شناسه خبر: 18165 منتشر شده در مورخ: 1398/5/13 ساعت: 10:40 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 13 مرداد 1398

روزنامه یکشنبه 13 مرداد 1398

اعلام شرایط واگذاری خودروهای مناسبسازی شده برای معلولان - گام سوم کاهش تعهدات برجامی - خطرات صفر زیاد روی اسکناس چیست؟ - زمان طلایی درمان سکته مغزی - درُیافت - نام اینستاگرام و واتس آپ تغییر میکند - نتایج مسابقات قهرمانی کشور گلبال بانوان - حوادث - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 13 مرداد 1398

2 ذی الحجه 1440

4 آگوست 2019

سال بیست و سوم شماره 6200

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین این شماره......

اعلام شرایط واگذاری خودروهای مناسبسازی شده برای معلولان 2

گام سوم کاهش تعهدات برجامی 4

خطرات صفر زیاد روی اسکناس چیست؟ 6

زمان طلایی درمان سکته مغزی 9

درُیافت 11

نام اینستاگرام و واتس آپ تغییر میکند 14

نتایج مسابقات قهرمانی کشور گلبال بانوان 15

حوادث

اطلاعرسانی

...............ویژه

* اعلام شرایط واگذاری خودروهای مناسبسازی شده برای معلولان: مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور از شرایط واگذاری خودروهای مناسبسازی شده برای معلولان خبر داد. محمدرضا شهبازی درباره واگذاری خودروهای مناسبسازی شده برای معلولان اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت دولت، سالانه حدود ۵۰۰ دستگاه خودروی مناسبسازی شده برای معلولان وارد کشور میشد که امسال هم منتظر این تعداد خودرو هستیم. وی افزود: شرایط دریافت خودروی مناسبسازی شده بسته به درجه معلولیت دارد. یعنی معلولین شدید یا معلولین جسمی-حرکتی در اولویت قرار دارند؛ ضمن آنکه باید خودشان گواهینامه رانندگی داشته باشند تا سند خودرو به نام خودشان زده شود. وی گفت: برای سهمیه بندی استانی چند شاخص قرار میدهیم تا این خودروها به واجدین شرایط تعلق بگیرد. معلولیت شدید، ثبت نام معلول در سامانه بهزیستی و اینکه خودرو به نام خود معلول باشد، از جمله شاخصهایی است که خودرو به معلول واگذار خواهد شد. شهبازی با اشاره به اینکه خودروهایی که وارد کشور میشوند شرایط مناسبی برای معلولان دارند، اظهار کرد: به معلولانی که شرایط دریافت این نوع خودرو را داشته باشند، مجوز ورود و معافیت گمرکی داده میشود تا خود شخص خودرو را وارد کشور کند. وی درباره موضوع توانمندسازی معلولان گفت: توانمندسازی معلولان یک مسأله بسیار پردامنه  است که چند فعالیت صورت میگیرد. اگر معلولی در موضوعاتی مانند هنر، چه هنر نقاشی یا خوشنویسی یا از این قبیل توانمند باشد و از آن در جهت اشتغال استفاده کند، در مرکز روزانه بهزیستی به آن کمک میکنیم که آموزشگاه یا نمایشگاهی دایر کند. مناسبسازی خودروی افراد تحت پوشش، توانبخشی افراد در روستا و حاشیه شهرها، پرداخت حق پرستاری و کمک هزینه دانشجو و انواع کمک به فرد تحت پوشش، از وظایف سازمان بهزیستی است.

.............سیاسی

* گام سوم کاهش تعهدات برجامی. ظریف، وزیر امور خارجه گفت: گام سوم کاهش تعهدات برجامی در شرایط فعلی اجرا خواهد شد و تنها حق جمهوری اسلامی است که درباره اجرا یا عدم اجرای آن تصمیم بگیرد. * ربیعی، سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس گفت: در این زمینه هنوز فرصت باقی است و رئیس جمهوری به هر جمعبندی که برسند، به سرعت اعلام خواهند کرد. * حجت الاسلام مجتبی ذو النوری، نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف از سوی آمریکا اظهار داشت: ️دشمنان هرچه ما را قوی ببینند، مقابل ما کوتاه میآیند و هرچه از موضع ضعف با آنها برخورد کنیم، دشمن ما جریتر و طمعش در ما بیشتر میشود. آمریکاییها از سویی درخواست مذاکره میکنند و از سوی دیگر سکاندار دیپلماسی کشور ما را تحریم میکنند. این کار نشان میدهد آنها دروغ میگویند و استانداردشان دوگانه است.» * الویری، عضو شورای سیاستگذاری اصلاحطلبان گفت: در انتخابات پیش رو از جریان اصلاحطلبی در نهایت یک صدا و یک پیام بیرون خواهد آمد و انشقاقی در کار نخواهد بود. * محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کاهش آمار ازدواج در کشور انتقاد کرد و گفت: سال گذشته ۵۵۰ هزار ازدواج در کشور اتفاق افتاده که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این موضوع پیام خوبی برای کشور ندارد. * محمدجواد آذری جهرمی با حضور در همایش روز ملی ازدواج در گفتگو با خبرنگاران، خبر از هدیه وزارت ارتباطات به زوجهایی داد که در این هفته ازدواج کنند. وی بیان داشت: زوجهایی که این هفته ازدواج کنند، تا یک سال اینترنت مجانی دریافت میکنند. * وحید یامینپور، از چهره های رسانه ای اصولگرا در توئیتر خود از دیدار محمود احمدینژاد و محمدباقر قالیباف خبر داد. هنوز اطرافیان احمدینژاد و قالیباف به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

..........گزارش روز

* خطرات صفر زیاد روی اسکناس چیست؟ ایسنا نوشت: یک اقتصاددان با اشاره به نکات مثبت تصمیم جدید دولت برای تغییر واحد پولی معتقد است که ریال فعلی به دلیل تعداد بالای صفرهایی که دارد در اقتصاد جهانی وجهه چندان خوبی ندارد و این تعداد بالای صفرها در واحد پولی هر کشور میتواند باعث بی اعتباری آن واحد پولی شود. هیئت دولت در جلسه چهارشنبه (۹ مرداد) به ریاست حسن روحانی، لایحه پیشنهادی بانک مرکزی مبنی بر تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان و حذف چهار صفر را به تصویب رساند. - حذف صفرها عملکرد ضعیف اقتصادی را پنهان نمیکند: در این باره محمد شریفی اقبال، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه حذف چهار صفر از واحد پولی کشور نمیتواند عملکرد ضعیف دولت در اقتصاد را پنهان کند، اظهار کرد: اعمال تغییرات در واحد پولی به منظور بهبود عملکرد اقتصادی مانند این است که یک دانشآموز نمره ۶ را کسب کرده باشد، اما برای اینکه عملکرد خود را خوب نشان دهد، یک خط کنار آن بکشد و آن نمره ضعیف را به ۱۶ تبدیل کند. او با اشاره به تأثیرات تصمیم جدید دولت بر تعویض دفترهای حسابرسی، این تأثیرات را بسیار اندک توصیف و اضافه کرد: برای حذف چهار صفر از پول ملی، دولت مجبور است حجم عظیمی از اسکناسها، سکه ها و دیگر اوراق بهادار فعلی را تعویض کند که این مسئله خود میتواند بار مالی زیادی را بر دولت تحمیل کند. - حذف صفر میتواند گرانی دلار را کمرنگ کند: این کارشناس مسائل اقتصادی همچنین به اثرات مثبت تصمیم جدید دولت در صورت اجرایی شدن آن هم اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که ریال فعلی به دلیل تعداد بالای صفرهایی که دارد، در اقتصاد جهانی وجه چندان خوبی ندارد؛ چرا که این تعداد بالای صفرها در واحد پولی هر کشور میتواند باعث بی اعتباری آن واحد پولی شود. شریفی اقبال همچنین به تأثیرات روانی تغییر واحد پولی روی بازار ارز هم اشاره کرد و گفت: تصور کنید لایحه دولت تا چند ماه دیگر به قانون تبدیل شود؛ آن گاه یک کارمند به طور متوسط حدود ۳ هزار تومان حقوق خواهد گرفت و دلار نیز ۱۲ تومان خواهد بود؛ در آن صورت قیمت بالای دلار چندان بزرگ جلوه نمیکند و این میتواند به لحاظ روانی هراس از گرانی دلار را کاهش دهد. - بر اساس چیزی که پایگاه اطلاعرسانی دفتر هیئت دولت، از اهداف تصمیم جدید دولت گفته است، این تصمیم با هدف حفظ کارایی پول ملی، تسهیل و بازیابی نقش ابزارهای پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی، هماهنگی با آنچه در فرهنگ و عرف جامعه درباره واحد پول ملی رواج یافته است، اتخاذ شده است. همچنین کاهش هزینه چاپ و نشر اسکناس و سکوک و نیز رفع مشکلاتی از قبیل استفاده از ارقام بزرگ در مبادلات ساده روزمره، معضلات شمارش و حمل حجم بالای اسکناس و سکه و خارج شدن مسکوکات از چرخه مبادلات اقتصادی کشور، از دیگر اهداف لایحه حذف چهار صفر از واحد پولی عنوان شده است.

 

.............بهداشت و سلامت

* زمان طلایی درمان سکته مغزی: یک متخصص مغز و اعصاب گفت: زمان طلایی برای تزریق r-tPA و کاهش عوارض در بیماران مبتلا به سکته مغزی ایسکمیک زیر ۴/۵ ساعت است و پس از این زمان تزریق دارو هیچ تأثیری در کاهش عوارض ناشی از سکته مغزی ندارد. علی  امینی افزود: اورژانس هنگام مواجهه با بیمار مشکوک به سکته مغزی، کد ۷۲۴  را به بیمارستان مربوطه (محل انتقال بیمار) اعلام میکند، سپس بیمار به مرکز مذکور منتقل شده و سیر درمان وی آغاز میشود. وی به هموطنان توصیه کرد: به محض مشاهده علایمی نظیر کج شدن عضلات صورت، ضعف حرکت بازو و اختلال تکلم در افراد سریعاً با اورژانس تماس گرفته و وضعیت بیمار را اطلاع دهند. با توجه به اینکه تزریق آمپول r-tPA و پروسه درمان این بیماران فعلاً در مراکز درمانی دانشگاهی و دولتی انجام میشود، افراد در صورت مشاهده علایم مذکور باید سریعاً به این مراکز منتقل شوند تا اقدامات درمانی لازم در زمان طلایی برای کاهش واضح عوارض سکته مغزی نظیر فلج یکطرفه بدن و اختلال تکلم شدید صورت پذیرد.

* دود سیگار مقاومت آنتیبیوتیکی را افزایش میدهد: متخصصان از تأثیر منفی دود سیگار بر سیستم ایمنی در فرآیند دفاع از بدن در برابر عفونت خبر میدهند. یافته جدید نشان میدهد برخی عفونتهای باکتریایی استافیلوکوکوس اورئوس در رویارویی با دود سیگار، در برابر آنتیبیوتیک مقاومتر و تهاجمیتر و پایدارتر میشوند این باکتری در مجاری بینی، بین ۳۰ تا ۶۰ درصد افراد وجود دارد و باعث عفونت سطحی پوستی تا عفونت مرگبار ذات الریه یا اِندوکاردیت (التهاب درونشامه قلب) شود. سویه هایی از این باکتری که مقاوم به آنتیبیوتیک هستند، سهم قابل توجهی در بروز بحران بهداشت عمومی مقاومت میکروبی دارند. باکتریها در برابر دود سیگار برای سازگاری با شرایط سخت به شکل کلونی در میآیند که درمان را دشوارتر میسازند و موجب بروز عفونتهای مزمن در فرد میشوند.

............دریافت

* پنجشنبه ای که گذشت، حسین آهی در میان دستهای مردم تشییع شد و دیروز در مسجد بلال، مجلس ترحیمی به یاد این استاد خاطره ساز فقید ادبیات منعقد شد. این چند سطر را سید رضا محمدی، یکی از یاران غار استاد در رثای یار از دست رفته اش نوشته: نهاده بودم در دستهای او رو را، گرفته بود هوای غریب من او را؛ وداع کرد از ابر و درخت و باد و سپرد، به من حکومت این عالم سخنگو را؛ پرنده فلزی از هوا به خاک نشست، دو بال آهنیش سایه بست هر سو را؛ پرنده فلزی از فراق آمده بود، پرنده فلزی برد با خودش او را؛

این بخشی از غزلی بود که شانزده سال قبل، وقتی داشت آلمان میرفت، برایش نوشته بودم. قبلش مدتها، به من آلمانی یاد میداد «اینس، اسوی، دوغی..» میگفت رسیدم آلمان تو هم بیا. رسید و پاسپورت و کیف پولش را گم کرد. بعدها میگفت گم نکردم؛ همه پولهایم را به یک دختر بدخشانی دادم که تازه به آوارگی رسیدم، پاسپورت را هم انداختم... یک روز در تاکسی، راننده اصرار داشت که عطار نیشابوری را میشناسد. استاد به من اشاره کرد که اتفاقاً ایشان پسر عطار است. راننده ناگهان نگه داشت! گفت: آدرس استاد عطار کجاست؟! آهی گفت: اینها عارفند، در غار زندگی میکنند. یک بار در خیابان جمهوری به یک میوه فروشی رسیدیم. گفت: ببین این انجیرها با آدم حرف میزنند. دکاندار گفت: نه! سخنرانی میکنند. چقدر بدم خدمتتون؟ استاد گفت: هرچی دوست داری. او هم نامردی نکرد، ده کیلو انجیر کشید. بغل خیابان نشستیم به خوردن انجیرها.. آه! آهی آهی... چقدر قصه هایت حالا در ذهنم رژه میروند؛ قصه گم شدن دوچرخه ات، قصه با زیر شلواری به تلویزیون رفتن، قصه وقت سجده از امامت نماز گریختن... روی فرهنگ علوم غریبه کار میکردیم. معرفینامه یی به علامه آملی نوشت که: به پیشگاه ادب درگاه واسطه فیض الهی، علامه آملی، سلاله ارجمند رسول خدا، آقا سید رضا محمدی به لمعه ای از دیدار شما.... دلم نیامده همه این سالها آن نامه را با آن خط و نثر زیبا به علامه بدهم.. مجبور شدم همه کتابهای شیخ بهائی و کنز الاسرار و غیره را پیدا کنم و بخوانم تا نامه را دزدکی نگه دارم.. آخر چگونه آدمی با آن همه رندی و ظرافت و دانش و خوبی میتواند ول کند برود؟! همین طوری بود همیشه رفتنش. بی خداحافظی. میدیدی وسط صحبت ناگهان تاکسی سوار شده و رفته. حالا هم از صحبت همه عالم دلگیر بوده لابد که رفته. نه دکترای فلسفه اش مصاحب سزاواری داد، نه آن همه ادبیات و فقه و معارف دانستنش. ترانه هایش را به یادش دارم گوش میدهم:

غریب آشنا! دوستت دارم بیا!

منو با خود ببر، به شهر قصه ها.

مثل این، صدها ترانه گمنام دارد و هیچ وقت هم در پی شهرتش نبود؛ مثل غزلهای بی مانندش، مثل صدای روحانیش که از رادیو پیام شبهای پنجشنبه تعبیر رؤیا میکرد. همه چیزش خاص و رندانه و فاضلانه و حاشیه گزین بود. او از آخرین قلندران فرزانه روزگار ما بود؛ از آخرین علامه ها.. و یادش بخیر

...........دانش و فناوری

* نام اینستاگرام و واتس آپ تغییر میکند: گزارشی جدید نشان میدهد فیس بوک تصمیم دارد نام اینستاگرام و واتس آپ را تغییر دهد. طبق این گزارش فیس بوک به کارمندان خود اعلام کرده نام خود را به این دو سرویس می افزاید. به این ترتیب پلتفرمهای مذکور پس از این «اینستاگرام از فیس بوک» و «واتس آپ از فیس بوک» نامیده خواهند شد. سخنگوی فیس بوک نیز این تغییرات را تأیید و اعلام کرد: ما میخواهیم درباره محصولات و سرویسهای فیس بوک شفافتر عمل کنیم. اما به نظر میرسد با توجه به رسواییهای پی در پی مربوط به افشای اطلاعات کاربران فیس بوک، پشتیبانی از این سرویسها به طور علنی برای شرکت بار منفی نیز دربر خواهد داشت. البته تصمیم به تغییر نام این سرویسها نیز یکباره نیست. بنیانگذاران اینستاگرام در پاییز ۲۰۱۸ میلادی این شرکت را ترک کردند. پیش از آن برایان اکتون و جان کوم  (مؤسسان واتس آپ) نیز شرکت خود را ترک کردند.

.............ورزشی

* نتایج مسابقات قهرمانی کشور گلبال بانوان: رقابتهای قهرمانی کشور گلبال بانوان در دسته اول، دسته دوم و رده سنی جوانان 7 تا 10 مرداد در بابلسر استان مازندران برگزار شد. مسابقات دسته اول قهرمانی کشور گلبال بانوان که با حضور هشت تیم برگزار شد، روز پنجشنبه دهم مرداد با قهرمانی تیم قزوین به پایان رسید. در این مسابقات، تهران که از سه بازیکن ملی پوش در ترکیب خود استفاده میکرد نایب قهرمان و اصفهان سوم شد. مسابقات دسته دوم گلبال بانوان که با حضور ۱۳ تیم برگزار شد، روز پنجشنبه دهم مرداد در استان مازندران با قهرمانی تیم توابع تهران به پایان رسید. تیم توابع تهران با این قهرمانی که نسبت به سال گذشته سه رتبه صعود را نشان میدهد، توانست به همراه تیم خراسان رضوی، جواز راهیابی به مسابقات دسته اول گلبال بانوان قهرمانی کشور در سال آینده را بدست آورد. تیم خراسان رضوی در جایگاه دوم ایستاد و گلستان سوم شد. در رده سنی جوانان نیز تیم جوانان کرمان عنوان نخست مسابقات قهرمانی کشور گلبال دختران را از آن خود کرد. در این مسابقات هفت تیم به مصاف هم رفتند که تیم دختران کرمان عنوان قهرمانی را به دست آورد. خراسان رضوی و تهران نیز دوم و سوم شدند. در پایان به تیمهای برتر کاپ و مدال قهرمانی اهدا شد.

* انتصاب چهار ایرانی در کمیته های مختلف کمیته پارالمپیک آسیا: کمیته پارالمپیک آسیا انتصاب چهار ایرانی در کمیته های مختلف این سازمان را تبریک گفت. بر این اساس  دکتر سیما لیموچی به عنوان عضو کمیته توسعه ورزش و بازیهای پارالمپیک، دکتر مریم شکوهی به عنوان عضو کمیته زنان، دکتر زهرا چابکی و امید میرزاحسینی به عنوان عضو کمیته پزشکی و ورزشی منصوب شدند. عضویت این افراد در دوره ای چهار ساله از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ مشخص شده است. هرچه مسئولین کشورمان بتوانند به عضویت کمیته های مختلف پارالمپیک آسیا درآیند، زمینه نفوذ ورزش معلولین ایران در قاره کهن بیشتر فراهم خواهد شد.

...........حوادث

* دزدی داماد از خانه مادرزن/ عادت به حرف زدن در خواب، راز او را فاش کرد: چند روز قبل زن میانسالی در تماس با پلیس پایتخت از سرقت خانه اش خبر داد و مدعی شد زمانی که به همراه دخترش به میهمانی رفته، وسایل با ارزش خانه اش سرقت شده است. به دنبال این شکایت، تحقیقات پلیسی آغاز شد؛ ولی پلیس موفق نشد سارق خانه زن میانسال را شناسایی کند. - خوابهای آشفته: مدتی بعد دختر شاکی نزد پلیس رفت و سرنخی به مأموران داد که راز سرقت میلیاردی از خانه مادرش را برملا کرد. او گفت: شوهرم همیشه در خواب حرف میزند، گاهی حتی اسرار خانوادگیشان را در خواب فاش میکند. او چند وقتی است در خواب گریه میکند و مدام میگوید نباید دزدی میکردم. شبهای اول توجهی به حرفهایش نداشتم؛ اما در شبهای بعدی اسم مادرم به میان آمد و کنجکاوتر شدم و متوجه شدم که سارق خانه مادرم، همسرم کیوان است. با اطلاعاتی که زن جوان در اختیار تیم تحقیق قرار داد، کیوان به عنوان مظنون این پرونده بازداشت شد و مرد جوان در همان تحقیقات اولیه به سرقت از خانه مادرزنش اعتراف کرد.

* جوان شرور که چشم دو نفر را درآورد، بازداشت شد: ایسنا نوشت: رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت، از دستگیری شرور محله خزانه که چشم دو نفر از شهروندان را درآورده بود، خبر داد. سرهنگ سعید راستی در تشریح جزییات این خبر گفت: این شرور سابقه دار که از اراذل و اوباش سطح یک پایتخت است، چند سالی را به جرم شرارتهای فراوان از جمله اخلال در نظم عمومی، سرقت، ضرب و جرح و  تیر اندازی تحت تعقیب پلیس بود که در نهایت پس از چند ماه تعقیب و گریز و پیگیریهای مستمر مأموران پلیس امنیت عمومی دستگیر شد. وی با بیان اینکه متهم در سال ۹۷ به جرم ایجاد درگیری و ضرب و جرح منجر به تخلیه چشم ۲ تن از شهروندان از سوی مأموران کلانتری خزانه دستگیر و پس از حضور در برابر مرجع قضایی به ۱۲ سال زندان محکوم شد گفت: این فرد تا فروردین امسال در زندان بود که در این تاریخ با تأمین قرار وثیقه آزاد شد. وی افزود: متهم پس از آزادی از زندان و از ابتدای سال تا کنون، مجدداً به شرارتهای خود ادامه داد و در آخرین روزهای خرداد با یک دستگاه خودروی سواری بدون پلاک و در حالت مستی، ۲ تن از شهروندان را در محله خزانه مجروح و راهی بیمارستان کرده و برای فرار از محل حادثه اقدام به ایجاد اخلال در نظم عمومی و عربده کشی میکند. ۲ هفته بعد از این ماجرا (اوایل تیر امسال)، متهم طی درگیری با ۲ تن از اراذل و اوباش دیگر محله خزانه، به چند دستگاه خودروی شهروندان آسیب رسانده که در نهایت با تلاش مأموران مخفیگاه وی شناسایی شده و در پنجمین روز از مرداد امسال دستگیر میشود. متهم برای تحقیقات به پلیس امنیت عمومی پایتخت منتقل شد و در بازرسی از مخفیگاه وی ۲ قبضه سلاح سرد، ۲ عدد افشانه اشکآور و مقادیری مواد روانگردان کشف شد.

 

.............اطلاعرسانی

* اطلاعیه فوری: ایران سپید در نظر دارد جلسه پرسش و پاسخی را با حضور رئیس مطالعات و رویه های وصول حق بیمه تأمین اجتماعی برگزار کند. به اطلاع میرساند: این برنامه که مقرر بود روز یکشنبه 13 مرداد برگزار شود، به روز چهارشنبه 16 مرداد ساعت 11 صبح موکول شد. افرادی که تمایل دارند سؤالات خود را به صورت مستقیم با این مقام مسئول مطرح نمایند، میتوانند در ساعت و تاریخ ذکر شده با شماره 84711201-021 تماس حاصل نمایند. مخاطبانی که قادر به تماس تلفنی نیستند، میتوانند سؤالهای خود را به شماره 3000465040 پیامک کنند.

* بدین وسیله اعلام میدارد: دفتر جامعه نابینایان کرج به شماره ثبت 471 از خیابان ادهم، پلاک 660 به کرج میدان شاه عباسی، ابتدای بلوار امامزاده حسن، رو به روی دار الشفاء امامزاده حسن، جنب عطاری مؤمنی، ساختمان مؤمنی، طبقه اول منتقل شده است. شماره تماس: 02632225893

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *