شناسه خبر: 18318 منتشر شده در مورخ: 1398/5/27 ساعت: 11:45 گروه: اجتماعی  
کسب رتبه ۳۳ منطقه ۳ کنکور سراسری توسط علیرضا جهانی دانش آموز نیمه بینا

کسب رتبه ۳۳ منطقه ۳ کنکور سراسری توسط علیرضا جهانی دانش آموز نیمه بینا

علیرضا جهانی دانش آموز نیمه بینای اصفهانی موفق به کسب رتبه ۳۳ کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ رشته علوم انسانی گردید.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان؛ علی رضا جهانی، دانش آموز نیمه بینا در پایه دوازدهم انسانی از اصفهان موفق به کسب رتبه ۳۳ منطقه ۳ کنکور سراسری شد. او به صورت مادرزادی نیمه بینا است، دوران دبستان خود را در مدرسه ی استثنایی شهید احمد سامانی پس از آموزش های خط بریل گذرانده و سپس وارد مدارس عادی شده است. او متوسطه ی اول را در مدرسه ی میرداماد خوانده و متوسطه ی دوم را در مدرسه نمونه دولتی فرهنگ در کنار دانش آموزان بینا تحصیل می کند.

برای این فرهیخته ی اصفهانی مدارس عادی و استثنایی تفاوتی ندارد چون او در تمام این ۱۲ سال بی وقفه شاگرد اول مدرسه بوده و پایین ترین معدلش در پایه ششم ۱۹/۷۴ بوده است.

او معتقد است موفقیت پیوستگی می خواهد، تعیین هدف، سپس برنامه ریزی برای آن و ایجاد انگیزه برای تحقق خواسته ها رمز موفقیت اوست. مشاوره های دانشجوی کم بینا که خودش موفق به کسب رتبه برتر کنکور شده و او را راهنمایی کرده سبب تقویت انگیزه و خودباوری در او شده است.

علی رضا علاوه بر اینکه خط بریل را به صورت رسمی در مدرسه یاد گرفته، پدر و مادرش در منزل خط بینایی را نیز به او یاد داده اند تا بتواند با مقدار بینایی که دارد این خط را نیز بخواند.

خودباوری، انگیزه ی بالا، پیوستگی در تلاش، پافشاری بر موفقیت و اعتماد به نفس، از ویژگی های بارز اوست که تمامی این ها را مدیون پدر و مادری می داند که هیچ وقت او را محدود نکردند و با ایمان به توانایی هایش فقط راه را برای او هموار کردند. همچنین زحمات معلمین دلسوز مدارس استثنایی را در کسب موفقیت نادیده نمی گیرد.

علی رضا جهانی عید نوروز را فرصت فرار و جلو زدن از سایرین می داند. فرزند موفق نقش جهان معتقد است، ایام عید طلایی بهترین دوران برای حفظ نقاط قوت و جبران کاستی ها است اما اکثر دانش آموزان فریب این تعطیلات را می خورند و این خطر وجود دارد که مطالعه مفید نداشته باشند.

علی رضا جهانی از سوم دبستان نوازنده ی کیبورد است و ورزش هایی همچون گلبال و شنا در سلامت فکری و روانی او موثر بوده است.

فضای اتاق مطالعه و سایر مسیرهای منزل را پر از نوشته های انگیزشی کرده که به اعتقاد خودش در همه حال جمله هایی پیش چشمانش قرار دارد که به تلاش ادامه دهد و اطمینان داشته باشد که موفقیت برنامه می خواهد.

او می گوید که قصد ادامه تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی را دارد و معتقد است که در ۱۰ سال آینده تابلوی مرکز مشاوره او را خواهیم دید

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *