شناسه خبر: 18434 منتشر شده در مورخ: 1398/6/6 ساعت: 10:41 گروه: اجتماعی  
۱۵ درصد معلولان خراسان رضوی دچار اختلال شنوایی هستند

۱۵ درصد معلولان خراسان رضوی دچار اختلال شنوایی هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۷ هزار معلول در استان وجود دارند که ۱۶ هزار نفر از این معلولان دارای اختلال شنوایی اعم از کم شنوایی و ناشنوایی هستند.

به گزارش ایران سپید حمیدرضا پوریوسف در مراسم افتتاح مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک کم شنوا در کاشمر افزود: به جز کسانی که در دوران کودکی به دلیل اختلالات عفونی و یا در سنین بالاتر به دلیل برخی عوارض ناشنوا می شوند از هر هزار تولد زنده حدود سه کودک دارای ناشنوایی مادرزادی هستند.

وی ادامه داد: اگر در این زمینه در سنین اولیه نوزادی و شیرخوارگی اقدامات مداخله گرانجام نشود کودک برای همیشه با اختلالات گفتاری مواجه می شود.

او زمان طلایی تشخیص اختلالات ناشنوایی مادرزادی را دو تا سه ماه اول زندگی عنوان و ابراز کرد: بهزیستی با کمک دانشگاه علوم پزشکی این خلا را پر کرده و طرح غربالگری نوزادان را در بیمارستان ها و زایشگاه ها را با پوششی تقریبا  ۱۰۰ درصدی اجرا می کند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری ناشنوایی در سنین مهد کودک افزود: با ایجاد مراکز توانبخشی ویژه کودکان کم شنوا تلاش داریم  گفتار و تکلم به حدی برسد که هر کودک ناشنوا بتواند در مدارس عادی پذیرش شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در بهزیستی از یک سو با کاهش ظرفیت نیروهای تخصصی به دلیل بازنشستگی افراد مواجهیم و از سویی به خاطر عمق برخی مسائل گستره خدمات هر روز بیشتر می شود  لذا خدمات حوزه پیشگیری به خصوص پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در این مراکز ارائه می شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر هم در این مراسم گفت: کاشمر جز شهرستانهایی است که در خدمت رسانی به معلولین و تنوع خدمات تخصصی پیشرو است.

اعظم حسن زاده  افزود: در حال حاضر در زمینه ارائه تمامی خدمات تخصصی  مورد نیاز یک فرد معلول، توسط بخش خصوصی، مراکزی در شهرستان راه اندازی شده و  با راه اندازی مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک کم شنوا چرخه خدمت رسانی و ارائه خدمات تخصصی به معلولین در کاشمر کامل شد.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر سه مجتمع خدمات بهزیستی در کاشمر فعال هستند افزود: بهزیستی جز سازمانهایی است که در زمینه واگذاری پرونده ها و خدمات به بخش خصوصی پیشگام بوده و شهرستان کاشمر هم در این زمینه پیشرو است.

 امروز در چهارمین روز از هفته دولت با حضور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی مجتمع خدمات بهزیستی غیر دولتی ایمان و مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک کم شنوا در کاشمر به بهره برداری رسید.

کاشمردر فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *