شناسه خبر: 18102 منتشر شده در مورخ: 1398/5/8 ساعت: 12:21 گروه: اجتماعی  
تدوین بسته حمایتی بهزیستی برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول
دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور:

تدوین بسته حمایتی بهزیستی برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور در نشست کمیته راهبری کشوری برای تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول در تبریز با اشاره به تدوین بسته حمایتی بهزیستی برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای توانجو و مددجویان، گفت: در حال حاضر ۱۱۳ هزار خانوار فاقد مسکن پشت نوبت دریافت خدمت هستند.

به گزارش ایران سپید «علی ربوبی» دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور در نشست کمیته راهبری کشوری برای تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول در تبریز با اشاره به تدوین بسته حمایتی بهزیستی برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای توانجو و مددجویان، گفت: در سطح کشور با همکاری و مشارکت سایر نهادهای مرتبط مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و خیران  به تامین مسکن ۱۱۰ هزار خانوار دارای معلول و مددجویان کمک شده است.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، افزود: امسال براساس امضای تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان برای تامین مسکن ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار دارای حداقل ۲ عضو معلول در سطح کشور کمک می‌شود که تاکنون از این تعداد ۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکن به جمعیت هدف واگذار شده است.

وی با بیان اینکه براساس این تفاهمنامه ۶ هزار و ۵۸۸ واحد مسکن نیز در دست ساخت است، ادامه داد: امید است این واحدها نیز تا ۲ سال آینده تکمیل و به افراد تحت پوشش تحویل شود.

ربوبی با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی در زمینه مسکن ویژه خانوارهای فاقد مسکن بوده و اولویت با سرپرستان خانوار است، یادآوری کرد: در زمان کنونی حدود ۱۱۳ هزار خانوار فاقد مسکن پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند که برای تامین مسکن این خانوارها تفاهمنامه‌ای با بسیج سازندگی برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی با قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه برای ساخت ۵ هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی در مناطق مرزی و سخت عبور و با قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی امضا شده است.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه برای خانوارهای دارای ۲ عضو معلول نیز با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در شهرها ۳۰۰ میلیون ریال و در روستاها ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد ۵ درصد با معرفی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: تلاش می‌شود با پیگیری از بانک مرکزی این تسهیلات برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیز محقق و مشکل جمعیت هدف بهزیستی برای دریافت این تسهیلات رفع شود./ بهزیستی 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *