شناسه خبر: 18321 منتشر شده در مورخ: 1398/5/28 ساعت: 08:57 گروه: بهداشت و سلامت  
برای واردات مواد اولیه تولید دارو دچار مشکل هستیم
رئیس سازمان تدارکات پزشکی گفت: :

برای واردات مواد اولیه تولید دارو دچار مشکل هستیم

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات انتقال ارز، در واردات و تهیه مواد اولیه خارجی دارو با مشکل روبرو هستیم.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از مهر: علی فرجی رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در خصوص کمبود دارو در کشور گفت: همواره در تامین برخی داروهای داخلی در کشور کمبود داشته ایم که در حال حاضر نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد این کمبودها دارویی نسبت به گذشته افزایش نیافته است،  افزود: با برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، این تعداد تحت کنترل است و خوشبختانه رد این زمینه مشکل جدی نداریم.

فرجی با بیان اینکه مشکل اصلی ما فقدان مواد اولیه خارجی است، اظهار داشت: به طور کلی منبع تولید داروها مواد اولیه داخلی و خارجی است که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از کارخانه های تولید دارو در کشور به دلیل عدم داشتن مواد اولیه خارجی دچار مشکل هستند،

رئیس سازمان تدارکات پزشکی تصریح کرد: به دلیل عدم امکان انتقال ارز و اختلال در تبادلات بانکی، مدت ها است قادر به واردات مواد اولیه تولید دارو نیستیم و این موضوع نیز تولید برخی داروها را دچار مشکل و حتی متوقف کرده است  

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با اقدام بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو هرچه سریعتر  این مشکل رفع شود تا مشکل کمبود برخی داروها نیز رفع شود.

فرجی یادآور شد:  در حال حاضر ما به وزارت بهداشت به عنوان یک نهاد بین المللی پیشنهاد کمک در واردات مواد اولیه دارو را داده و در این زمینه اعلام آمادگی کرده ایم.   آنها نیز در حال بررسی پیشنهاد ما هستند اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *