شناسه خبر: 18147 منتشر شده در مورخ: 1398/5/12 ساعت: 11:22 گروه: اجتماعی  
اعلام شرایط واگذاری خودروهای مناسب‌سازی شده برای معلولان

اعلام شرایط واگذاری خودروهای مناسب‌سازی شده برای معلولان

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور از شرایط واگذاری خودروهای مناسب‌سازی شده برای معلولان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری آنا محمدرضا شهبازی، درباره واگذاری خودروهای مناسب‌سازی شده برای معلولان اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت دولت سالانه حدود ۵۰۰ دستگاه خودروی مناسب‌سازی شده برای معلولان وارد کشور می‌شد که امسال هم منتظر این تعداد خودرو هستیم.

وی افزود: شرایط دریافت خودروی مناسب‌سازی شده بسته به درجه معلولیت دارد. یعنی معلولین شدید یا معلولین جسمی حرکتی در اولویت قرار دارند ضمن آنکه باید خودشان گواهی‌نامه رانندگی داشته باشند تا سند خودرو به نام خودشان زده شود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی گفت: برای سهمیه‌بندی استانی چند شاخص قرار می‌دهیم تا این خودروها به واجدین شرایط تعلق بگیرد. معلولیت شدید، ثبت‌نام معلول در سامانه بهزیستی و اینکه خودرو به نام خود معلول باشد از جمله شاخص‌هایی است که خودرو به معلول واگذار خواهد شد.

شهبازی با اشاره به اینکه خودروهایی که وارد کشور می‌شود شرایط مناسبی برای معلولان دارند، اظهار کرد: به معلولانی که شرایط دریافت این نوع خودرو را داشته باشند مجوز ورود و معافیت گمرکی داده می‌شود تا خود شخص خودرو را وارد کشور کند.

وی درباره موضوع توانمندسازی معلولان هم گفت:‌ توانمندسازی معلولان یک مسئله بسیار پردامنه  است که چند فعالیت صورت می‌گیرد. اگر معلولی در موضوعاتی مانند هنر چه در هنر نقاشی یا خوشنویسی یا از این قبیل توانمند باشد و از آن در جهت اشتغال استفاده کند در مرکز روزانه بهزیستی به آن کمک می‌کنیم که آموزشگاه و یا نمایشگاهی دایر کند.

شهبازی با بیان اینکه از وظایف ماست که معلولان را در جهت توانمندسازی همراهی کنیم، بیان کرد: مناسب‌سازی خودروی افراد تحت پوشش، توانبخشی افراد در روستا و حاشیه شهرها، پرداخت حق پرستاری و کمک هزینه دانشجو و انواع کمک‌هایی که به فرد تحت پوشش در جهت توانمندسازی و آسایش باید داده شود از وظایف سازمان بهزیستی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *