «Icing on the Cake» مشغول به کار است. این دختر جوان هنرمند با بیماری هوپوپلازی عصب بینایی متولد شده و در طول سالیان، به تدریج بیناییش را از دست داده است.

اثی بدون این که رسماً در زمینه تزیین کیک و شیرینی آموزشی دیده باشد و صرفاً با اتکا به خلاقیت ذاتی خود توانسته در این عرصه جایگاه قابل قبولی برای خودش دست و پا کند و توجه رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی را به خود جلب کند. او اغلب مجبور میشود برای پیشگیری از خطرات احتمالی، در نهایت احتیاط کار کند و محصولاتی تولید کند که زیاد درد سر نداشته باشد؛ در حالی که از این توانایی برخوردار است که از خامه به گونه ای استفاده کند که هیچکس را یارای رقابت با او نباشد.

یافتن شغل یکی از پر دردسرترین مقاطع زندگی اثی بوده است. او در اینباره میگوید: «مدرسه را که تمام کردم، بلافاصله شروع کردم به جستجو برای یک موقعیت شغلی مناسب. شرایط بیناییم باعث میشد هیچ کارفرمایی حاضر نباشد مرا به کار بگیرد. تا اینکه Mischa Halberg، مدیر قنادی Icing on the Cake قبول کرد که به من در این زمینه اعتماد کند.» Halberg در باره تصمیمش میگوید: «وقتی اثی تقاضای کار داد به شدت تحت تأثیر قرار گرفتم. با خودم فکر کردم که به هر حال او هم نیاز دارد قابلیتهای خود را به معرض نمایش بگذارد. تصمیم گرفتم به او این فرصت را بدهم تا خودش را اثبات کند.»

اثی در روزهای نخست همکاریش با این قنادی سعی کرد تکنیکها و فوت و فنها را از سایر همکارانش بیاموزد. دیر زمانی نگذشت که جایگاه خود را در میان همکارانش تثبیت کرد و در میان مشتریها شناخته شد. حالا دیگر بیشتر مشتریهای این قنادی موقع ثبت سفارش تأکیدشان این است که اثی کیکشان را تزیین کند. این در حالیست که بیشترشان حتی از معلولیت اثی هیچ اطلاعی ندارند. اثی رضایت مشتریان از ایده های خلاقانه اش را بهترین دستاوردش در حوزه کاری میداند و معتقد است نابینایان میتوانند در جایگاههای مختلف شغلی به موفقیت دست یابند، به شرط اینکه صاحبان مشاغل به آنها اعتماد کنند. این دکوراتور نابینا در ماه نوامبر امسال اولین سالگرد ورودش به این شغل را جشن خواهد گرفت. او حالا به دنبال کسب موفقیت در شغل مورد علاقه اش، تصمیم گرفته در یک کالج ثبت نام کند و این رشته را به شکل آکادمیک هم دنبال کند.

* گلواژه: اگر برای یک اشتباه هزار دلیل بیاورید، در واقع هزار و یک اشتباه از شما سر زده است.  ابن سینا

...........ورزشی

* برگزاری سومین نشست ستاد هفته پارالمپیک: کمیته ملی پارالمپیک میزبان سومین نشست ستاد گرامیداشت روز و هفته پارالمپیک بود. در این نشست نمایندگان سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سازمان بهزیستی، فدراسیون ورزشهای کارگری، صدا و سیما، سازمان ورزش شهرداری، هیأت جانبازان و معلولین تهران، وزارت ورزش، فدراسیون نابینایان و دیگر مسئولین این ستاد حضور داشتند. حسین شهریاری، دبیر ستاد گرامیداشت روز و هفته پارالمپیک ضمن ابلاغ وظایف پیشنهادی سازمانها برای گرامیداشت این هفته و نیز اعلام برنامه های در نظر گرفته شده برای آن، از نمایندگان سازمانهای همکار درخواست نمود طی دو هفته آینده و پس از بررسی نهایی، نظرات خود را در خصوص وظایف و برنامه اعلام شده، به ستاد اعلام نمایند. همچنین نمایندگان سازمانها نیز نظرات و پیشنهادات اولیه و نیز آمادگی خود را جهت مشارکت در برگزاری برنامه های هفته پارالمپیک اعلام کردند. بیست و چهارم مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز پارالمپیک به ثبت رسیده و امسال با توجه به قرار داشتن در ایام عزاداری حسینی، مراسم جشن روز ملی پارالمپیک در تاریخ ۲۲ آبان برگزار خواهد شد. برنامه های هفته پارالمپیک نیز از ۱۶ آبان آغاز و تا ۲۲ این ماه در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

* فقط به بارسا میروم: گروهی از باشگاه بارسلونا به پاریس سفر کرده و دو پیشنهاد به پاریسن ژرمن ارائه داده است. یکی پرداخت 170 میلیون یورو و دیگری پیشنهادی با ورود عثمان دمبله. اما مشکل اینجاست که تیم فرانسوی خواهان ورود نلسون سمدو به این ماجراست و مدافع پرتغالی بارسلونا تمایلی به انتقال به پاریسن ژرمن ندارد. تنها 4 روز تا پایان بازار نقل و انتقالات باقی مانده و حالا برگ برنده در اختیار بارسلوناست. تیمهایی چون رئال مادرید و یوونتوس دیگر تقریباً شانسی برای خرید نیمار ندارند. پاریسن ژرمن چاره ای جز فروش نیمار به بارسلونا ندارد.

.............حوادث

* سرقت دیگ مسی به خاطر بی پولی: مأموران پلیس پایتخت در بیست و هشتمین مرحله از طرح رعد حدود 700 سارق را دستگیر کردند که نیمی از آنها سابقه دار بوده و پس از آزادی دوباره به ارتکاب جرم روی آورده اند. سارقانی که بیشتر آنها مدعی هستند به‌ خاطر بی ‌پولی، فقر و اعتیاد دست به جرم زده اند. از دزدان دیگ مسی خانه همسایه گرفته تا عتیقه فروشان میلیاردی که حالا همگی دستبند قانون بر دستانشان گره خورده است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بیست و هشتمین مرحله از طرح «رعد» که توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد از بازداشت بیش از 673 سارق و مالخر و اجرای 319 حکم قضایی خبر داد و گفت: در این طرح با تشکیل 934 پرونده برای سارقان، 8 هزار و 484 فقره از اموال مسروقه کشف و 21 باند سارقان و مالخران منهدم شدند. سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه بالغ بر 9 میلیارد و 642 میلیون تومان بوده است گفت: 50 درصد متهمان بازداشت شده دارای سوابق کیفری و تکرار جرم هستند. در این طرح 35 محکوم فراری نیز بازداشت شدند که به بهانه‌های مختلف از زندان آزاد شده و با سپرده وثیقه دیگر به زندان بازنگشته بودند. در ادامه گفتگو با تعدادی از این مجرمان را میخوانید. - سرقت دیگ همسایه: مرد شیشه‌ ای و همدستش به محض اینکه از زندان آزاد شدند ترک موتور نشستند و قبل از اینکه مهر آزادیشان خشک شود دوباره دزدی را آغاز کردند. چرا دستگیر شدی؟ -ما تازه از زندان آزاد شده بودیم، کار پیدا نکردیم مجبور شدیم دزدی کنیم. به چه جرمی دستگیر شدی؟ -به خاطر سرقت دیگ همسایه‌مان. 20 روز قبل آزاد شدم و پول نداشتم. با همدستم داشتیم از مقابل خانه همسایه رد میشدیم که دیگ مسی را داخل حیاط دیدیم. برای همین تصمیم گرفتیم که دیگ را سرقت کنیم. آن را 350 هزار تومان فروختیم اما خیلی زود دستگیر شدیم. *  لباس زنانه برای سرقت: مرد جوان که تخصصش سرقت گوشیهای مدل پایین است برای اینکه توسط پلیس شناسایی نشود لباس زنانه به تن میکرد. شگردت برای گوشی قاپی چه بود؟  -روسری و مانتو میپوشیدم و ترک موتورسیکلت مینشستم. با دوستم میرفتیم برای گوشی قاپی؛ اما بعد از سرقت مانتو و روسری ام را در میآوردم. چه گوشیهایی را سرقت میکردی؟ -گوشیهای ارزانقیمت، برای اینکه اگر گیر بیفتیم مجبور نباشیم رد مال سنگین بدهیم. به همین دلیل گوشیهای ساده را سرقت میکردیم. آنها را چند میفروختی؟  -از 10 هزار تومان تا 30 هزار تومان. آنقدری که خرج شیشه مان را بدهد. سابقه داری؟ -بله. به خاطر گوشی قاپی بازداشت شدم و سه سال حبس کشیدم. چه شد که معتاد شدی؟ - از دست مادرم ناراحت بودم و رفتم خانه دوستم. او گفت شیشه بکش حالت خوب میشود و بعد از آن من معتاد شدم. قبلاً  کار میکردم و خیاط پرده دوزی بودم اما اعتیادم باعث شد که بیکار شوم و بی ‌پولی هم مرا دزد کرد. *  توقیف خودرویی با 12 بوق متنوع: در میان متهمانی که بازداشت شده اند، پسر 23 ساله ای بود که 80 میلیون تومان خرج کرده تا خودرو اش را به شکلی نامتعارف تجهیز کند اما سرانجام نیز توسط پلیس توقیف شده است. این پسر دانشجو درباره تجهیزات خودرو اش چنین گفت: ماشینم 12 تا بوق مختلف دارد، 30 میلیون تومان خرج سیستم صوتی اش کردم و حدود 50 میلیون تومان هم هزینه پنوماتیک کردم. یعنی کاری کردم که بدنه ماشین که خیلی روی زمین خوابیده با فشار یک دکمه بالا میآید و مثل خودروی شاسی بلند میشود. قیمت ماشینم 50 میلیون تومان است اما تاکنون 80 میلیون برای آن هزینه کرده ام. چه شد که این ماشین را انتخاب کردی؟  -من عاشق ماشین هستم و پژو 405 را خیلی دوست دارم. چرا الان اینجا هستی؟ -به خاطر اینکه ماشینم را خیلی تغییر دادم و صدای سیستم صوتی هم بلند بود و دور دور میکردم در خیابان که پلیس ماشینم را توقیف کرد. 80 میلیون تومان را از کجا آوردی؟ -سه جا کار میکنم.

 

...........چاردیواری

* سلامی دوباره به خوانندگان عزیز ایران سپید. یکشنبه هفته پیش رو آغاز ماه محرم هست و ایام سوگواری شهدای کربلا که جا دارد پیشاپیش این ایام را تسلیت بگویم. همراهی ما با سوگواریهای شما عزیزان ستون ویژه این ایام است که از یکشنبه تقدیمتان خواهد شد. اما پاسخ سوالات و طرح نظرات شما آقای آینه وند از تهران با گله مندی از کیفیت چاپ این روزهای روزنامه خواهان انتشار مطالب آن روی سی دی تا رفع مشکل چاپ شدند. پیشنهادی است اما مشکلات اجرایی آن کم نیست نخست توقف چاپ کاغذی روزنامه است که با تمام کاهش کیفیت در این روزها به هر حال قابل استفاده است علاوه بر آن که اگر قرار باشد چنین تغییری صورت پذیرد نیازی به سی دی نیست و دوستان میتوانند فایل صوتی را از روی سایت بر دارند که مشکل این امر نیز عدم دسترسی بسیاری از خوانندگان به اینترنت و رایانه یا امکان استفاده از گوشی همراه است. آقای اسماعیل صادقی از کرمانشاه از خاکی بودن روزنامه دریافتی خود گله کردند که اولینبار است این مشکل را میشنویم ضمن اینکه ایشان توضیح نداده اند این امر یکبار اتفاق افتاده است یا تکرار شده است. آقای علی احمدی از شهریار با اشاره به عدم مناسبسازی منطقه سکونتی خود و عدم وجود تاکسیهای خطی و اجبارشان به گرفتن تاکسیهای دربست که هم گران است و هم غیر قابل اطمینان، خواهان استفاده از تاکسیهای اینترنتی شدند اما اذعان کردند قادر به استفاده از نرم افزارهای اسنپ و تپسی نیستند. خوب دوست عزیز اگر قادر به استفاده از نرم افزارها نیستید چگونه میخواهید از تاکسیهای اینترنتی استفاده کنید اما شما میتوانید از طریق تماس با شماره 1630 از تاکسی تپسی استفاده کنید. آقای گودرزی از بروجرد اعلام کردند که کارکنان دارای معلولیت بهزیستی آن شهر نمیتوانند از تسهیلات اعطای به افراد معلول استفاده کنند. که این امر عجیب و غریبی است. زیرا کارمند بهزیستی اگر معلول باشد به واسطه معلولیتش باید دارای پرونده و کارت معلولیت باشد و با این شرایط میتواند از تسهیلات افراد معلول نیز استفاده کند. این امر آنقدر بدیهی است که ایشان باید از مسئولان سازمان بهزیستی بروجرد در این خصوص پیگیر باشند و اگر جواب غیر قابل قبولی دریافت کردند آن را به ما منعکس کنند. آقای محمد بهمنی از گزارش صعود نابینایان به دماوند تشکر کردند. در پاسخ به دوستانی که همچنان از سرنوشت افزایش مستمریها پرسیده اند. باز هم به نقل از آقای قبادیدانا اعلام میکنیم بودجه این امر تأمین شده است اما آیین نامه میزان افزایش آن در دست تهیه است. تأکید میکنم این پاسخ رئیس بهزیستی است. برخی از دوستان طوری پیامک میزدند که انگار ایران سپید مسئول پاسخگویی به وعده های مسئولان سازمان بهزیستی است. در پاسخ به آقای اقبالی باید بگویم منظور ایشان نرم افزار وکالایزر است اشکال این نرم افزار یکی محدودیت دامنه لغات فارسی آن است و دیگری عدم راه قانونی و مطمئن پرداخت. ایشان اطلاعات بیشتر را در ستون فناوریهای امید بخش بخوانند.

..........اطلاعرسانی

* اطلاعیه ایران سپید: با توجه به موارد مطرح شده از سوی خوانندگان در خصوص پرداخت هزینه های آزمایشهای ژنتیک، ایران سپید بنا دارد تا با متولیان این امر در سازمان بهزیستی گفتگو نماید از عزیزانی که برای انجام ازمایشهای ژنتیک مجبور به پرداخت هزینه شده یا با مشکلاتی مواجه شده اند میخواهیم جزئیات مشکلشان را به همراه  نام و شماره تلفن به آیدی تلگرام به نشانی https://t.me/journalist69_mj ارسال نمایند و یا با شماره تلفن 84711371 تماس بگیرند و مشخصات خود را اعلام نمایند تا با آنها تماس گرفته شود. شایان به ذکر است که پیگیری ایران سپید به منزله عودت پول پرداخت شده و یا رسیدگی اختصاصی به مشکل شخصی نیست. پیشاپیش از همکاری شما خوانندگان عزیز سپاسگزاریم.

* گلواژه: تعصب در دانش و فلسفه مانند هر تعصب دیگر نشانه خامی و بی مایگی است و همیشه به زیان حقیقت تمام میشود.  ابن سینا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *