شناسه خبر: 18146 منتشر شده در مورخ: 1398/5/12 ساعت: 11:20 گروه: اجتماعی  
علت بروز معلولیت در پرونده معلولان درج می‌شود/ اجرای برنامه جامع اختلالات ژنتیک

علت بروز معلولیت در پرونده معلولان درج می‌شود/ اجرای برنامه جامع اختلالات ژنتیک

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه جامع اختلالات ژنتیک، علت بروز معلولیت در پرونده معلولان کل کشور درج می‌شود

به گزارش ایران سپید مینو رفیعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد غربالگری معلولان اظهار کرد: از نظر استراتژیک برنامه‌ای داریم که به پیشگیری از معلولیت‌ها در خانواده‌های دارای معلول کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه وظیفه بهزیستی پیشگیری از معلولیت است، افزود: برنامه جامع اختلالات ژنتیک را به زودی اجرایی می‌کنیم که بیماری‌هایی که منجر به معلولیت شدند را بررسی می‌کند.

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این برنامه را از مهرماه مورد بررسی قرار می‌دهیم، گفت:‌ اجرایی شدن برنامه جامع اختلالات ژنتیک زمان بر است و تمامی پرونده‌های معلولان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رفیعی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده است، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی‌های اولیه تا دو سال آینده تمامی یک میلیون و ۶۵۰ هزار معلول مورد بررسی قرار می‌گیرند و علت بروز معلولیت آنها در پرونده شان درج خواهد شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ هزار مشاوره به معلولانی که از بهزیستی خدمت می‌گیرند داده شد که البته آنها بیشتر دریافتی مستمری توجه داشتند، اما بهزیستی در صدد بررسی این است که دیگر معلولیت در خانواده‌ها تکرار نشود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
علی پارساپور 1398/5/14 - 15:21
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام بر ایران سپید خبر دارای ایراد آماری است رئیس بهزیستی آمار معلولان ثبت شده در سامانه را یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر اعلام کرده اند لطفاً در کپی و انتشار اخبار دقت فرمایید لینک خبر شما در پروژه های آرشیو اینترنت https://web.archive.org/web/20190805101850/http://www.iransepid.ir/News/18146.html https://archive.fo/0j8gJ
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *