شناسه خبر: 18173 منتشر شده در مورخ: 1398/5/14 ساعت: 10:46 گروه: اجتماعی  
سالن های ورزشی برای معلولان مناسب سازی شوند

سالن های ورزشی برای معلولان مناسب سازی شوند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی برای ورزش معلولان گفت: سالن های ورزشی باید برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شوند و همه دستگاه ها و نهادها نیز لازم است در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش ایران سپید محمد نفریه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزش یکی از مسیرهای توانمندسازی به شمار می رود و ورزش برای معلولان در مقایسه با افراد معمولی، واجب تر است؛ بنابراین سازمان بهزیستی کشور ارتباط های متعددی با دستگاه های مسئول از جمله شهرداری برای توسعه مناسب سازی اماکن ورزشی دارد.

وی تاکید کرد: رویکرد اصلی بهزیستی در ورزش معلولان، توجه به ورزش های عمومی برای افراد دارای معلولیت است و هر سال جشنواره های ورزشی مختلفی نیز در دو گروه مردان و زنان در رشته های مختلف برگزار می شود.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان با فدراسیون های ورزشی جانبازان، معلولان، نابینایان و ناشنوایان برای ورزش مددجویان خود ارتباط دارد.
نفریه افزود: تمام مددجویان بهزیستی از معلولان ذهنی و بیماران روان تا سالمندان نیازمند برنامه های ورزشی هستند؛ بنابراین یکی از برنامه های منظم مراکز نگهداری بهزیستی، ورزش است. همچنین یکی از فعالیت های ما در «طرح توانمندی مبتنی بر جامعه (CBR)» ورزش است و فعالیت های بدنی در تمام برنامه های بهزیستی پیش بینی شده است.
وی با تاکید بر مناسب سازی فضاهای ورزشی برای معلولان گفت: همه فضاهای عمومی و سالن های ورزشی باید برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شود تا آنان بتوانند مانند افراد عادی از همان سالن ها استفاده کنند.
نفریه تصریح کرد: دوست نداریم سالن های ورزشی ویژه معلولان ایجاد کنیم چون در آن صورت افراد دارای معلولیت را ایزوله می کنیم؛ دوست داریم تمام سالن های ورزشی از جمله استخرها برای استفاده معلولان مناسب سازی شوند و معلول بتواند از تمام امکانات عمومی همانند دیگر شهروندان استفاده کند.
وی یادآور شد: در زمینه مناسب سازی سالن های ورزشی معلولان با شهردار مکاتبه داشتیم و با وزارت ورزش نیز همکاری های خوبی در این زمینه داریم. 
در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده اند که ۳۵ درصد آنان زن و ۶۵ درصد آنان مرد هستند./ ایرنا

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *