شناسه خبر: 18271 منتشر شده در مورخ: 1398/5/23 ساعت: 10:42 گروه: اجتماعی  
۴۰۰ خانواده دارای معلول در چهارمحال و بختیاری مشکل مسکن دارند

۴۰۰ خانواده دارای معلول در چهارمحال و بختیاری مشکل مسکن دارند

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه های حمایتی دولت گفت: ۴۰۰ خانواده دارای معلول در این استان اکنون دارای مشکل مسکن هستند.

به گزارش ایران سپید معصومه محمدی در حاشیه آیین واگذاری مسکن مددجوی در شهرستان اردل در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون عمده مشکل ساخت مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی، تامین زمین است و هیچ مشکل برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین کمک‌های بلاعوض برای ساخت مسکن مددجوی در استان وجود ندارد.

وی، به تسهیلات پرداختی برای مسکن خانواده‌های دارای یک معلول اشاره و خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها پس از شناسایی، جمع‌آوری اطلاعات و در مراحل کارشناسی با حضور مددکاران، تا سقف ۱۰۰میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض دریافت می‌کنند.

محمدی از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای تعمیر منازل مسکونی و مناسب سازی منازل خانواده های دارای معلول خبر داد و گفت:انشعابات منازل معلولان رایگان نصب می شود.

همچنین در سفر سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری به شهرستان اردل یک واحد شیرینی پزی با فعالیت ۶ زن سرپرست خانوار نیز افتتاح شد که برای راه اندازی این واحد تولیدی ۷۰۰میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات اشتغال مددجویان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شد.

 هم اکنون در شهرستان اردل ۳هزار و ۱۰۰ معلول و زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی قرار دارند و تعداد مووسسات و مراکز فعال در زمینه خمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی در این شهرستان ۷ مرکز است.

به گزارش ایرنا ،هم اکنون بیش از ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد ۱۲ هزار نفر مستمری بگیر دائم سازمان بهزیستی قرار داند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *