شناسه خبر: 18420 منتشر شده در مورخ: 1398/6/5 ساعت: 10:58 گروه: اجتماعی  
طرح مناسب‌سازی محیطی ویژه تردد معلولان در سطح استان ایلام اجرایی شود

طرح مناسب‌سازی محیطی ویژه تردد معلولان در سطح استان ایلام اجرایی شود

استاندار ایلام گفت: طرح مناسب‌سازی محیطی ویژه تردد معلولان در سطح استان ایلام اجرایی شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم  قاسم سلیمانی دشتکی در دومین نشست ستاد هماهنگی پیگیری مناسب‌سازی ایلام اظهار داشت: با تعیین بازه زمانی فرصتی برای مناسب سازی فضاهای عمومی و اداری تعیین تا این روند تسریع یابد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی پر تردد باید در اولویت مناسب‌سازی قرار گیرند بر مشارکت بیشتر رسانه ملی در فرهنگ‌سازی تاکید و گفت: مناسب‌سازی فضاهای عمومی و اداری  را به فرهنگ تبدیل کنیم.

استاندار ایلام افزود: فراهم کردن زمینه تردد جانبازان، معلولان و سالمندان یکی از نیازهای این قشر در حوزه حقوق شهروندی است.

وی مسئولان استان را به همکاری در اجرای طرح مناسب‌سازی اماکن توصیه و بیان کرد: طرح مناسب‌سازی محیطی ویژه تردد معلولان در سطح استان ایلام اجرا یی و برای اجرای آن فرجه زمانی تعیین شود.

نگاه دولت به مسائل اجتماعی پر رنگ است

در ادامه نشست زهرا همتی مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه نگاه دولت در حوزه مسائل اجتماعی نسبت به دولت‌های قبل پررنگ‌تر و ویژه است اظهار داشت: این توجه تا جایی است که برنامه ششم توسعه با نگاه اجتماعی تدوین و در بسیاری از حوزه‌ها مسائل اجتماعی و مسئولیت اجتماعی  مطرح شده است.

همتی اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، افزایش سه برابری مستمری مددجویان زیر پوشش قرار دادن مددجویان پشت نوبت و شناسایی 100 درصد معلولان مناطق روستایی را از جمله اقدام‌های مهم دولت در مدت فعالیت برشمرد.

وی همچنین به توسعه مراکز این سازمان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با حمایت ویژه دولت اشاره کرد و گفت: ساخت مرکز جامع آسیب‌دیدگان و ساختمان پایگاه خدمات اجتماعی در شهر ایلام از مهمترین این مراکز بوده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *