شناسه خبر: 18395 منتشر شده در مورخ: 1398/6/4 ساعت: 11:00 گروه: اجتماعی  
پرداخت ۳۰ درصد اعتبار «قانون حمایت از معلولان» تا پایان شهریور

پرداخت ۳۰ درصد اعتبار «قانون حمایت از معلولان» تا پایان شهریور

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از قول مساعد سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۳۰ درصد از بودجه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تا پایان این ماه خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا محمد نفریه، با اشاره به آخرین وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: این قانون در اسفند ماه سال ۹۶ بازبینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در فروردین ۹۷ نیز ابلاغ شد. از آنجایی که در همان زمان بودجه سال ۹۷ بسته شده بود  ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی دولت برای اجرای قانون در سال گذشته اختصاص داده بودند که متاسفانه این رقم محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه برای امسال نیز برآورد صورت گرفته برای اجرای قانون قبل از تورم و موج گرانی ها، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: این رقم از سوی دولت به مجلس پیشنهاد داده شد، ولی آنچه در قانون به تصویب رسید رقم ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود که کمتر از ۱۰ درصد از رقم پیشنهادی اولیه را شامل می شد. محل تامین این بودجه نیز از محل درآمدهای اختصاصی دولت بود.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه با گذشت ۵ ماه از سال هنوز این بودجه محقق نشده است، ادامه داد: البته سازمان بهزیستی پیگیری‌های لازم را از سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها انجام داده است. نوبخت هم چند نامه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال کرده و دستور داده‌اند تا بودجه مذکور به شکل ماهانه پرداخت شود. با وجود جلسات متعدد، هفته گذشته مجددا این دستور داده شده تا روند مذکور تسریع و بودجه به سازمان بهزیستی پرداخت شود.

نفریه با بیان اینکه اگر این بودجه به شکل ۱۰۰ درصدی هم پرداخت شود بسیار کمتر از برآورد اولیه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان است، گفت: برآورد امسال سازمان بهزیستی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان چندین برابر سال گذشته است. برای مثال هزینه خرید تجهیزات کمک توان بخشی بین دو تا ۳ برابر شده است. هزینه خرید لوازم بهداشتی مثل پوشینه، وسایل پانسمان  و... نیز چند برابر شده است. از سوی دیگر تامین بودجه برای افزایش یارانه مراکز توان بخشی روزانه و شبانه و... از دیگر مواردی است که محقق نشده و سازمان مجبور است این موضوع را از محل بودجه های جاری تامین کند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده است تا سازمان برنامه بودجه حداقل بخشی از این بودجه را ظرف این ماه به سازمان بهزیستی پرداخت کند تا ما نیز بتوانیم پاسخگوی بخشی از مطالبات به حق معلولان باشیم. به همین دلیل هم بنا شده است تا پایان این ماه ۳۰ درصد بودجه را در اختیار ما قرار دهند که رقم قابل قبولی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *