شناسه خبر: 18051 منتشر شده در مورخ: 1398/5/5 ساعت: 10:42 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی ملاک عمل جشنواره گردشگری معلولین باشد

مناسب‌سازی ملاک عمل جشنواره گردشگری معلولین باشد

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: مهمترین هدف و ملاک برگزاری جشنواره گردشگری معلولین باید مناسب‌سازی فضاهای شهری برای توانخواهان باشد.

به گزارش ایران سپید منطقه یزد،«غلامعلی سفید» در جلسه کارگروه شهر دوستدار معلول با بیان این‌که برگزاری جشنواره گردشگری معلولین از جمله اقدامات حائز اهمیت در راستای حقوق شهروندی است، اظهار کرد: مهمترین هدف و ملاک برگزاری این جشنواره باید مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولین باشد.

وی محوریت قرار دادن معلولان در برنامه‌ریزی اولین جشنواره گردشگری معلولین را از جمله ضروت‌های اجرایی در این رویداد حائز اهمیت دانست و افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان و شهرستان باید برای برگزاری هرچه بهتر این مهم مشارکت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با بیان این‌که توجه به حقوق معلولان از جمله برندهای شاخص فعالیت این دوره شورای شهر است، گفت: من اعتقاد دارم که فعالیت در این حوزه اقدامی بنیادی، شایسته و برای توسعه اجتماعی موثر است.

کمیسیون گردشگری آماده همکاری در جشنواره گردشگری معلولین است

«سیدحسین آزادی» رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با بیان این‌که برگزاری اولین جشنواره گردشگری معلولین فرصت مناسبی برای ارتقای خدمات شهری در حوزه معلولان  است، اظهار کرد: کمیسیون گردشگری شورای شهر آماده همکاری لازم برای برگزاری هر چه بهتر این مهم را دارد.

وی جذب مشارکت دیگر کمیسیون‌ها و سازمان‌های شهرداری برای تدوین و اجرای جامع‌تر این جشنواره را ضروری دانست و افزود: به نظر می‌رسد مشارکت مستمر اداره کل میراث فرهنگی استان در این خصوص حائز اهمیت است.

رییس کمیسیون گردشگری شورا شهر با بیان این‌که مناسب سازی بافت تاریخی و جهانی یزد از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای برگزاری اولین جشنواره گردشگری معلولین است، گفت: برگزاری این چنین رویدادهایی نقش مهمی در توسعه گردشگری شهر میراث جهانی یزد ایفا می‌کند.

جشنواره گردشگری معلولین آغاز فعالیت بسیج مناسب‌سازی یزد است 

«سپنتا نیکنام» رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر با بیان این‌که طبق رصد انجام شده جشنواره گردشگری معلولین برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: معرفی برند «شهر دوستدار معلول» از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: جشنواره گردشگری معلولین در آذرماه همزمان با روز جهانی معلولین و با حضور جمعی از معلولین دیگر استان‌های کشور در شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود.

نیکنام در ادامه با بیان این‌که برگزاری این جشنواره در حقیقت آغازی برای راه‌اندازی بسیج مناسب‌ سازی فضای شهری در یزد است، گفت: برگزاری هرچه بهتر این مهم مستلزم همکاری همه جانبه و مستمر واحدهای درون سازمانی شهرداری و سایر دست‌اندرکاران ‌در شهر است.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری تدوین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوع را از جمله ضرو‌رت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: جذب مشارکت سازمان ها و کمیسیون‌های تخصصی شورا نقش مهمی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد مهم ایفا می‌کند.

لزوم افزایش کیفیت زندگی در بافت تاریخی با جشنواره معلولین در یزد

«ونوس عامری» رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم در ادامه این جلسه برگزاری جشنواره گردشگری معلولین را سوژه و اقدامی مطلوب برای توسعه یزد دانست و بیان کرد: میراث فرهنگی هم می‌تواند به عنوان یکی از محورهای موثر در برگزاری این جشنواره مد نظر قرار گرفته شود.

وی افزود: مناسب سازی هتل‌ها، اتوبوس‌های درون شهری و معابر بافت تاریخی از جمله ضرورت‌های اجرایی در این حوزه است.

عامری با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های اجرایی و نظارتی برای برگزاری این جشنواره، گفت: خوشبختانه در بسیاری از سازمان تابعه شهرداری ظرفیت مناسبی برای اجرای اولین جشنواره گردشگری معلولین وجود دارد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان این‌که اولین جشنواره گردشگری معلولین می‌تواند مسیر افزایش کیفیت زندگی در بافت تاریخی یزد را هموار کند، بیان کرد: تحقق این مهم مستلزم جذب مشارکت اقشار مختلف است.

این مسئول در پایان با بیان این‌که افزایش کیفیت زندگی در بافت تاریخی و جهانی یزد از جمله ضروت‌های اجرایی در راستای ارتقای سطح خدمات شهری است، تأکید کرد: کمیسیون‌های تخصصی شورا باید رسما پای کار آمده و بودجه لازم برای تقویت این مهم را در دستور کار خود قرار دهند./ ایسنا

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *