شناسه خبر: 18113 منتشر شده در مورخ: 1398/5/9 ساعت: 10:48 گروه: اجتماعی  
شناسایی ۱۴ هزار خانوار دارای ۲ معلول به بالا برای ساخت مسکن
در چهار استان کشور

شناسایی ۱۴ هزار خانوار دارای ۲ معلول به بالا برای ساخت مسکن

حدود ۱۱ هزار خانواده وارد مرحله اجرایی ساخت مسکن شده اند

به گزارش ایران سپید به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، نشست کمیته راهبردی تامین مسکن برای خانوار‌های پر معلول استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، با کمیته‌های راهبری مسکن خانواده‌های پر معلول که متشکل از حامی و آغاز کننده این طرح،​ یعنی بنیاد علوی یکی از زیر مجموعه‌های اصلی بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی کشور، انجمن خیرین مسکن ساز، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی در تبریز برگزار شد.

بهزاد مایلی معاون فنی و عمرانی بنیاد علوی در این باره گفت: در این جلسه به بررسی مشکلات و عملکرد این چهار استان می پردازیم تا در نهایت بتوانیم با یاری ارگان‌های ذی ربط باری را از دوش خانواده‌های پر معلول این چهار استان برداریم تا قدری از رنج و سختی این عزیزان کاسته شود. 
وی افزود: در این جلسه نمایندگان هر استان به ارائه گزارش و تشریح عملکرد خود در این حوزه پرداختند و درباره مشکلات و موانع توضیحاتی را ارائه کردند که از مهم‌ترین مشکلات برای خانواده‌های پرمعلول در این ۴ استان،​ افزایش نرخ قیمت‌ها بود که نمایندگان استان‌های یادشده درخواست کمک‌های بیشتری را از بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه‌ها برای این خانوار‌ها داشتند. 
مایلی همچنین تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بزرگترین مشکلات خانوار‌های داری ۲ معلول به بالا ،​ اختصاص نیافتن تسهیلات دولتی برای شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر است که تاکنون دولت نتواسته این تسهیلات را برای این شهر‌ها در نظر بگیرد.
وی افزود : انتظار می‌رود دولت در اقدامی ویژه با اعطای تسهیلات یارانه دار مانند وام‌های کم بهره شرایط را برای رفاه حال خانواده‌های پر معلول مهیا کند. 
مایلی با یادآوری این که بنیاد علوی به عنوان حامی مالی این پروژه​ تامین مسکن برای خانوار‌های پر معلول در کشور، تاکنون رقمی بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان را به این پروژه اختصاص داده است، اظهار داشت: تاکنون حدود14 هزار و 131 خانوار ۲ معلول به بالا در کشور شناسایی شده از این رقم حدود ۱۱ هزار خانواده وارد مرحله اجرایی ساخت مسکن شده اند و خوشبختانه حدود ۶۳۰۰ واحد مسکونی آن تا به این لحظه تحویل این عزیزان شده است. 
معاون فنی و عمرانی بنیاد علوی گفت: در چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان حدود ۱۱۰۰ خانوار تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و از این تعداد حدود ۹۵۰ خانوار وارد مرحله اجرا شده اند و تقریبا ۶۵۰ واحد در شهر و روستا‌های این استان‌ها تحویل واجدان شرایط این طرح بزرگ ملی شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *