شناسه خبر: 18380 منتشر شده در مورخ: 1398/6/3 ساعت: 10:59 گروه: اجتماعی  
۱۹۰ واحد مسکونی به خانوارهای دارای معلول در زنجان واگذار شد

۱۹۰ واحد مسکونی به خانوارهای دارای معلول در زنجان واگذار شد

۱۹۰ واحد مسکونی از سال ۹۳ تاکنون به خانوارهای دارای حداقل ۲ معلول در مناطق شهری و روستایی استان زنجان واگذار شده است و ۷۰ واحد نیز به تدریج به واجدان شرایط واگذار خواهد شد.

به گزارش ایران سپید مدیرکل بهزیستی استان زنجان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برای احداث و واگذاری مسکن به خانواده‌های دارای ۲ معلول در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت مبلغ  ۳۰۰ میلیون ریال، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۳۲۰ میلیون ریال و در سطح روستاها نیز ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا می‌شود.

محمد محمدی قیداری افزود: از آغاز احداث این واحدها، شناسایی خانواده های واجد شرایط دریافت آن نیز انجام و واگذاری مسکن به جامعه هدف این سازمان با همکاری و تعامل بنیاد مستضعفان، بنیادمسکن، اداره کل راه و شهرسازی، انجمن خیرین مسکن ساز و بهزیستی محقق شده است.

به گفته وی، پروژه‌های احداثی برای این گروه‌ها از پرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز، صدور پروانه و عوارض شهرداری معاف هستند.

وی اضافه کرد: بهزیستی استان زنجان در واگذاری مسکن مددجویان به ویژه خانواده‌های دارای ۲ معلول در سطح کشور پیشرو بوده و از ابتدای نهضت مسکن سازی یکی از اقدامات ویژه و اساسی دولت، اعطای مسکن به خانواده‌های دارای ۲ معلول است.

این مسئول ادامه داد: همزمان با هفته دولت ۱۴ واحد مسکونی برای خانواده های دارای ۲ معلول و سه معلول در این استان واگذار می‌شود که از این تعداد هشت واحد مسکونی مددجویی مربوط به خانوارهای ۲ معلول شهرستان خدابنده، یک واحد مسکونی به خانواده دارای سه معلول ایجرودی و سه مسکن مددجویی نیز مربوط به خانوارهای شهرستان طارم است.

وی یادآوری کرد: مسکن خریداری شده توسط خیران شهرستان خدابنده ای نیز در هفته دولت به خانواده دارای سه معلول در این شهرستان واگذار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین افتتاح مرکز مشاوره عمومی آلفا در شهرستان زنجان، سه باب مهدکودک در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و خدابنده را از دیگر برنامه های بهزیستی در هفته دولت ذکر کرد.
وی یادآوری کرد: استقرار میز خدمت در نمایشگاه هفته دولت و ارائه خدمات به جامعه هدف، افتتاح طرح های اشتغالزایی روستایی و دیدار با مددجویان، ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به عموم مردم، برگزاری جشن روز کارمند و تجلیل از کارمندان برتر شاخص‌های نظارتی، آزادگان، پزشکان شاغل در بهزیستی و اطلاع رسانی عمومی از طریق صدا و سیمای مرکز زنجان از دیگر برنامه های این هفته بهزیستی زنجان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *