شناسه خبر: 18217 منتشر شده در مورخ: 1398/5/18 ساعت: 06:43 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 17 مرداد 1398

روزنامه پنجشنبه 17 مرداد 1398

معلولان نگران هزینه تحصیل فرزندان خود نباشند - آمار عجیب از کنسلی پرواز و تأخیرهای فرودگاهی - چرا خربزه و عسل را نباید همزمان مصرف کرد؟ - لحافدوز نابینا از اهدافش میگوید - حمایت از توسعه فنآوری کریسپر - اعزام کریمی به مسابقات جهانی لندن - ماجرای گم شدن گوشی 700 میلیونی - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 17 مرداد 1398

6 ذی الحجه 1440

8 آگوست 2019

سال بیست و سوم شماره 6204

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

سالروز شهادت جانسوز امام محمد باقر (ع) تسلیت باد.

........عناوین این شماره......

معلولان نگران هزینه تحصیل فرزندان خود نباشند 2

آمار عجیب از کنسلی پرواز و تأخیرهای فرودگاهی 5

چرا خربزه و عسل را نباید همزمان مصرف کرد؟ 6

لحافدوز نابینا از اهدافش میگوید 8

حمایت از توسعه فنآوری کریسپر 11

اعزام کریمی به مسابقات جهانی لندن 13

ماجرای گم شدن گوشی 700 میلیونی

چاردیواری

..............ویژه

* معلولان نگران هزینه تحصیل فرزندان خود نباشند: رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره هزینه تحصیل فرزندان معلولان توضیحاتی را ارائه کرد. وحید قبادی دانا گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده، از این به بعد کمک هزینه تحصیلی برای مددجویان پذیرفته شده در دانشگاههای دولتی یا بورسیه برای نخستین بار پرداخت خواهد شد. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه تحصیل فرزندان تحت تکفل افراد دارای معلولیت در مراکز آموزش عالی غیر دولتی از این پس، از سوی بهزیستی پرداخت میشود. - تشکیل مجمع خیرین حامی افراد دارای معلولیت: قبادی از تشکیل مجمع خیرین حامی افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: این مجمع با تکیه بر خیر رسانی جامعه معلولان در استانهای مختلف شکل میگیرد. قبادی دانا افزود: برای تشکیل این مجمع، همایشی نیز برگزار شده که صفر تا صد این همایش از جمله تمام هزینه ها توسط خیرین انجام شده است. اولین اقدام این مجمع نیز بحث بررسی کمک به ساخت مسکن معلولان با تکیه بر تکمیل مسکن خانواده های دارای دو معلول خواهد بود. - پایان ساخت مسکن روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ساخت ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای معلولان در استانهای مختلف گفت: ساخت مسکن روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی در کرمانشاه با تحویل آخرین واحد مسکونی پایان یافت. قبادی دانا افزود: دو هزارمین مسکن مددجوی بهزیستی در سرپل ذهاب کرمانشاه به مددجوی زلزله زده تحویل شد و پایان این عملیات نشان میدهد که گذر زمان، موجب نمیشود مددجویان خود را فراموش کنیم و تا پایان، کار را پیگیری میکنیم. وی در ادامه به تحویل اولین منزل مسکونی ساخته شده برای مددجوی سیلزده همراه با تجهیزات منزل در مازندران اشاره کرد و گفت: این واحد مسکونی ظرف ۹۰ روز ساخته شده است. قبادی دانا گفت: این مسئله نشان میدهد که بهزیستی در اجرای طرحهای خود سرعت دارد و بیش از سایر دستگاهها حواسمان به مددجویان بهزیستی است. - برقراری مستمری برای ۱۷۸ هزار خانوار دارای سرپرست معلول: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، افزایش هزار میلیارد تومانی در سرجمع مبالغ مستمری مددجویان بهزیستی رقم بسیار بالایی است؛ آن هم با علم به اینکه مبلغ اختصاص یافته در سال ۹۷، ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده که به ۲۷۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. قبادی دانا خاطرنشان کرد: ۱۷۸ هزار خانواری که قبلاً معلول سرپرست خانوار بوده و به ازای یک معلول مستمری میگرفتند، از این به بعد بر اساس بُعد خانوار مستمری خواهند گرفت؛ یعنی فردی که سرپرست خانوار بوده، با داشتن خانواده پنج نفری به جای ۱۶۰ هزار تومان، ۵۱۶ هزار تومان دریافت میکند. وی یادآور شد: بعد از اینکه آیین نامه و شیوه نامه هزینه کرد اجرای این مبالغ بیاید، میتوانیم راجع به افزایش درصد مستمری مددجویان نیز اطلاعرسانی کنیم.

 

.............سیاسی

* آمار عجیب از کنسلی پرواز و تأخیرهای فرودگاهی: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بررسی آمار تأخیر پروازها نشان میدهد حد اکثر ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تأخیر در سال ۹۵ ثبت شده است. جمع کنسلی ۲۲ ایرلاین (خط هوایی) در سال ۹۶ فقط در پروازهای داخلی تقریباً ۸۰۰۰ پرواز است و از سه هزار و ۲۹۱ کنسلی تا ۳۰۰ کنسلی در یک سال برای هر ایرلاین متغیر بوده است. در پر تلاقیترین خطوط هوایی دنیا هم چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

* درآمد ۲ میلیارد دلاری کره شمالی از حملات سایبری: کمیته تحریم کره شمالی در سازمان ملل با انتشار گزارشی، از درآمد ۲ میلیارد دلاری کره شمالی از حملات سایبری و جا به جایی این میزان پول از طریق ارزهای مجازی خبر داده است. به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، بر اساس این گزارش کره شمالی این میزان درآمد را صرف توسعه موشکهای بالستیک و برنامه هسته ای خود میکند.

 

............بهداشت و سلامت

* چرا خربزه و عسل را نباید همزمان مصرف کرد؟ یک متخصص طب ایرانی، با بیان اینکه طبق نظر حکمای این طب، مواد غذایی باید با مصلحاتشان مصرف شوند، گفت: مصرف همزمان برخی مواد غذایی مانند خربزه و عسل میتواند باعث دلدرد و آسیب به بدن شود. نفیسه حسینی گفت: برخی از ما عادت کرده ایم مثلاً عدسی را با گلپر مصرف کنیم و این عادت فراتر از آنکه برای طعم غذا باشد، به این علت است که گلپر مصلح عدسی است. مثال دیگر مصرف ماست و خیار به همراه نعنا است. نعنا میتواند اصلاح کننده طبع سرد ماست و خیار باشد. وی با اشاره به اینکه همزمانی مصرف برخی مواد غذایی کنار هم از سوی طب ایرانی نهی شده، ادامه داد: دیدگاه حکمای طب ایرانی این است که ترکیب دو ماده غذایی کنار یکدیگر میتواند برای بدن کیفیت نامناسبی ایجاد کند. ماهی به همراه تخم مرغ یا خربزه به همراه عسل، نمونه هایی از مواد خوراکی است که نباید کنار هم مصرف شوند. تجربه نشان داده خوردن همزمان این مواد غذایی میتواند باعث ایجاد دلدرد شده و به بدن ضرر برساند. * فواید تغذیه با شیر مادر: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هفته جهانی شیر مادر ۱۰ تا ۱۶ مرداد در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا برگزار  میشود و هدف از آن تشویق مادران به تغذیه نوزاد با شیر مادر و ارتقای سطح سلامت کودکان در سراسر دنیا است. احمدی افزود: تغذیه با شیر مادر فوایدی چون پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر نظیر سوء تغذیه، چاقی و دیابت، سلامت روان و ارتقای تکامل کودکان و سلامت زنان و در بعد اقتصادی و اجتماعی، تأمین امنیت غذایی، شکستن چرخه فقر، ارتقای نیروی کار و حفاظت از محیط زیست را به همراه دارد. توصیه تغذیه مطلوب برای شیرخواران، شروع تغذیه با شیر مادر طی ساعت اول تولد، تغذیه انحصاری با شیر مادر در ۶ ماه اول زندگی کودک و سپس تداوم تغذیه با شیر مادر همراه با غذاهای کمکی سالم تا ۲ سالگی یا بیشتر است.

...........از شش نقطه جهان

* لحافدوز نابینا از اهدافش میگوید: هدف «Diane Rose» از سفر به مناطق مختلف آمریکا و سخنرانی برای سایر لحافدوزان این نیست که برایشان از 910 تخته لحافی که از سال 1998 دوخته حرف بزند و پُزِ توانمندیهایش را به آنها بدهد. این لحافدوز نابینا معتقد است میتواند حرفهایی بزند که نه تنها برای بقیه لحافدوزان، بلکه از نظر سایر افراد هم مفید خواهد بود. او میگوید: من همیشه به مردم یادآوری میکنم که خدا مرا یاری کرده تا بر مشکلاتم فائق آیم؛ او بیتردید بر کمک کردن شما هم توانا است. دوشنبه گذشته، دایان میهمان اتحادیه بافندگان و لحافدوزان یکی از ایالتهای آمریکا بود تا تجربیات خود در زمینه های مختلف را در اختیار آنها قرار دهد. «Adele Aicon» رئیس این اتحادیه و کسی که دایان را به این برنامه دعوت کرده، درباره اش میگوید: او زنی است جسور، بیباک و سرشار از شوق زندگی. ایکان میفزاید: دایان در تلاش است لحافدوزان کهنسالی را که انگیزه کار کردن را از دست داده اند و دیگر مثل سابق اشتیاقی به کارشان ندارند، تشویق کند از رها کردن شغلشان صرف نظر کنند. او زنی است خودساخته که هرگز اجازه نداده مشکلات سر راهش، مانع پیشرفت او باشند. دایان که در هنگام تولد دچار عارضه آب سیاه شده، از نابینایی خود به نام «درد سر من» یاد میکند و میگوید: من علیرغم داشتن این درد سر، از همان ابتدا به مدرسه عادی رفتم و از هیچ نوع از آموزشهای ویژه نابینایان برخوردار نبوده ام. یادم میآید پدرم همیشه به من میگفت نباید رفتاری متفاوت از دیگران داشته باشم. همیشه تأکید میکرد که کسی استقلال مرا خدشه دار نکند. میگفت: اگر در جایی کمکی لازم داشته باشد، خودش به دیگران خواهد گفت. همین مسأله باعث شده بود دایان یک شعار مهم را سرلوحه زندگی خود کند: «نگو نمیتوانم، چرا که به تو ثابت خواهد شد که اشتباه میکنی». دایان لحافدوزی را در 1998 و از یک کهنه سرباز آموخته است. او درباره تجربه های اولیه اش در این حرفه میگوید: من همیشه سعی کرده ام با اتکا به احساسم کار کنم. اوایل به جای کتان از پولیستر برای لحافدوزی استفاده میکردم؛ چرا که کتان بیش از حد نرم بود و به راحتی برایم قابل لمس نبود. من از طرحهای زیادی بر روی کارهای خود استفاده میکنم و به راحتی میتوانم به کمک لمس کردن، جاهایی را که کوک زده ام از محلهایی که هنوز کاری در آن انجام نداده ام تشخیص دهم. تولیدات دایان که حتی یک نمونه از آن در دفتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا، جرج بوش آویزان است، موارد زیادی از لحاف نوزاد گرفته تا پتوهای تخت دو نفره و رو قابلمه ای و... را شامل میشود. او همیشه در سخنرانیهایش به دیگران یادآوری میکند که «وقتی من با امکاناتی که دارم این کارها را انجام میدهم، شما با داشتن امکاناتی بیشتر از من چه کارهایی ممکن است انجام دهید»! لحاظ کردن این نکته باعث خواهد شد زندگی را با انگیزه بیشتری ادامه دهید.

.............دانش و فنآوری

* حمایت از توسعه فنآوری کریسپر: بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت بر این عقیده است که باید از توسعه جهانی روش اصلاح ژن "کریسپر" حمایت شود. او این بار در قامت یک حامی فناوری ویرایش ژن درآمده است. وی که اکنون "مدیر بنیاد بیل و ملیندا گیتس" است، برای سایت خارجی Foreign Affairs، چگونگی نحوه توسعه جهانی تکنیکهای ویرایش ژن مانند کریسپر را روشن میکند. او مینویسد: این فاجعه است که فرصت را از دست بدهیم. ویرایش ژن میتواند مسائل مربوط به امنیت غذایی را حل کند و پیشگیری از بیماری را بهبود بخشد. گیتس مینویسد: ریشه کن کردن بیماریهای پایدار و عامل فقر به اکتشافات علمی و نوآوریهای تکنولوژیک نیاز دارد. کریسپر کشف و توسعه نوآوریها را بسیار سریعتر میسازد. او ادامه میدهد: ویرایش ژن میتواند مالاریا را ریشه کن کند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش میدهد که 88 درصد موارد جهانی و 90 درصد مرگ و میر جهانی بر اثر این بیماری در آفریقا رخ داده است. این بیماری توسط نیش پشه های ماده منتقل میشود و ویرایش ژن میتواند پشه ها را به صورت ژنتیکی اصلاح کند. به طوری که توانایی بیماریزایی نداشته باشند. ویرایش ژن میتواند مالاریا را ریشه کن کند. زیستشناسان میگویند که انقراض یک گونه، کار غیر اخلاقی است، در حالی که دیگران میگویند با این کار، دسترسی به دارو بیشتر و پیشگیری تسهیل میشود. گیتس همچنین به فرصتهایی که ویرایش ژن در کارآمدتر شدن صنعت تولید مواد غذایی ارائه میکند، اشاره میکند و هم اینکه فنآوریهای ویرایش ژن در ایجاد حیوانات کارآمدتر کارایی دارد، به عنوان مثال گاوهایی که شیر بیشتری تولید میکنند یا مرغهایی که سریعتر تخم میگذارند و افزایش تولید، بر روی وضعیت اقتصادی جامعه تأثیر میگذارد. وی همچنین مزایای ویرایش ژن برای محصولات کشاورزی و افزایش تولید و مقاومت در برابر بیماری را توضیح میدهد.

.............ورزشی

* اعزام کریمی به مسابقات جهانی لندن: اردوی متصل به اعزام تیم ملی شنای نابینایان کشورمان جهت اعزام به مسابقات جهانی لندن امروز 17 مرداد در استخر آزادی تهران به پایان میرسد. محمدحسین کریمی شناگر نابینای ملی پوش کشورمان جواز حضور در رقابتهای جهانی لندن را کسب کرده است. این مسابقات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا علاوه بر رقابت جهانی، کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو محسوب میشود. کریمی، شناگر مشهدی از شانس زیادی برای کسب سهمیه پارالمپیک برخوردار است؛ زیرا وی در رقابتهای پارا آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، علاوه بر کسب مدال برنز، توانست رکوردی فراتر از ورودی پارالمپیک را به ثبت برساند. مسابقات جهانی لندن 18 تا 27 مرداد برگزار میشود.

* پایان اردوی تیم ملی فوتبال نابینایان در کرمان: سومین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار خواهد شد، 16 مرداد در کرمان به پایان رسید. امیر پور رضوی، بهزاد زادعلی اصغر، صادق رحیمی، محمدرضا مهنینسب، کامبیز محکم، حسین رجبپور، احمدرضا شاه حسینی، حجت ا... مزارعی، سامان اجرتدست، علیرضا بخت، مرتضی کریمی، رسول باصری، میثم شجاعیان، میلاد حضرتی و مرتضی رمضانی دعوت شدگان به این مرحله از اردو هستند.

* آغاز اردوی تیم ملی گلبال در قزوین: اولین مرحله اردوی تدارکاتی انتخابی تیم ملی گلبال مردان جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن، 18 تا 24 مرداد در قزوین برگزار میشود. مصطفی شهبازی، محمد پرنیا، علی علیآبادی، محمد سرنجی، محمد منصوری، محسن عبد الملکی، حسن جعفری، محسن جلیلوند، مصطفی نصیری، نعمت سر افراز، مهدی عباسی و خلیل شهریارنسب نفرات دعوت شده به اردو هستند. مهدی نباتی به عنوان سرمربی، محمدکرم کولیوند و محمد ابراهیمزاده مطلق به عنوان مربی، تیم را هدایت و رهبری میکنند.

................حوادث

* ماجرای گم شدن گوشی 700 میلیونی: پسر ثروتمند که مدعی است گوشی تلفن همراه 700 میلیون تومانیش از سوی یک دختر جوان سرقت شده، با شکایت از وی او را روانه بازداشتگاه کرد. ساعت 3 بعد از ظهر شنبه 12 مرداد مرد جوانی با مأموران کلانتری 122 دربند تماس گرفت و از ورود دختری غریبه به خانه اش و درگیری با او خبر داد. مأموران بلافاصله راهی محل حادثه که برجی در خیابان نیاوران بود، شدند. با ورود پلیس به خانه، پسر جوان در تحقیقات اولیه گفت: امروز وقتی به خانه آمدم، در کمال ناباوری دختر جوانی را دیدم که در حال جمع کردن وسایل خانه ام است. با او درگیر شدم؛ اما مرا کتک زد و برایم چاقو کشید. این دختر حتی خودرویی برای حمل وسایل خانه ام اجاره کرده بود. من یک گوشی تلفن همراه از جنس طلا داشتم که 700 میلیون تومان ارزش دارد و الآن ناپدید شده است. من این گوشی را در عوض بدهی 900 میلیون تومانیم از فردی گرفته بودم. مطمئنم گوشی را این دختر دزدیده است. با توجه به اظهارات مرد جوان، پس از هماهنگیهای قضایی دختر جوان بازداشت شد. فرنگیس در تحقیقات گفت: این پسر دروغ میگوید. اوایل امسال در میهمانی شبانه ای با او آشنا شدم و 10 اردیبهشت با هم نامزد کردیم. بعد از نامزدی هم به خانه او آمدم و 60 میلیون تومان جهیزیه به خانه پدرام آوردم. او در کار واردات خودرو است و وضع مالی خیلی خوبی دارد. بعد از مدتی زندگی در خانه او متوجه شدم که در خرید و فروش خودروهایش کارهای غیر قانونی میکند و سر همین مسأله و مسائل خانوادگی اختلاف پیدا کردیم. در نهایت هم 11 مرداد باهم دعوایمان شد و مرا از خانه بیرون کرد. من به غیر از 60 میلیون تومان جهیزیه ای که به خانه پدرام آوردم، یک میلیون و پانصد هزار دلار هم به او داده بودم تا با آن پول کار کند. حتی برای اثبات این ادعایم فیلم و عکس هم دارم. زمانی که میخواستم دلارها را به پدرام بدهم، از لحظه انتقال دلارها فیلم گرفتم و دستنوشته ای هم در این خصوص به من داد. اما به غیر از اینها او انگشتر طلای مرا هم سرقت کرد. - ورود با کلید: دختر جوان گفت: وقتی که پدرام مرا از خانه بیرون کرد خیلی ناراحت شدم. روز حادثه هم برای برداشتن بعضی وسایل ضروری که مال خودم بود به خانه برگشتم. چند باری زنگ زدم، اما کسی پاسخ نداد. من هم با کلیدی که داشتم، وارد خانه شدم. در حال جمع کردن وسایلم بودم که ناگهان پدرام وارد و با من درگیر شد. از گوشی تلفن همراه طلایی هم که میگوید خبری ندارم و نمیدانم کجاست. با توجه به اینکه گوشی تلفن طلا ناپدید شده بود و پدرام مدعی بود فرنگیس گوشی را به سرقت برده و در محلی مخفی کرده است، بازپرس ایرد موسی از شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت دستور بازداشت دختر جوان را صادر کرد. بررسیها در خصوص پیدا شدن گوشی تلفن طلا ادامه دارد.

* گلواژه: میدان جنگ به کسی فرصت مطالعه نمیدهد؛ هر کس هر چه میداند باید به کار ببرد. جواهر لعل نهرو

............چاردیواری

* عید قربان آمد و باید نفس دون را قربان کرد/ قربان آن بهترین دوست و آن جان جانان کرد/ چو ابراهیم کز خویشتن گذشت و به خدا رسید باید گذر از دنیای فانی گذران کرد. با سلام دفتر این هفته را با دلنوشته ای ارسالی از آقای حسین لطفی، خواننده گرامیمان آغاز کردیم که هم پیشوازی است از عید سعید قربان و هم تشکری از زحمت این عزیز. به همین مناسبت، این عید بزرگ اعتقادی مسلمانان را پیشاپیش گرامی میداریم. قبل از آن روز جمعه، یعنی فردا شهادت امام محمد باقر را داریم که این مناسبت را تسلیت میگوییم. اما تماسها و پیامکهای شما عزیزان، نخست از پیامک خواننده نوجوانمان غزل بهرامی 12 ساله شروع میکنیم که از زحمات ایران سپیدیها تشکر کرده است و خواهان افزایش فرصت پاسخ به جدول شده است. از اینکه خواننده ای با این سن و سال و علاقمند به خواندن داریم خوشحالیم و به والدین عزیزش تبریک میگوییم. آقای محمدی از شاهرود از عدم اجرای ماده 28 قانون حمایت از حقوق معلولان در آموزش و پرورش این شهر خبر داده اند به این بهانه که مجموع ساعت کاری ایشان در هفته 44 ساعت نیست. به اطلاع این عزیز میرساند: این قانون حتی در مورد کادر آموزشی آموزش و پرورش که ساعات موظفشان 36 ساعت یا کمتر از آن است نیز اجرا میشود؛ لذا هیچ توجیهی برای این سرپیچی از قانون وجود ندارد. ایشان میتوانند طی نامه ای به مدیریت تشکلهای نابینایان کشور «چاوش» با مستندات، تقاضای خود را بنویسند تا اجرای آن را از آموزش و پرورش بخواهیم. آقای منصور ایران نژاد از دریافت یارانه توسط کارمندان و بازنشستگانی خبر داده است که به ادعای ایشان دریافت این کمک حق آنها نیست. بارها گفته ایم دوستان وقتی ادعایی را مطرح میکنند، اطلاعات کامل آن را ارائه دهند. این کارمندان چه یارانه ای میگیرن که حقشان نیست؟ ما یارانه ای داریم که به اکثریت دهکهای جامعه تعلق میگیرد و یارانه هایی داریم به عنوان کمک مستمری به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت میشود و باز هم کمکهایی که فقط شامل افراد معلول شدید و بسیار شدید است باید مورد را به دقت مشخص کرد تا بتوان قضاوت کرد. متأسفانه در بسیاری از موارد مشابه اطلاعات دوستان معترض درست نیست یا کامل نیست؛ البته همه این حساسیتها ناشی از شرایط سخت مالی دوستان است؛ اما حتی این شرایط سخت نباید آدم را از مسیر انصاف و قضاوت درست منحرف کند. خانم گمنام مقدم از روزنامه تشکر کرده اند و وظیفه شناسی مأمور پستشان و گلایه از چاپ ضعیف روزنامه. دو تن از خوانندگان، آقای خداکرم عسگری و حیدر همرنگ روز خبرنگار را به ما تبریک گفته اند که از توجهشان ممنونیم. پرسش آقای عسگری در مورد بیمه در گزارش مفصل بیمه مطرح خواهد شد. میماند تشکر از آقای اسحاق شهرکی و طرح گلایه شان از نقاط ضعیف، به ویژه در صفحات اول و آخر روزنامه. عیدتان مبارک تا گفتگوی هفته آینده.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *