شناسه خبر: 18348 منتشر شده در مورخ: 1398/5/31 ساعت: 07:23 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 31 مرداد 1398

روزنامه پنجشنبه 31 مرداد 1398

تأمین اعتبار افزایش مستمری مددجویان - برای اسرائیل، ایران زیادی بزرگ است - کمبود پزشک داریم - عبور قایقران نابینا از اقیانوس آرام - عدم توجه به قهرمانان دو و میدانی در همدان - بازداشت زن جنایتکار در فرودگاه - چاردیواری - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 31 مرداد 1398

20 ذی الحجه 1440

22 آگوست 2019

سال بیست و سوم شماره 6214

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

میلاد با سعادت هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت، امام موسی کاظم (ع) مبارک باد

........عناوین این شماره......

تأمین اعتبار افزایش مستمری مددجویان 2

برای اسرائیل، ایران زیادی بزرگ است 5

کمبود پزشک داریم 7

عبور قایقران نابینا از اقیانوس آرام 9

عدم توجه به قهرمانان دو و میدانی در همدان 12

بازداشت زن جنایتکار در فرودگاه 14

چاردیواری 17

اطلاعرسانی

.............ویژه

* تأمین اعتبار افزایش مستمری مددجویان: رئیس سازمان بهزیستی از تأمین اعتبار افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: به محض ابلاغ شیوه نامه، افزایش مستمری پرداخت میشود. وحید قبادی دانا در مورد مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان گفت: یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد حدود یک میلیون نفر مستمری دریافت میکنند. وی گفت: جامعه هدف ما شامل معلولان در گروههای مختلف معلولیت، زنان سرپرست خانوار و... میشود. وی از تخصیص اعتبار افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی سازمان مدیریت  تأمین شده است. رئیس سازمان بهزیستی در مورد زمان پرداخت افزایش مستمری مددجویان نیز اظهار داشت: هر زمان که شیوه نامه اجرا ابلاغ شود، نسبت به پرداخت افزایش مستمریها اقدام خواهیم کرد. وی در پاسخ به این سؤال که مستمریها چند درصد افزایش پیدا میکنند؟ گفت: هنوز درصد افزایش مشخص نشده و منتظر شیوه نامه اجرایی آن هستیم. قبادی دانا تأکید کرد: چنانچه این شیوه نامه با تأخیر ابلاغ شود، به طور حتم ما به التفاوت افزایش مستمریها از ابتدای سال محاسبه و برای چند ماه یکجا پرداخت میشود.

* به اطلاع آن دسته از افراد پذیرفته شده یک برابر ظرفیت اعلام شده در سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی میرساند: داوطلبان مذکور موظفند جهت ادامه سیر مراحل استخدامی خود از روز شنبه مورخ 02/06/98 حد اکثر تا روز سه شنبه مورخ 12/06/98 با همراه داشتن مدارک ذیل به نشانی: تهران-خیابان ولیعصر-بالاتر از میدان ونک-نرسیده به خیابان ظفر-سازمان بهزیستی استان تهران مراجعه نمایند. مدارک لازم: 6 قطعه عکس پرسنلی که در سال جاری گرفته شده باشد. اصل دانشنامه یا گواهی موقت تحصیلی ممهور به مهر دانشگاه و تصویر آن. اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن. اصل کارت ملی و تصویر پشت و روی آن. اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم قانونی و تصویر آن برای آقایان. اصل مدارک و معرفینامه از اداره کل بهزیستی مربوطه برای معلولین. اصل کارت شناسایی ایثارگری یا معرفینامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران 25 درصد. اصل مدرک و معرفینامه از مراجع ذیصلاح برای مشمولین سهمیه 5 درصد. - ارائه مدارک و مستندات لازم از احکام و قراردادهای رسمی مراجع ذیربط، آن دسته از داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و مؤسسات و شرکتهایی که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، به خدمت اشتغال داشته اند. - بدیهی است عدم مراجعه و تحویل مدارک فوق در موعد مقرر، به منزله انصراف از ادامه روند استخدام تلقی گردیده و داوطلب حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت. لازم به ذکر است این مرحله جهت معرفی داوطلبان جهت انجام سیر مراحل گزینش و سایر مراحل استخدام است.

.............سیاسی

* برای اسرائیل، ایران زیادی بزرگ است. وزیر امور خارجه در دیدار با گروهی از ایرانیان مقیم سوئد گفت: برای اسرائیل، ایران زیادی بزرگ است. کاری ندارد چه کسی در ایران حاکم باشد. اصلاحطلب، اصولگرا یا سکولار حاکم باشد؛ هر که حاکم باشد، برای اسرائیل ایران زیادی بزرگ است. ایرانی که ۴۰ سال است روی پای خود ایستاده، این ایران برای آنها قابل تحمل نیست. البته به نظر نمیرسد سیاستهای حمایتی اقتصادی در درازمدت به اقتصاد آمریکا کمک کند. احتمال اینکه ترامپ ۴ سال دیگر مهمان یا مزاحم دنیا باشد، زیاد است.

* شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر آمریکا و ایران وارد درگیری نظامی شوند، ایران ابزارهای متعددی از جمله جنگ نیابتی در اختیار دارد، هشدار داد: در صورت وقوع جنگ، آمریکا و متحدان منطقه ای آن در «وضعیت بدی» قرار خواهند گرفت.

* بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس به بازداشت مدیر عامل ایرانخودرو واکنش نشان داد و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: عزل و بازداشت مدیر عامل ایرانخودرو، شروع خوبی است. مردم منتظرند در ادامه، همه رانتخواران پیدا و پنهان مافیای خودرو که سالیان دراز، ارابه های مرگ و زنده سوزی شهروندان را به بهای خون مردم روانه بازار کردند، در هر جایگاهی هستند، پای میز محاکمه آورده شوند.

* محمد منتقمی راد، مدیر کل حراست سازمان بیمه گفت: بر اساس صدها گزارش و شکایت مردمی، شرکتهایی را شناسایی کردیم که از طریق تماس تلفنی با شهروندان سراسر کشور اظهار داشتند که بیمه سلامت خدمات تکمیلی رایگان یا کارت هوشمند سلامت صادر میکنند و میتوانند با پرداخت مبلغ سالیانه (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) از خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بهره مند شوند. اما پس از دریافت وجه و ارائه کارت مورد نظر از دسترس خارج میشوند و هیچ تلفن و آدرسی از آنها پاسخگو نیست.

.............بهداشت و سلامت

* کمبود پزشک داریم: رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، با عنوان این مطلب که پزشک کم داریم، گفت: این کمبود فقط با افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی قابل جبران نیست. مسعود قاسمی افزود: در چهار دهه قبل، ۱۴ هزار پزشک در کشور داشتیم که اغلب آنها از خارج جذب میشدند. یعنی به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۹.۳ پزشک داشتیم که الآن این عدد حدود ۶ برابر شده است که بهبودی نشان میدهد. رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، با عنوان این مطلب که تعداد بیمارستانها یکی از معیارهای توانایی درمان در دنیا محسوب میشود، افزود: در ایران، ۳۷ هزار پزشک متخصص فعال هستند که استاندارد معمول آن حد اقل ۶۴ هزار پزشک متخصص است. قاسمی به حقوق پزشکان عمومی اشاره کرد و گفت: درآمد پزشک عمومی به طور متوسط در سال ۳۲ میلیون تومان است که ماهانه ۲.۶ میلیون تومان میشود. وی به شاخص امید به زندگی در کشور اشاره کرد و گفت: سن امید به زندگی از سال ۱۳۳۹ برای یک دوره ۲۰ ساله از ۴۹.۵ سال به ۵۱.۵ سال رسیده و در یک دوره ۱۰ ساله تا سال ۱۳۷۰، به ۶۱.۵ سال رسیده است. وی ادامه داد: بر اساس گزارش بانک جهانی که میانگین عمر ایرانیها را در سال ۱۳۵۵، ۵۵ سال اعلام کرده بود، این عدد در سال ۱۳۹۶ به ۷۶ سال رسیده است.

* محققان مصرف کاهو را برای حفظ سلامت بدن توصیه میکنند. در ادامه به برخی فواید این سبزی اشاره میشود. - سمزدایی بدن: کاهو منبع خوب آنتی اکسیدانهایی نظیر ویتامین A و C است. این سبزی به خروج مواد شیمیایی مضر از بدن کمک میکند. - پیشگیری از نابودی استخوانها: کاهو حاوی ویتامین k است. این ویتامین به خاطر استخوانسازی معروف است. - حفظ قوه بینایی: مواد مغذی نظیر ویتامین A، C و کاروتنوئیدها در کاهو وجود دارد. از این رو در مقابله با اختلالات چشمی مفید است. کمبود این مواد مغذی موجب آب سیاه، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا میشود.

 

...........از شش نقطه جهان

* عبور قایقران نابینا از اقیانوس آرام: دو ماه پارو زده تا توانسته مسیر سَن دیِگو آمریکا تا ایواکی ژاپن را از طریق اقیانوس آرام طی کند. «Mitsuhiro Iwamoto»، قایقران نابینا، حالا خود را خوشحالترین مرد روی کره زمین میداند. شش سال از آخرین باری که برای ثبت چنین رکوردی اقدام کرده بود میگذرد. بار پیش پنج شش ساعت بعد از شروع این سفرِ پر از هیجان و فراز و نشیب و خطر، قایقش با یک نهنگ برخورد کرده بود و غرق شده بود. حالا اما توانسته بود به کمک یک همراه بینا که فقط وظیفه اعلام مسیر و جهت باد را به عهده داشت، بعد از دو ماه بیوقفه پارو زدن، به آن سوی اقیانوس آرام و کشور زادگاهش یعنی ژاپن برسد. «رؤیاباف»، نامی است که این قایقران نابینا برای قایقش برگزیده است. قایقی ۱۲ متری که او آن را درست روز ۲۴ فوریه در سندیگو به آب انداخت و دقیقاً بعد از ۵۵ روز، در ۲۰ آوریل توانست به ایواکی برسد. «داگلاس اسمیت»، ۵۵ ساله و اهل آمریکا که همزمان از شهروندی ژاپن هم برخوردار است، به عنوان دستیار او را در این سفر همراهی میکرد. ایواموتوی ۵۲ ساله اولین نابینایی است که توانسته طول اقیانوس آرام را فقط به کمک اطلاعات شفاهی که از دستیار بینایش دریافت میکرده طی کند. ایواموتو در تلاش پیشینش قرار بود دقیقاً عکس این مسیر را از فوکوشیما در ژاپن به سمت سندیگو در غرب آمریکا طی کند؛ اما امواج سهمگین قایقش را به نهنگی کوبیدند و او و همراهش توانستند به کمک نیروی دریایی ژاپن از کام مرگ نجات پیدا کنند.

ایواموتو در ۱۶ سالگی نابینا شده و سالها پیش با یک آمریکایی ازدواج کرده و با همسرش مسیرهای زیادی را پارو زده است. او بارها در مسابقات قایقرانی ویژه نابینایان شرکت کرده و به مقام قهرمانی دست یافته است. بنا به گزارش آژانس خبری «کیودو» ژاپن، میتسوهیرو تصمیم گرفت به این ماجراجویی خطرناک وارد شود تا با این روش پول به دست بیاورد و آن را در امور خیریه به کار ببرد و برای از بین بردن بیماریهایی که منجر به از دست رفتن بینایی میشود، استفاده کند. ایواموتو و همراهش در این سفر طولانی ۱۴ هزار کیلومتر را در ۵۵ روز پارو زدند و به محض ورودشان به فوکوشیما، جشنی برای استقبالشان برپا شد. این قایقران نابینا در این جشن ضمن ابراز خوشحالی از حضورش در خانه اظهار کرد که دست به این ریسک بزرگ زده تا بتواند به این وسیله کمکهای نقدی مردم دنیا را با هدف جلوگیری از شیوع بیماریهایی که منجر به زوال بینایی میشوند، جمعآوری کند. این، هدفی بوده که این ورزشکار نابینا از زمانی که پا به دنیای نابینایان گذاشته دنبال میکرده است و حالا از این که توانسته با حضورش در صدر اخبار به پروسه جمعآوری کمکهای نیکوکاران سرعت ببخشد، ابراز خرسندی میکند.

* گلواژه: بدترینِ افراد کسى است که آخرت خود را به دنیایش بفروشد و بدتر از او آن کسى خواهد بود که آخرت خود را براى دنیاى دیگرى بفروشد. حضرت محمد (ص)

 

...........ورزشی

* عدم توجه به قهرمانان دو و میدانی در همدان: حمید اسلامی، قهرمان دوی 1500 متر نابینایان در مسابقات پارا آسیایی جاکارتا گفت: با وجود اینکه ساکن همدان هستم و فرصت زیادی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو در دو و میدانی نابینایان ندارم، اما مدیر کل تربیت بدنی استان همدان توجه خاصی به مدالآوران بازیهای آسیایی و پارا آسیایی جاکارتا ندارد. ایشان پایگاه قهرمانی را که مکانی برای پرورش قهرمانان و استعدادیابی است و باید در اختیار ورزشکاران باشد، مدت یک سال است برای درآمدزایی تبدیل کرده و تنها دو ساعت بعد از ظهر در اختیار ورزشکاران قرار میدهد. وی گفت: از زمانی که محسن جهانشیر مدیر کل تربیت بدنی استان همدان شده است، مدالآوران این استان قادر به استفاده از پایگاه قهرمانی نیستند و تمام زمانهای استفاده از این پایگاه به افراد غیر ورزشکار اجاره داده شده است. اسلامی گفت: با وجود اینکه ۳ ماه است پیگیر این مسئله هستم و بارها با مدیر کل تربیت بدنی همدان تماس گرفتم و مشکل را بازگو کردم، اما تا به حال هیچ کاری انجام نشده و مدالآوران این استان برای آماده سازی خود شرایط سختی را طی میکنند. وی ادامه داد: من چون نابینای مطلق هستم، برای شرکت در مسابقات نیاز به دونده همراه دارم که اداره کل تربیت بدنی استان همدان فضای مناسبی را در اختیار او قرار نداده و هیچ حمایتی از او نمیشود. در حقیقت دونده همراه من با کمترین امکانات در حال آماده سازی خود برای شرکت در مسابقات است و این، شرایط خوبی را برای من جهت کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رقم نمیزند. اسلامی در پایان گفت: در هفته ۱۲ جلسه تمرین دارم که باید چند ساعت آن را به کار بدنسازی اختصاص دهم. متأسفانه به دلیل نبود فضای تمرینی برای انجام کار بدنسازی، این جلسات را بیشتر به تمرینات دو در صحرا اختصاص میدهم تا خود را برای مسابقات انتخابی تیم ملی آماده کنم.

..............حوادث

* بازداشت زن جنایتکار در فرودگاه: زن ملایری بعد از قتل همسر، زن برادر و دوست باردارش سعی داشت با هویت جعلی به تهران فرار کند، اما در فرودگاه شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی ملایر در خصوص جزئیات این پرونده گفت: حدود یک ماه قبل خبر کشف اجساد یک زن و مرد جوان در خانه ای واقع در یکی از محله های شهر ملایر به مأموران کلانتری 12 این شهر اعلام شد. نخستین بررسیها نشان میداد این زن و مرد بر اثر مسمومیت جان باخته اند. در حالی که بررسیها برای افشای راز مرگ آنها ادامه داشت، خبر رسید که زن بارداری نیز در خانه اش با همین شیوه جان باخته است. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مشخص شد همسر مرد جوانی که در این خانه جان باخته، به طرز مرموزی ناپدید شده است. با انجام تحقیقات فنی مشخص شد زن 38 ساله که احتمال میرفت عامل این جنایتها باشد، از ملایر متواری شده و به استانی دیگر گریخته است. در ادامه ردیابیها کارآگاهان پلیس دریافتند متهم قصد دارد با هویت جعلی از فرودگاه هاشمینژاد مشهد به تهران بگریزد که بلافاصله از سوی مأموران دستگیر شد. البته این زن جوان وقتی خود را در محاصره مأموران دید، سعی داشت با خوردن قرص سیانور خودکشی کند که با اقدام بموقع مأموران ناکام ماند. متهم در بازجوییهای اولیه گفت: فرزند یک ساله ام به شدت بیمار شد و قصد داشتم او را به بیمارستان ببرم؛ اما مادرشوهرم اجازه نداد. گفت برای هر چیز که بچه را بیمارستان نمیبرند! شوهرم نیز فقط به حرف مادرش گوش میداد تا اینکه حال فرزندم بدتر شد و به ناچار او را به همان بیمارستانی بردم که زن برادرم در آنجا پرستار بود! اما فرزندم جان باخت. همسر و زن برادرم خود را در مرگ فرزندم مقصر میدانستند؛ بنا بر این همگی آنها به علت عذاب وجدان خودکشی کردند. وی همچنین مسمومیت دوستش در خانه را نیز اتفاقی دانست. اما طبق بررسیهای صورت گرفته معلوم شد متهم بر این باور بوده که فرزندش به علت تأخیر در رساندن به بیمارستان جان باخته و مسبب این موضوع نیز همسر خودش و خانواده برادرش بوده اند و همین مسأله باعث شده تا دست به این قتلها بزند. متهم هنوز در پلیس آگاهی است تا تحقیقات در خصوص انگیزه و علت قتلها روشن شود.

* انتقام از خواستگار قدیمی: چندی قبل پسر جوانی با مراجعه به پلیس فتای اردبیل از انتشار تصاویر شخصی خود و خانواده اش در صفحه ای جعلی در فضای مجازی شکایت کرد. با تشکیل این پرونده، کارآگاهان پلیس فتا بلافاصله وارد عمل شده و پس از انجام بررسیهای تخصصی دریافتند این صفحه اینستاگرام توسط دختر جوانی ساخته شده و به روز میشود. به این ترتیب دختر جوان دستگیر شد و در مواجهه با شاکی لب به اعتراف گشود. متهم به کارآگاهان گفت: این پسر سالها قبل خواستگارم بود، اما بعد از مدتی بلاتکلیفی و اختلافات خانوادگی اعلام کرد دیگر تمایلی به این ازدواج ندارد. او آبروی مرا برده بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم با این روش از او انتقام بگیرم.

...........چاردیواری

* با سلام و تبریک مجدد اعیاد بزرگ قربان و غدیر، امروز را که مصادف با ولادت هفتمین اختر آسمان ولایت، حضرت موسی کاظم (ع) است، تبریک میگویم. همچنین دو مناسبت ملی بیشتر معطوف به نابینایان را داریم؛ روزهای کارمند و تکریم بازنشستگان در هفته پیش رو که به این مناسبتها به کلیه کارمندان و کارکنان امروز و دیروز بازنشسته نابینا و کمبینا را تبریک میگویم. تا جایی که به بازنشستگان برمیگردد، جدا از ضرورت تکریم این عزیزان زحمتکش سالهای گذشته، از سوی نهادهای رسمی کشور ضروری است تشکلهای نابینایان و مراکز تخصصی خدمات به افراد نابینا از بازنشستگان این گروه تقدیر ویژه به عمل آورند. بدون احترام به بزرگان دیروز، نه بزرگ امروز و نه بزرگی در فردا مورد احترام نخواهد بود. اما پاسخ به تماسها و پیامکهای شما عزیزان. نخست از تمامی دوستانی که روز خبرنگار را به تحریریه ایران سپید تبریک گفتند تشکر و قدردانی میکنم. قدردانی شما واقعاً خستگی را از تن دوستانی که با هدف رضایت شما قلم میزنند، به در میکند؛ حتی اگر شما از کیفیت خدمت کاملاً راضی نباشید، اما نشان دهید قدر زحمات را میدانید. تعارف را کنار بگذارید که رسم بد ما ایرانیان است؛ حتی مادری که از روی غریزه به فرزندش محبت میکند، انتظار یک لبخند، یک واژه دلگرم کننده در ازای محبت بیدریغ مادرش را دارد. آقای کریم عباسی خواننده قدیمیمان با اشاره به اینکه کاغذ روزنامه نباید با توجه به مصرفی و تاریخدار بودن خواندن روزنامه خیلی هم کیفی باشد، اشکال عمده روزنامه را کیفیت بد چاپ میدانند. در پاسخ باید بگویم همواره تاکید کرده ایم مشکل فقط کیفیت کاغذ نیست، بلکه کیفیت بد چاپ هم نقش دارد. اینکه خطوط بالا و پایین صفحات خوانده نمیشوند، دقیقاً به کیفیت چاپ برمیگردد. اما مسئله آن است که ترکیب دو کیفیت بد کاغذ و چاپ، قضیه را در مقایسه با گذشته پیچیده کرده است. به قول بابا طاهر: اگر دردم یکی بودی چه بودی. خانم خوارزمی از نیشابور هم از چاپ نالیده اند. آقای حجت ناصریان نوشته اند آیا کسی از نابینایان نامزد مجلس شده است؟ پاسخ آن است که هنوز این محدودیت رفع نشده است؛ زیرا قانونی که در برگیرنده گشایش از این محدودیت نابینایان بود، در کلیت خود از شورای نگهبان به مجلس برگشت و کل آن قانون هم از دستور کار مجلس خارج شد. در صددیم ببینیم چگونه میتوان این دستآورد را زنده کرد. آقای مداحیان از دزفول با اشاره به ورود دو ژاپنی دارای معلولیت شدید به سنای آن کشور پرسیده اند آیا این ورود سمبلیک بوده است یا واقعی؟ نه برادر گرامی! در کشورهای توسعه یافته وقتی برای این بازیها ندارند. این دو معلول ژاپنی با معلولیتهای بسیار شدید حرکت در اندام، واقعاً از سوی احزاب انتخاب و وارد سنای ژاپن شدند و هیچ فرقی با نمایندگان دیگر ندارند. آقای وحید عباسزاده در مورد مناسبترین لپ تاپها برای نابینایان پرسیدند که پرسش شان به فناوریهای امید بخش برای پاسخ ارجاع شد. خدایتان یار، ایام به کام.

 

............اطلاعرسانی

* برنامه رادیویی شش نقطه برگزار میکند: سومین سالگرد تولید برنامه رادیویی شش نقطه با همکاری انجمن نابینایان ایران. زمان: 3 شهریور 98؛ مکان: سرای محله زرگنده. جهت هماهنگی و ثبت نام، نام خانوادگی خود و یک همراه  را به شماره 09198940131 پیامک فرمایید.

* بخش نابینایان کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) استان خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز نموده است. از نابینایان و کمبینایان فرهنگدوست و کتابخوان دعوت میگردد جهت عضویت  و بهره مندی از خدمات و امکانات این بخش به کتابخانه مرکزی واقع در مشهد-بلوار هفت تیر-میدان هشتم شهریور مراجعه نمایند. همچنین نابینایان عزیز جهت شرکت در مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی میتوانند با شماره تلفن 05138915560 تماس حاصل نمایند.

* گلواژه: برترین عبادتها انتظار فرج است. حضرت محمد (ص)

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
سید علی رضائی 1398/6/3 - 09:33
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام و صد درود بر دوستان عزیزم در ایران سپید. من همیشه از طریق سایت روزنامه را مطالعه می کنم ولی به علت کمی وقت مزاحم شما نمی شوم. امروز بر خودم فرض دانستم تا از زحمات شما تقدیر و تشکر کنم. به امید موفقیت هرچه بیشتر شما. سید علی رضائی از بهشت کویر شاهرود.
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *