شناسه خبر: 18441 منتشر شده در مورخ: 1398/6/6 ساعت: 11:33 گروه: بهداشت و سلامت  
ضرورت ایجاد مراکز "ژن‌درمانی" در کشور
معاون تحقیقات وزیر بهداشت تاکید کرد

ضرورت ایجاد مراکز "ژن‌درمانی" در کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در کشور در حوزه ژن درمانی عقب هستیم و باید روی این حوزه بیشتر کارکنیم.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا: دکتر رضا ملک زاده در افتتاحیه کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی کرمانشاه، با اشاره به توفیقات  کشور در تولیدات علمی در حوزه پزشکی و سایر حوزه‌ها، اظهار کرد: این توفیقات در حالی به دست آمده که اعتبارات پژوهشی ما در قیاس با دیگر کشورها کم است و عمده دلیل این موفقیت‌ها تلاش پژوهشگران کشور است.

ملک‌زاده به پیشرفت‌های سریع علمی در حوزه پزشکی طی چند سال اخیر  در دنیا اشاره کردو افزود: این پیشرفتها سبب درمان بسیاری بیماری‌ها که در گذشته لاعلاج بود و همچنین افزایش امید به زندگی شده است.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت افزود: ما نیز نباید از این پیشرفتها عقب بمانیم و باید از هم اکنون برای چالش‌های آینده حوزه سلامت تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه امروزه با ژن‌درمانی بسیاری سرطان‌ها و بیماری‌های مادرزادی قابل درمان است، گفت: در حوزه ژن‌ درمانی در ایران عقب هستیم و نیاز است یک سرمایه‌گذاری اساسی در این حوزه انجام و چند مرکز ژن‌درمانی در کشور ایجاد شود که یکی از این مراکز می‌تواند در کرمانشاه باشد.

وی همچنین‌با اشاره به توسعه استفاده از تکنولوژی در حوزه سلامت، گفت: با توجه به ضریب بالای استفاده از تلفن همراه‌ در کشور باید به سمتی برویم که از این تکنولوژی برای آموزش در حوزه سلامت استفاده کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *