شناسه خبر: 18145 منتشر شده در مورخ: 1398/5/12 ساعت: 11:19 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی معابر در بروجرد با استاندارد ها فاصله دارد

مناسب سازی معابر در بروجرد با استاندارد ها فاصله دارد

مناسب سازی معابر و مکان های عمومی یکی از حقوق اولیه معلولان، سالمندان و افراد دچار مشکلات حرکتی است که در بروجرد نیز هنوز تا رسیدن به استاندارهای لازم فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا رئیس اداره بهزیستی بروجرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا گفت: مناسب‌سازی مبلمان شهری، اماکن عمومی، معابر، پارک ها و فضاهای عمومی، نهادهای دولتی و غیردولتی یک ضرورت است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد هر چند اقداماتی در این حوزه انجام شده اما کامل نیست و با استانداردهای لازم فاصله زیادی دارد و برای آسایش بیشتر معلولان و آمدن آنها در اجتماع باید اقدامات بیشتری انجام شود.

کرم رضا پیردایه با اشاره به فعالیت شورای مناسب سازی در شهرستان به دبیری بهزیستی بروجرد بیان کرد: آخرین جلسه این شورا خرداد ماه سال جاری برگزار شده که مقررگردید شهرداری باید اصول مناسب سازی را مورد تاکید قرار داد و هر گونه مجوز ساخت و پایان کار را منوط به رعایت اصول و قواعد مناسب سازی کند.

وی یادآور شد: بیش از هفت هزار معلول در شهرستان بروجرد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد پنج هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و برخی از افراد تحت پوشش نیز تنها از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

پیردایه اظهارداشت: پرداخت کمک‌ هزینه درمان، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، پرداخت مستمری، ارائه خدماتی مانند ویلچر و همچنین ارائه خدمات از برنامه‌های بهزیستی برای معلولان است اما آنچه که در این بین از اهمیت برخوردار است موضوع مناسب سازی اماکن و معابر عمومی است که به عنوان یکی از حقوق اولیه این افراد باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

معلولیت اتفاق دور از انتظاری نیست آن هم در شرایطی که تمام افراد در معرض انواع بیماری ها، حوادث و  تصادفات  قرار دارند و پایان این حوادث نیز همیشه مرگ نیست، از کار افتادگی  بخشی از عواقب این حوادث و بیماری ها می تواند باشد؛   بنابراین رعایت ضوابط و اصول مناسب سازی، مساله ای است که باید بعنوان یک اولویت همیشه مورد توجه قرار گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *