شناسه خبر: 18222 منتشر شده در مورخ: 1398/5/19 ساعت: 10:27 گروه: اجتماعی  
۵۰ درصد ایستگاه های راه آهن وفرودگاه ها به معلولین خدمات نمی دهند

۵۰ درصد ایستگاه های راه آهن وفرودگاه ها به معلولین خدمات نمی دهند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در کمتر از ۵۰ درصد ایستگاه های راه آهن و فرودگاه های کشور سرویس خدمات ویژه معلولین ارائه می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر هشتمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور به ریاست معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف عضو ستاد تشکیل شد.

مهدی جمالی نژاد در این جلسه بیان کرد: ارایه خدمات ویژه معلولان در دانشگاههای دولتی و آزاد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری و گزارش شده است.

وی با اشاره به بررسی ۵۵۸ واحد دانشگاهی آزاد در کشور گفت: فقط ۶۴ درصد ورودی های این واحدها، ۱۸ درصد سرویس های بهداشتی، ۳۹ درصد آسانسورها و ۴۴ درصد سطوح شیبدار مناسب سازی شده و این پایش در دانشگاههای دولتی هنوز انجام نشده است.

وی افزود: ارائه خدمات ویژه معلولان در امور بانکی از بانک مرکزی پیگیری و نتایج جلسات مرتبط با حوزه گردشگری و مناسب سازی اماکن مربوطه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه آتی ستاد ارائه شود.

 وی تاکید کرد: از ۱۰۴ ایستگاه راه آهن و ۵۴ فرودگاه کشور، کمتر از ۵۰ درصدشان سرویس خدمات ویژه معلولین دارند که زیبنده کشورمان نیست.

 جمالی نژاد، پیگیری تدوین استاندارد بالابرها از سازمان ملی استاندارد و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و پیگیری رعایت ضوابط معلولان در ساخت و سازها به ویژه در شهرها و روستاهایی که درگیر سیلاب بوده اند را خواستار شد.

 وی در ادامه اظهار کرد: کمیته فنی و تحقیقاتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با حضور معاونین شهرسازی و معماری شهرداری های کلانشهرهای کشور، نمایندگان سازمان حمل و نقل جاده ای، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاههای کشور، سازمان ملی استاندارد و سازمان بنادر و کشتیرانی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت پژوهشی دانشگاهها در زمینه مناسب سازی نیز استفاده شود.

جمالی نژاد از برگزاری جشنواره فیلم های کوتاه با موضوع تشویق و ترویج مناسب سازی توسط سازمان های مردم نهاد عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در سال آینده خبر داد.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین اعلام کرد: ضوابط و مقررات در حوزه مناسب سازی به هنگام شده و در فرآیند طرح و تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.

 رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: در ۷۶ درصد شهرداری ها چک لیست مناسب سازی در فرآیند صدور پروانه ساختمانی اعمال می شود.

 جمالی نژاد همچنین از ارزیابی عملکرد و نحوه تشکیل ستادهای استانی هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کرمان رتبه های اول تا سوم را بدست آورده اند و استان سمنان کم کارترین استان در این موضوع بوده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *