شناسه خبر: 18192 منتشر شده در مورخ: 1398/5/15 ساعت: 11:24 گروه: اجتماعی  
شیوع تنبلی چشم به ۸ دهم درصد کاهش یافته است
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

شیوع تنبلی چشم به ۸ دهم درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص نقش غربالگری تنبلی چشم در گروه سنی ۴ تا ۶ سال گفت: سال گذشته ۶۳ هزار و ۹۲۵ کودک فاقد کارت ملی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش ایران سپید «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین‌بخشی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کشور، گفت: غربالگری آمبلیوپی از سال ۷۴ آزمایشی و از سال ۷۶ به صورت کشوری اجرایی شد که در تجربه ۲۴ ساله اخیر ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر غربالگری شدند که از این تعداد ۳۲۳ هزار نفر مبتلا به تنبلی چشم و یا آمبلیوپ تشخیص داده شدند و یک میلیون و ۸۵ هزار نفر نیز مبتلا به انواع اختلالات بینایی دیگر تشخیص داده شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری چشم شدند، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر مبتلا به تنبلی چشم و ۸۵ هزار و ۹۸۵ نفر مبتلا به انواع اختلالات بینایی دیگر تشخیص داده شدند. این در حالی است که ۶۳ هزار و ۹۲۵ کودک فاقد کارت ملی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بودجه غربالگری چشم کودکان در کل کشور فقط ۷ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: این رقم در مقایسه با هزینه‌های درمان ناچیز است. 

قبادی‌دانا با تاکید بر همکاری بین‌بخشی برای تداوم غربالگری تنبلی چشم، تصریح کرد: شیوع تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در کشور در سال  ۷۴ رقم ۲.۵ درصد بود که در سال ۹۷ به ۰.۸ درصد کاهش یافته است؛ امیدواریم با ارتقاء سطح آگاهی آحاد جامعه و همچنین جلب مشارکت‌های سازمان‌یافته موسسات غیردولتی بتوانیم از تنبلی چشم کودکان پیشگیری کنیم. بهزیستی 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *