شناسه خبر: 18418 منتشر شده در مورخ: 1398/6/5 ساعت: 10:53 گروه: اجتماعی  
وام اشتغال مددجویان بهزیستی به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت

وام اشتغال مددجویان بهزیستی به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: تسهیلات خود اشتغالی مددجویان ۲۰۰ میلیون ریال بود که این رقم در سال جاری به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا علی اصغر شاهزیدی در خور و بیابانک افزود: این میزان تسهیلات در قالب وام قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله برای مددجویان جویای کار در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: این معاونت از طریق وجوهات نقدی پرداختی مردم به بهزیستی، اهدای کالاهای ضروری به بهزیستی و کمک‌های خدماتی در قالب تخصص و مهارت‌های افراد به مددجویان کمک می‌کند.
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان یکی از سیاست‌های دولت را تثبیت و پایداری اشتغال در روستاها برشمرد و گفت: این تسهیلات با ۶ درصد و سقف ۲۵۰ میلیون ریال است که مددجویان زیر پوشش متقاضی با ثبت نام در سامانه کارآ و پس از تایید در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
شاهزیدی ادامه داد : در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب کمک‌ها به سه روش خیران، بخش دولتی و بخش خصوصی انجام می‌شود که از ابتدای نخست امسال  بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال بوده است.
 وی بیان داشت: اشتغال پایدار می تواند افراد معلول را از مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی رهایی دهد. 
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی خانواده های دارای ۲ معلول افزود: دراین رابطه خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق شهری ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت یا خرید مسکن دریافت می‌کنند که از این مبلغ ۱۵۰میلیون ریال  توسط بنیاد مستضعفان، ۱۰۰میلیون ریال از سوی بهزیستی و ۵۰ میلیون ریال توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز به آنها پرداخت می‌شود.
به گفته وی خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم ۱۰۲ سهمیه داشتند که تاکنون به ۹۱ خانواده زیرپوشش در این زمینه کمک شده است.
به گزارش ایرنا، از مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی اصفهان ۲۸ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۲۳ هزار نفر معلول ذهنی هستند که براساس آخرین بررسی های صورت گرفته حدود سه هزار و ۷۰۰ خانوار دارای ۲ تا پنج فرزند معلول در استان سکونت دارند و اکنون در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان ۱۲۰ هزار معلول ثبت شده که این تعداد یک پنجم آمار معلولان در استان است. 
بهزیستی استان اصفهان به ۶٧ مرکز توانبخشی معلولان ذهنی، ١١مرکز توانبخشی سالمندان، ١٠ مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن، ١٠ مرکز توانبخشی معلولان جسمی حرکتی، ۸۰ واحد خدمات مددکاری، ۴۶ واحد پیراپزشکی، ۳۲ پایگاه سی بی آر و ۳۸ تشکل معلولان خدمت رسانی می کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *