شناسه خبر: 18052 منتشر شده در مورخ: 1398/5/5 ساعت: 10:40 گروه: اجتماعی  
اعتبار ۵۴ واحد مسکونی خانوارهای دارای ۲ معلول در کردستان تامین شد

اعتبار ۵۴ واحد مسکونی خانوارهای دارای ۲ معلول در کردستان تامین شد

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۵۴ واحد مسکونی ویژه خانواده های دارای حداقل ۲ معلول تحت پوشش بهزیستی در استان کردستان توسط خیرین استانی و کشوری تامین شد.

به گزارش ایران سپید معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کردستان اظهار داشت: اعتبار ساخت این تعداد واحد مسکونی در همایش خیرین برتر کشور که در شهر مشهد مقدس برگزار شد توسط تعدادی از خیرین استانی و کشوری تامین شد.

فرهاد عزیزی افزود: در این همایش اعتبار ۲۰ مورد از این واحدهای مسکونی را یکی از خیرین نیک اندیش کردستانی و ۳۴ واحد را تعدادی از خیرین کشوری تقبل کردند ضمن اینکه این واحدها در سطح استان پراکنده بوده و به صورت میانگین هر کدام از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

وی یادآور شد: علاوه بر تکمیل این تعداد واحد، ساخت مسکن برای خانوارهای دارای حداقل ۲ معلول براساس تفاهم نامه منعقده مابین بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، مسکن و شهرسازی و خیرین مسکن ساز انجام می‌شود.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۵۰ خانوار دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان وجود دارد، گفت: براساس این تفاهم نامه تامین زمین به صورت رایگان برای احداث مسکن این تعداد خانوارها در روستاها بر عهده بنیاد مسکن و در شهرها نیز بر عهده مسکن و شهرسازی است.

وی تاکید کرد: در راستای احداث این واحدها به هر خانوار شهری ۳۰۰ میلیون ریال و به هر خانوار روستایی نیز ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

عزیزی یکی دیگر از دستاوردهای خیرین برتر کشور برای کردستان را معرفی یکی از خیرین کردستانی به عنوان جوانترین خیر کشور اعلام کرد و افزود: همچنین در این همایش مقرر شد جامعه خیرین حامی معلولان در این استان تشکیل شود.

وی از همه افراد خیر و نیکوکار استان دعوت کرد در راستای حمایت از قشر معلول جامعه و تلاش برای رفع برخی از مشکلات آنان عضو این انجمن شوند.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *