شناسه خبر: 18333 منتشر شده در مورخ: 1398/5/30 ساعت: 10:41 گروه: اجتماعی  
۹۲ درصد معلولیت های نخاعی از حوادث ناشی می شود

۹۲ درصد معلولیت های نخاعی از حوادث ناشی می شود

۹۲ درصد معلولیت های منجربه ضایعه نخاعی ناشی از حوادث بوده و در این میان صدمات ناشی از تصادف، عدم رعایت ایمنی در کار، افتادن از بلندی، پرتاب شدن اجسام به ناحیه پشت، تیر و ترکش خوردن به ناحیه ستون فقرات و غیره می تواند موجب ضایعه نخاعی شود.

به گزارش ایران سپید مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بیشترین درصد ضایعات نخاعی در اثر حوادث و گاه بی احتیاطی ایجاد شده و اغلب  جوانان را  بخود گرفتار کرده است.

محمد محمدی افزود : دومین عامل ایجاد معلولیت ضایعه نخاعی ناشی از بیماری مادرزادی، بیماری عصبی نخاع یا فشار به نخاع  بوده  و اگر این موارد به موقع تشخیص و درمان نشوند، فرد دچار ضایعه نخاعی خواهد شد.
این مسئول  با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به  معلولین ضایعه نخاعی ادامه داد: هم اکنون  ۳۱۷ نفر معلول ضایعه تحت پوشش بهزیستی این استان هستند که تعداد ۱۴۲ نفر ضایعه نخاعی کمری، ۱۱۵ نفر پشتی و ۵۲ نفر ضایعه نخاعی گردنی از خدمات  لازم بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: به این مهم توجه داشت  این گروه هدف هزینه های سنگین بهداشتی و درمانی داشته و در این ارتباط  حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی برای ۲۶۰ نفر از آنان  به صورت الکترونیکی در قالب کمک هزینه لوازم بهداشت و به صورت ماهیانه پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان  ادامه داد: معلولان ضایعه نخاعی در سه سطح آسیب به گردن، آسیب به پشت و آسیب به کمر تقسیم‌بندی می‌شوند و هرکدام با توجه به شدت و درجه معلولیت علاوه بر سایر خدمات مددکاری ماهیانه از مبلغ  یک میلیون و ۸۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال حق پرستاری دریافت می کنند.

وی اظهار داشت:  طبق استانداردهای جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت هر کشور معلولان هستند که از این تعداد نیز سه تا چهار درصد را معلولان بارز تشکیل می دهد.
این مسئول یادآور شد: سازمان بهزیستی با ۲ رویکرد عام و خاص ارائه خدمت می کند و هم اکنون بهزیستی زنجان در حوزه توانبخشی ۲۱ هزار و چهار نفر معلول ثبت شده با ۲۰ هزار و ۴۷۶ پرونده تحت حمایت دارد که ۱.۷ درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود.

محمدی افزود: سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *