شناسه خبر: 18286 منتشر شده در مورخ: 1398/5/24 ساعت: 09:22 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 24 مرداد 1398

روزنامه پنجشنبه 24 مرداد 1398

چنین چیزی مطرح نکردم - سؤال از شما، پاسخ از تأمین اجتماعی - تشکیل ۵ پرونده ارز دارو - صفحه خوان NVDA دروازه ورود نابینایان ویتنامی به بازار اشتغال - فراخوان جذب نیرو برای همکاری با پارالمپیک - کارمند اخراجی طراح سرقت بانک بود - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 24 مرداد 1398

13 ذی الحجه 1440

15 آگوست 2019

سال بیست و سوم شماره 6209

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

چنین چیزی مطرح نکردم 2

سؤال از شما، پاسخ از تأمین اجتماعی 4

تشکیل ۵ پرونده ارز دارو

 صفحه خوان NVDA دروازه ورود نابینایان ویتنامی به بازار اشتغال 10

فراخوان جذب نیرو برای همکاری با پارالمپیک 13

کارمند اخراجی طراح سرقت بانک بود 15

چاردیواری 18

 

 

 

.............سیاسی

* چنین چیزی مطرح نکردم. «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به حواشی ایجاد شده پس از مصاحبه با ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران گفت: دو سایت با مواضع مشخص با دستاویز قرار دادن سخنانم درباره رئیس دولت اصلاحات، آن را به "خروج کارگزاران از جبهه اصلاحات" تعبیر کردند. من چنین چیزی را مطرح نکردم و این موضوع را از همان رسانه ها پیگیری کنید. * حسن عباسی، تحلیلگر مسائل سیاسی بازداشت شد. وی طی روزهای گذشته، سخنرانی درباره وزارت اطلاعات و برخی ارتباطات با "آمدنیوز" مطرح کرده بود که نهایتاً با شکایت این وزارتخانه احضار و بازداشت شد. * محسن رهامی، عضو شورای عالی اصلاحطلبان با بیان اینکه ما با برخی مراجع قم هم دیدار داشته ایم و یکی از موارد مورد بحث ما درخواست کمک برای رفع حصر بوده، آنها وعده دادند که با رهبری تماس گرفته و درباره حصر با ایشان صحبت کنند. * احمد توکلی در توئیتی به شایعه مربوط به جدال لفظیش با آملی لاریجانی در جلسه مجمع تشخیص واکنش نشان داد و نوشت: در جلسه چهارشنبه مجمع تشخیص، اختلاف نظری در نحوه اداره جلسه بین بنده و آقای رئیس پیش آمد که امری داخلی است. سایت دروغ پردازی به اقتضای ذاتش، اباطیلی بافته که ارزش پاسخ هم ندارد. این توضیح لازم بود تا سایتهای آبرومند در این دروغپردازیها همراه نشوند. * صادق زیباکلام گفت: شعار «اصلاحطلب، اصولگرا؛ دیگه تمومه ماجرا» گرفته است و من از این بابت اصلا خوشحال نیستم. مردم دیگر برای اصلاحطلبان و اصولگرایان تره هم خرد نمیکنند و این همان چیزی است که مطلوب نظر بر اندازان بود. علت به بن بست رسیدن دو جناح اصلاحطلب و اصولگرا ناشی از ساختار سیاسی کشور است؛ زیرا بخش انتصابی نظام قسمت اعظم قدرت را در دست دارد و اغلب تصمیمات مهم را هم میگیرد و به کسی پاسخگو نیست، ولی بخش انتخابی اختیارات محدودی دارد و پاسخگو هم است.

.......گزارش ویژه

* سؤال از شما، پاسخ از تأمین اجتماعی: احمد رشیدی، رئیس مطالعات و رویه های وصول حق بیمه تأمین اجتماعی در ایران سپید به تماسهای تلفنی مخاطبان گرامی پاسخ داد. در اینجا از بین تماسهای گرفته شده مواردی را که میتواند به حل مشکل دیگر خوانندگان کمک کند، بازگو میکنیم. سؤال اول این بود که آیا شهرداری نیز جزو دستگاههای مشمول بازنشستگی پیش از موعد میشود یا خیر؟ ج: شهرداری بخش خصوصی نیست و دستگاهی عمومی به حساب میآید و قانون بازنشستگی پیش از موعد شامل این دستگاه نیز میشود. س: نابینایی که 20 سال سابقه کار در دستگاه دولتی یا عمومی را دارد، با گرفتن سنوات ارفاقی مثلاً 6 سال، با چند سال حقوق بازنشستگی میگیرد؟ ج: به ازای سنوات اشتغال بعلاوه سنوات ارفاقی. مثلاً معلولان شدید با 26 روز بازنشسته میشوند. س: حال اگر 24 سال کار کرده باشیم و شش سال سنوات ارفاقی بگیریم، میشود بازنشستگی با 30 روز؟ ج: بله! البته اگر بار مالی سنوات ارفاقی را دولت تأمین کند، 30 روز میشود؛ ولی در نهایت بیشتر از سی روز محاسبه نخواهد شد. س: اگر کسی پنج سال در بخش خصوصی کار کرده باشد و 15 سال در دستگاه دولتی یا شهرداری کار کرده باشد، تکلیفش چه میشود؟ ج: سنوات قبلی حساب نمیشود و باید بیست سال تمام را در دستگاه دولتی یا شهرداری کار کرده باشد تا بتواند از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کند. حتی اگر سنوات قبل را در بخشی که پیمانکار شهرداری یا دولت است کار کرده باشد، هم چون پیمانکاری خصوصی به حساب میآید مشمول این قانون نمیشود.

سؤال بعدی این گونه طرح شد که: من 28 سال سابقه کار و 46 سال سن دارم و حق بیمه ام را به صورت خویش فرما پرداخت میکنم. حالا دیگر توان پرداخت حق بیمه را ندارم؛ چه کار باید کنم؟ ج: در بخش خصوصی شما نیز مثل سایر بیمه شدگان بازنشسته میشوید؛ یعنی باید آقایان حد اقل 55 سال سن و 30 سال سابقه کار داشته باشند تا بازنشسته شوند. سؤال خواننده دیگر روزنامه این بود که: میخواستم برای کار کشاورزی خودم را بیمه کنم که تحت حمایت دولت باشم و حق بیمه کمتری پرداخت کنم؛ اما تأمین اجتماعی گفت نمیشود؛  زیرا نابینا نمیتواند این کار را انجام دهد. هرچند من در کار کشاورزی اشتغال دارم. ج: از نظر تأمین اجتماعی، داشتن اشتغال به شرایطی نیاز دارد. شاید شما توان این کار را داشته باشید؛ اما در عرف این کار برای نابینا پذیرفته شده نیست. اصلاح این موارد نیز در حوزه اختیارات تأمین اجتماعی نیست و باید از بالا، یعنی از طریق نمایندگان یا دولت ارزیابی شود. سؤال مخاطب دیگر در مورد فرایند درخواست بازنشستگی بود؟ ج: معلولانی که در بخش دولتی کار میکنند با بیست سال سابقه کار و بدون محدودیت سنی میتوانند درخواست بازنشستگی بدهند؛ به شرط آنکه همه سابقه بیمه یکجا بوده باشد. دولت نیز حق بیمه سنوات ارفاقی "1 تا شش سال" را به بیمه میپردازد و بازنشستگی انجام میشود. مبنای پرداخت سهم دولت بر اساس آخرین حکم حقوقی شما است و اگر دستگاه مشمول بیمه بیکاری نباشد، 30 درصد دستمزد را به ازای سنوات ارفاقی پرداخت میکند و اگر مشمول بیمه بیکاری باشد، 27 درصد مبنای محاسبه است. دوست دیگری عنوان کرد: با وجود اینکه 25 سال سابقه کار در دستگاه دولتی دارم، دستگاه مربوطه زیر بار بازنشستگی پیش از موعد نمیرود. کارشناس تأمین اجتماعی پاسخ داد: حق بیمه سنوات ارفاقی به حساب بدهی دولت است. در این مورد هرچند  قانون داریم، اما در مورد اجرای همه قوانین، اول باید بار مالی دیده شود و بعد از آن قانون اجرا میشود. متأسفانه دو سه سال است که در قانون بودجه هزینه های مربوط به بازنشستگی پیش از موعد منظور نمیشود. تأمین اجتماعی در این زمینه مقصر نیست. حتی اگر به ما گفته شود این مبلغ به عنوان بدهی دولت پذیرفته شود، این کار را میکنیم. س: پس عملاً یعنی اتفاقی نمی افتد؟ ج: فعلاً تا بار مالی تأمین شود، اقدامی صورت نمیگیرد. ادامه دارد

.............بهداشت و سلامت

* تشکیل ۵ پرونده ارز دارو: رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سوء استفاده کنندگان از ارز دولتی اختصاص یافته به دارو، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: اکنون حد اقل ۵ پرونده در این باره در دست اقدام داریم و پرونده های دیگری هم وجود دارد که مراجع امنیتی و قضائی پیگیر آن هستند. دکتر شانه ساز افزود: برخی داروها توسط شرکت لوازم خانگی وارد شده است. این داروها مجوز واردات از سازمان غذا و دارو را نداشتند؛ زیرا مخصوص بدنسازی بودند. البته وارد کنندگان این داروها موفق نشدند آن را از گمرک خارج کنند و پرونده به مرجع قضایی ارسال شد.

* آثار مخرب تحریمها بر سلامت مردم: وزیر بهداشت در نامه ای به دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نوشت: به رغم تحریمهای سخت، ایران توانست در توسعه زیرساختهای نظام سلامت، پوشش واکسیناسیون، مراقبت از گروههای آسیبپذیر، ریشه کنی بیماریهای واگیر و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در عرصه منطقه ای و بین  المللی، به رتبه درخشانی دست یابد. متأسفانه تحریمهای ظالمانه دولت آمریکا به رغم ادعای آنها بر آزادی عمل در تهیه دارو و غذا، مشکلات فراوانی برای نظام سلامت کشور فراهم نموده که در آینده نزدیک اثرات نامطلوب آن گریبان مردم کشورمان را خواهد گرفت. تهیه مواد اولیه دارویی برای تولید داخل، تجهیزات پزشکی مورد نیاز و داروهای وارداتی برای بیماران خاص و صعب العلاج به دلیل عدم امکان انتقالات بانکی ناشی از تحریمهای ظالمانه، مشکلات عدیده ای به وجود آورده که با اجبار استفاده از راههای غیر رسمی و امکان سوء استفاده سودجویان، نگران ورود از منابع غیر معتبر و ایراد خسارت و زیان به بیماران نیازمند هستیم. لذا تقاضا دارم به عنوان دبیر کل سازمانی که در عرصه جهانی مدافع حقوق سلامت شهروندان جهان است، در این موارد مداخله فرمایید تا یک دولت با قانون گریزی، نتواند این گونه بر سلامت مردم تأثیر منفی و مخرب بگذارد.

...........از شش نقطه جهان

* صفحه خوان NVDA دروازه ورود نابینایان ویتنامی به بازار اشتغال: مرکز «Sao Mai» در زمینه آموزشهای حرفه ای مرتبط با فناوریهای کمکی در ویتنام فعالیت میکند. این مؤسسه غیر انتفاعی در سال ۲۰۰۱ تأسیس شده است. گردانندگان این مرکز در وبسایتشان شرح وظایف خود را این طور عنوان میکنند: «ما سعی داریم با بهره گیری از فناوریهای موجود یا طراحی فناوریهای تازه، توانمندیهای نابینایان را در حوزه های مختلفی همچون تحصیل یا زندگی روزمره، ارتقا بخشیم. در این راستا، ابزارهای کمکی را برایشان فراهم میکنیم و در کنار این کار، آموزشهایی را هم در زمینه استفاده از رایانه و همچنین مهارتهای زندگی روزمره در اختیار نابینایان قرار میدهیم. از سوی دیگر ما در خصوص آموزشهای شغلی و حرفه ای و کاریابی هم فعالیت میکنیم.»

گردانندگان Sao Mai، از مدتها قبل منافع صفحه خوان NVDA را دریافته اند. صفحه خوانی که با قیمتهای گزاف، مراجعان این مرکز را دچار درد سر نکند، برای این مؤسسه بسیار ارزشمند است. متوسط درآمد سرانه در ویتنام به ۱۸۰۰ دلار بالغ میشود. برای تهیه برخی صفحه خوانها تقریباً همین قدر باید هزینه کرد. بنا بر این، وجود یک صفحه خوان رایگان برای نابینایان ویتنامی از اهمیت زیادی برخوردار است. حال که این صفحه خوان به رایگان در اختیار نابینایان ویتنامی قرار میگیرد، Sao mai هم سعی دارد میانه اش با NVDA را گرم نگه دارد. این مؤسسه، به شکل فعالانه ای در زمینه ترجمه NVDA به ویتنامی با NVAccess همکاری میکند. بنیاد ژاپنی «The Nippon» هم یک کمک مالی قابل توجه در اختیار این مؤسسه قرار داده تا به کسانی که NVDA را ترجمه میکنند، دستمزد پرداخت شود. همگی این افراد نابینا هستند و لذا میتوان گفت این کار به نوعی فرصت اشتغالی موقت را هم برای جمعی از نابینایان فراهم کرده است. برای بقیه نابینایان هم این امکان مهیا شده که رایانه را به زبان مادری خودشان فرا بگیرند. به طور مثال، مجموعه Office که برای کاربران بسیار کاربردی است، به زبان ویتنامی آموزش داده میشود. مهارتهای کاربری رایانه میتواند در زمینه یافتن شغل به نابینایان کمک کند. از زمانی که ترجمه NVDA انجام شده، بالغ بر ۴۰۰ نابینا از نسخه ترجمه شده استفاده کرده اند و از آموزشهای حرفه ای Sao Mai در خصوص رایانه بهره برده اند. حتی در طول دو سال گذشته این مؤسسه توانسته ۳۲ تن از نابینایانی را که دوره های NVDA و Office را گذرانده اند، جذب بازار کار کند. برای اینکه درک درستی از این عدد داشته باشیم، باید بدانیم که نرخ بیکاری در میان نابینایان ویتنامی، ۹۴ درصد است. Sao Mai همچنین با «Nguyen Dinh Chieu»، مدرسه ویژه نابینایان در ویتنام هم در زمینه آموزش مهارتهای رایانه به کودکان، همکاری میکند. مسؤولان مؤسسه Sao Mai امیدوارند بتوانند با در پیش گرفتن همین روند، شرایط ورود افراد نابینای بیشتری را به بازار کار ویتنام فراهم کنند.

...............ورزشی

* فراخوان جذب نیرو برای همکاری با پارالمپیک: کمیته ملی پارالمپیک در راستای توسعه نهضت داوطلبی و همچنین توانمندسازی نیروهای جوان و بهره مندی از ظرفیتهای علمی و اجرایی آنها، در نظر دارد برای سال جاری از همکاری تعداد محدودی از واجدین شرایط به عنوان "داوطلب" بهره مند شود. افرادی که مایل به همکاری هستند، تا پنجم مهر ماه باید فرم ثبت نام را پر کرده و ارسال کنند. زمینه های همکاری: گردآورنده محتوای آموزشی، مربی کودکان دارای معلولیت در روز ملی پارالمپیک، مربی رشته های ورزشی پارالمپیکی، ارزیاب قابلیتهای جسمانی ورزشکاران، مربی بدنساز معلولین، متخصص مدیریت و پیشگیری از بروز آسیبهای ورزشی، روانشناس ورزشی، ماسور ورزشی، فیزیوتراپ، همکاری در برگزاری همایشهای علمی و مسابقات ملی و بین المللی.

* نگران افول پاورلیفتینگ هستیم: اولین آوردگاه پس از مسابقات پارا آسیایی جاکارتا نشان میدهد که اوضاع بر وفق مراد نیست و نمیتواند چاره گشای این ورزش پرمدال باشد. اگر رودربایستی را کنار بگذاریم، پاورلیفتینگ معلولان را باید از امیدهای همیشگی کسب مدال در خانواده پارالمپیک کشور دانست. در تمام این سالها، این ورزش در عرصه های مختلف برون مرزی، مدالها و نتایج قابل قبولی داشته است. اکنون، هر انتقادی درباره آن و مشاهده انحراف از مسیر موفقیت، این نگرانی را ایجاد میکند که مبادا شاهد افول این قهرمانیها باشیم. نور سلطان و برگزاری مسابقات قهرمانی جهان، این تردید را ایجاد کرده که اوضاع در این ورزش رو به راه نیست. نگرانیم که تغییرات صورت گرفته در ساختار مدیریتی و فنی، نه تنها به بار ننشسته که ناکامی را هم در پی داشته است. حسین توکلی که مربی موفقی نبوده و در وزنه برداری نیز ناکام بود، این بار بدون هیچ سابقه ای، به پاورلیفتینگ آمده است. حتی در انتصاب وی که مربی با کارنامه ضعیف است، دلالتهایی بر دلایل غیر فنی وجود دارد.

...............حوادث

* کارمند اخراجی طراح سرقت بانک بود: کارمند اخراجی بانک که نقشه سرقت مسلحانه از بانک صادرات رباطکریم را با همسلولیهایش در زندان طراحی کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد. ساعت 8 و 30 دقیقه صبح یکشنبه 13 مرداد، خودروی سرپرست باجه بانک صادرات منجیلآباد رباط کریم مقابل بانک ایستاد و سه مرد که یکی از آنها لباس پلیس به تن داشت، از آن پیاده شدند. این افراد با ادعای اینکه برای بررسی گزارش یک تخلف باید حسابها را بررسی کنند پشت سیستم رایانه ای نشسته و شروع به کار کردند. آنها که از طریق تلفن با فردی بیرون شعبه در ارتباط بودند مبلغ 126 میلیارد تومان را از حساب مشتریان به سه حساب مقصد خود انتقال داده و به تصور اینکه کار تمام شده است، این بار سراغ گاوصندوق رفته و با کلیدی که در دست داشتند، حدود 40 میلیون تومان پول نقد را برداشته و متواری شدند. این در حالی بود که یکی از کارمندان بانک به آنها مشکوک شده و بلافاصله به بررسی ماجرا پرداخت و وقتی متوجه عملیات انتقال 126 میلیارد تومان شد اقدام به مسدود کردن مسیر انتقال وجه کرد و سپس با پلیس تماس گرفت. با حضور مأموران در محل مشخص شد سارقان با نقشه ای حساب شده وارد سیستم بانک شده و قصد جا به جایی 126 میلیارد تومان را داشتند؛ اما تنها اشتباهشان ناآگاهی از مرحله آخر انتقال وجه بود که کار سرقت را ناتمام گذاشته بود. از آنجا که به گفته شاهدان، سارقان با خودروی سرپرست باجه به محوطه بانک وارد شده بودند و توسط فرد آگاهی از بیرون هدایت میشدند، فرضیه همدستی سرپرست باجه در این سرقت تقویت شد. اما با تحقیقات بیشتر مشخص شد سارقان این مرد را گروگان گرفته و در بیابانهای اطراف رباطکریم رها کردهاند که بلافاصله وی را پیدا کرده و مورد بازجویی قرار دادند؛ اما مشخص شد او نقشی در این سرقت نداشته است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات رد پای یکی از کارمندان اخراجی و قدیمی بانک را در این سرقت پیدا کردند. با دستگیری این مرد میانسال، مشخص شد او مدتی قبل از زندان آزاد شده است. بازجوییها از این فرد ادامه داشت تا اینکه او به جرم خود اعتراف کرد. وی به مأموران گفت: «مدتی که در زندان بودم با 7 سارق حرفه ای آشنا شدم و همانجا نقشه این سرقت را کشیدیم و بعد از آزادی آن را اجرا کردیم. با توجه به اینکه من پیشتر کارمند بانک بودم، به نرم افزارها آشنایی داشتم و همدستانم را تلفنی هدایت میکردم.» با دستگیری مهره اصلی این سرقت، همدستان او که بین 33 تا 70 سال سن داشتند شناسایی شدند. معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: «دو نفر از متهمان 13 و 38 فقره سابقه سرقت دارند. با اعترافات متهمان، پلیس همدستان آنها را که همگی از مجرمان سابقهدار هستند چند روز قبل در مخفیگاههایشان در شهریار، فردیس، رباط کریم، اندیشه و... دستگیر کرد. تحقیقات برای بازگرداندن 40 میلیون تومان سرقتی آغاز شده و بررسیها در این باره ادامه دارد.»

 

............چاردیواری

* پس از عرض سلام و تبریک دو مناسبت ولادت امام علی النقی الهادی (ع) و عید غدیر، دفتر این هفته را با پاسخ به پرسشهای آقای هانی عباسی آغاز میکنم. در مورد دسترسی به مطالب روزنامه از طریق کانال سروش، این کانال راه اندازی شده است. همانند کانالهای دیگر ایران سپید قابل دسترسی است؛ شما میتوانید از طریق لینک سایت روی این کانال و کانالهای دیگر به متن روزنامه هر روز نیز دسترسی پیدا کنید. در مورد پرداخت حق بیمه یا کمک مالی خرید تجهیزات توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی به حساب مددجویان، گفتنی است پوشش بیمه مددجویان بهزیستی هم در گذشته یک الزام حاکمیتی بوده است و هم پس از تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان تأمین آن بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است. صرف نظر از کوتاهی وزارت بهداشت در این زمینه که قرار است در کمیته نظارت بر قانون پیگیر آن شویم، اگر قرار باشد شهروندی نتواند حق بیمه خود را پرداخت کند، بر دولت است که حق بیمه او را به صندوقهای بیمه پرداخت کند نه به حساب مددجو. در مورد تجهیزات هم قرار است نظام پرداخت این کمک تغییر کند و در مورد اکثریت تجهیزات سازمان پس از ارائه فاکتور خرید، مددجو بهای تجهیزات را تا سقف مقرر به فروشنده تجهیزات پرداخت کند. در مورد آزادسازی بهای حاملهای انرژی و پرداخت یارانه مستقیم به مردم، این همان برنامه دولتهای نهم و دهم بود که به علت جهش شدید تورمی کنار گذاشته شد؛ اما همچنان قابل بحث است و عده زیادی از کارشناسان اقتصادی به شرط اجرای صحیح و حذف آن دهکهایی که شایسته دریافت یارانه نیستند، با آن موافقند. مانند هفته های اخیر عده ای از خوانندگان از جمله خانم نوروزی از اصفهان از کیفیت کاغذ شکایت کرده اند که باید توضیح دهم با توجه به کمبود شدید کاغذ در بازار بویژه در ماههای قبل، کاغذ فعلی مصرفی ایران سپید تا حدود دو ماه آینده خریداری شده است. پس تا آن زمان که بتوانیم کاغذ را تغییر دهیم شاید بتوانیم با برخی تمهیدات در چاپ بتوانیم کیفیت را تا حدودی بهبود دهیم. خانم فرحناز حسینی از کرج ضمن تشکر از مطالب روزنامه گفته اند سعی کنیم در روزنامه دروغ ننویسیم و مصداق آن را وعده های سازمان بهزیستی ذکر کرده اند. بارها به دوستان گفته ایم ما یک رسانه ایم و در پاسخ به پیگیریهای مکرر اکثر خواننده ها در مورد مستمریها این نیاز را با مسئولان در میان میگذاریم و پاسخشان را به شما منعکس میکنیم. اینکه این گفته ها چقدر عملی میشوند بر عهده رسانه نیست؛ بنا بر این ما به عنوان ایران سپید حرف ناصحیح یا دروغی ننوشته ایم. مسئولیت گفته ها و کرده های مسئولان بر عهده آنهاست. آقای علی اکبر ابراهیمی از بیرجند خواهان گویا شدن روزنامه های کشور مانند قدس شده اند که در این مورد قطعاً ما استقبال میکنیم؛ اما شخصاً فکر میکنم دسترسی به روزنامه های گویا از طریق تلفن هرچند اقدام پسندیده ایست، اما کارا نیست؛ زیرا فرد باید ساعتها پای تلفن بنشیند تا روزنامه بخواند. در مورد حفظ روزنامه بریل نیز ما تا کنون منطبق با همین خواسته عمل کرده ایم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *