شناسه خبر: 18403 منتشر شده در مورخ: 1398/6/4 ساعت: 11:49 گروه: اقتصادی  
«نیوکاسل» در سه روز، ۱۲ هزار مرغ را در یزد تلف کرد

«نیوکاسل» در سه روز، ۱۲ هزار مرغ را در یزد تلف کرد

برنا نوشت: رئیس اداره دامپزشکی بهاباد یزد گفت: ۱۲ هزار قطعه مرغ گوشتی ظرف ۷۲ ساعت در یکی از مرغداری‌های شهرستان به علت شیوع بیماری نیوکاسل تلف و حدود ۱۵۰ میلیون تومان زیان به صاحب مرغداری وارد شد.

به گزارش ایران سپید دکتر سعید دادگرنیا اظهار داشت: با توجه به آلودگی محیط و نیز وجود بیماری‌های ویروسی به ویژه نیوکاسل در این منطقه، ماه‌های گذشته از واکسن علیه این بیماری در مرغداری استفاده نشده بود .

وی تصریح کرد : این واحد در پهنه مرغداری‌های شهرستان قرار دارد و با توجه به رعایت نشدن شرائط و ضوابط بهداشتی در واحدهای موجود توسط مرغداران از جمله عدم جوجه ریزی به صورت همزمان در پهنه مرغداری‌ها و رهاسازی تلفات در محیط زیست، و نیز وجود تعداد زیادی سگ‌های ولگرد در اطراف مجتمع دامداری‌ها که از تلفات مرغداری‌ها تغذیه می‌کنند، خود عامل جابه جایی و انتقال بیماری‌هاست .

رئیس دامپزشکی بهاباد رعایت نکردن شرائط و ضوابط بهداشتی در مجتمع دامداری‌ها توسط مالکان و تغییر کاربری‌های انجام شده را یکی دیگر از دلائل مهم شیوع بیماری‌های ویروسی در طیور ذکر کرد.

دادگرنیا با اشاره به بررسی‌های اولیه و علائم کارگشایی، گفت: علت تلفات شیوع بیماری نیوکاسل فوق حاد تشخیص داده شد و از مرغ‌های موجود نمونه برداری و برای تشخیص نهایی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد ارسال شد .

شهرستان بهاباد ۴۲ واحد مرغداری دارد که ۳۰ واحد آن فعال  است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *