شناسه خبر: 18047 منتشر شده در مورخ: 1398/5/3 ساعت: 10:00 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 3 مرداد 1398

روزنامه پنجشنبه 3 مرداد 1398

احداث رمپ در ایستگاههای خط ۶ مترو برای تردد افراد کمتوان و معلول - اقلیتی قارونصفت با ماشینهای میلیاردی - چرا درآمد مشاوران املاک کاهش یافت؟ - خواص شگفت انگیز خاکشیر - مأموریت نابینا-ناشنواهای انگلیسی در پرث - گزارشگر استانداردی که نگرانش هستیم - شکار پیرمردها در پارک - چاردیواری - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 3 مرداد 1398

22 ذی القعده 1440

25 جولای 2019

سال بیست و سوم شماره 6192

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین این شماره......

احداث رمپ در ایستگاههای خط ۶ مترو برای تردد افراد کمتوان و معلول 2

اقلیتی قارونصفت با ماشینهای میلیاردی 4

چرا درآمد مشاوران املاک کاهش یافت؟ 6

خواص شگفت انگیز خاکشیر 7

مأموریت نابینا-ناشنواهای انگلیسی در پرث 9

گزارشگر استانداردی که نگرانش هستیم 12

شکار پیرمردها در پارک

چاردیواری

اطلاعرسانی

 

.................ویژه

* احداث رمپ در ایستگاههای خط ۶ مترو برای تردد افراد کمتوان و معلول: مجری پروژه خط ۶ متروی تهران از احداث رمپ در ایستگاههای خط ۶ مترو به جای آسانسور برای تردد افراد کمتوان و معلول خبر داد. علی مزینانی درباره تسهیلات مترو برای تردد افراد کمتوان و معلول در ایستگاههای خط ۶ اظهار کرد: در هر یک از ایستگاههای مترو برای تسهیل در عبور و مرور افراد کمتوان، آسانسور طراحی شده است. وی افزود: به دلیل زمانبر بودن احداث آسانسورها در ایستگاههای مترو، فعلاً رمپهایی برای سهولت در عبور و مرور افراد کمتوان و معلول تعبیه شده است. مجری ایستگاههای خط ۶ مترو گفت: با توجه به اینکه طراحی ایستگاهها به گونه ای است که حتماً باید از سطح زمین یک متر بالاتر باشد، معلولان میتوانند به راحتی به رمپها دسترسی داشته باشند. برای ترازهایی هم که به صورت پله هست، پله های برقی برای افراد معمولی و آسانسور برای معلولان در نظر گرفته شده است. مزینانی ادامه داد: احداث آسانسور زمانبر بوده و انشا ا... برای یک بازه سه ماهه میتوانیم آنها را به بهره برداری برسانیم. وی در پاسخ به این سؤال که اعتبار احداث آسانسورها از کجا تأمین میشود؟ گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شد تا این پروژه ها امسال اجرایی شوند که ۹۰۰ دستگاه از آسانسورها متعلق به خط ۶ خواهد بود.

* رئیس گروه آمار سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر معلولی که در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده اند، حدود ۹۴۰ هزار و ۵۵۴ نفر متأهل هستند، گفت: به عبارتی بیش از ۶۵ درصد آنها ازدواج کرده اند. «حمید قلیپور» با بیان اینکه بهزیستی برای ازدواج معلولان در کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه همیشه تلاش کرده است، یادآور شد: معلولان تحت پوشش بهزیستی بسته به نوع معلولیت و شدت معلولیت آنها خدمات دریافت میکنند.

..................سیاسی

* اقلیتی قارونصفت با ماشینهای میلیاردی. آیت ا... محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر انقلاب در مراسم تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد گفت: امروز اقلیتی قارونصفت سوار بر ماشینهای چند میلیاردی در خیابانها رژه میروند. شنیدم در یکی از شهرهای اطراف تهران شهرکی است که به صورت قلعه با دیوار ۷ متری ارتفاع و ویلاهایی وجود دارد با حد اقل ۲۰۰ و حد اکثر ۷۰۰ میلیارد تومان قیمت که این، عین قارون صفتیست. در مقابل چنین وضعیتی، مستأجری در زیر پله یا زیرزمین با چند بچه زندگی میکند. آیا این انصاف است؟ امروز زیر سایه شخصیتی زندگی میکنیم که در زندگی شخصی و اجتماعی همواره به یاد فقرا و بیچارگان بوده و همسان با آنها زندگی میکند و ایشان زندگی متوسط و زیر متوسط دارند. * رئیس دولت اصلاحات، در سرمقاله بخش ایران گاردین نوشت: «برای اینکه خاور میانه دوباره اسیر یک طوفان ویرانگر نشود، باید خردمندان رشته امور را در دست بگیرند و این چرخه یکجانبه گرایی متکبرانه و نشاندن حمله نظامی به جای راه حل سیاسی، متوقف شود. وضع مجدد تحریمهای غیر انسانی و تهدیدهای دوباره نظامی موجب تسلیم دولت ایران و هموطنان من نخواهد شد. تحریم اقتصادی، درست مثل تروریسم، میان قربانیانش تفاوت نمیگذارد و ویرانگر و غیر اخلاقی است.» * مصباحی مقدم گفت: شورای وحدت اصولگرایان، شورای عالی سیاستگذاری اصلاحطلبان و... تشکلهایی هستند که با مصرف انتخاباتی و در دوران انتخابات تشکیل میشوند و در زمان غیر انتخابات هم هر حزبی کار خود را میکند و به قول معروف، فیتیله آنها پایین کشیده میشود. * ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: توقیف نفت ایران توسط دولت «ترزا می» به درخواست آمریکا، دزدی دریایی است. وی ادامه داد: ایران به دنبال مقابله به مثل نیست، اما ما ۱۵۰۰ مایل در خلیج فارس خط دریایی داریم. اینجا آبهای ماست و ما از آن محافظت میکنیم.

.............گزارش روز

* چرا درآمد مشاوران املاک کاهش یافت؟ یک کارشناس اقتصاد مسکن درباره دلیل کاهش درآمد سرانه واقعی مشاوران املاک توضیح داد. بهروز ملکی، کارشناس اقتصاد مسکن در یادداشت تلگرامی نوشت: «طی دهه اخیر تعداد مشاوران املاک در کشور رشد بیش از ١٠٠ درصدی داشته؛ در حالی که تعداد واحدهای مسکونی کمتر از ٤٠ درصد رشد کرده است. در چنین شرایطی میتوان انتظار داشت درآمد سرانه واقعی مشاوران املاک، کاهش یافته باشد.» این کارشناس اقتصاد مسکن تصریح کرد: «رایزنیهای گاه و بیگاه مسئولان این صنف برای افزایش حق الزحمه (کمیسیون) در همین راستا قابل ارزیابی است؛ ضمن اینکه طبیعی است این صنف، اپلیکیشنها و سایتهای اینترنتی را رقیب خود دانسته و مخالف آنها باشد. واقعیت غیر قابل انکار بخش مسکن این است که تعداد مشاورین املاک، بیش از نیاز است و این بخش با مازاد عرضه مشاورین املاک مواجه است.»

.........بهداشت و سلامت

* خواص شگفت انگیز خاکشیر: کارشناس تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه ای وصنایع غذایی ضمن اشاره به مصرف خاکشیر در فصل تابستان به عنوان نوشیدنی خنک گفت: مهمترین ترکیبات خاکشیر شامل گلوکز اینولاتها بوده و ترکیبات دیگری نظیر اسیدهای چرب پالمتیک، لینولنیک و استئاریک دارد. املاح موجود در دانه شامل گوگرد، کلر، فسفر، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم، منیزیم است و دانه حاوی پروتئین، صمغ، موسیلاژ، چربی و ترکیبات نیتروژن دار است. رزیتا کمیلی افزود: از قدیم خاکشیر اشتها آور، تقویت کننده معده، ضد تب و ملین بوده و در مشکلات سوء هاضمه، درمان اسهال خونی، تب بر، رفع التهاب کلیه، دفع کرم و درمان آب آوردن بافت (ادم) به صورت جوشانده استفاده میشده است. ترکیبات قندی جدا شده از دانه های خاکشیر در درمان بیماریهای قلبی-عروقی نقش دارند. صمغ و موسیلاژ روی دانه خاکشیر با جذب آب متورم و ژل حجیمی تولید میکند که موجب نرم شدن مدفوع و سهولت خروج آن از بدن میشود. از طرفی چون هورمون تیروئید باعث تنظیم درجه حرارت بدن میشود، مصرف خاکشیر ممکن است موجب کاهش ترشح تیروکسین و در نتیجه کاهش متابولیسم و کاهش درجه حرارت شود. خاکشیر گرفتگی صدا را باز میکند و برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی، خارش پوست و جوشهای صورت استفاده میشود. در کنترل فشار خون نقش دارد؛ خاکشیر برای کاهش آلرژی و کند کردن رشد سلولهای سرطانی نیز مؤثر است. بیماری کبد چرب به دلیل داشتن استرس، مصرف زیاد دارو، مصرف الکل و مصرف زیاد فست فود، کاهش تحرک و کاهش وزن ناگهانی و گرسنگیهای طولانی رو به افزایش است و مصرف گیاهان دارویی نظیر خاکشیر، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید، عرق شاه تره میتواند در پاکسازی کبد مؤثر باشد. شکل مصرف خاکشیر در اثرات دارویی آن دخالت دارد؛ مثلاً خاکشیر مخلوط با آب سرد خاصیت ملین (ضد یبوست) و خاکشیر به صورت جوشانده دارای خاصیت ضد اسهال است.

..............از شش نقطه جهان

* مأموریت نابینا-ناشنواهای انگلیسی در پرث: شهر perth چهارمین شهر پر جمعیت استرالیاست و در غرب این کشور واقع شده است. مدتیست ساکنان پرث، گروهی از بازیگران تئاتر را میزبانی میکنند که ماجرایشان قدری با گروههایی که تا به حال به شهرشان آمده اند متفاوت است. تفاوت این گروه تئاتر با سایر گروهها در این است که اعضایش را نوجوانانی تشکیل میدهند که همگی علاوه بر نابینایی، دچار عارضه ناشنوایی هم هستند. بازیگران این گروه که از انگلستان مهمان پرثیها شده اند، میکوشند با استفاده از تئاتر، میزبانان خود را نسبت به پدیده معلولیت آشناتر کنند. «got2act» نام این گروه است که بیشتر اعضایش علاوه بر معلولیت بینایی و شنوایی، دچار معلولیتهای دیگری هم هستند و چیزی در حدود سه سال از تأسیسش میگذرد. «simon Allison»، پایه گذار این گروه نمایشی، نیاز معلولین به حضور در مشارکتهای اجتماعی را به عنوان یکی از اصلیترین علتهای تشکیل این گروه برمیشمرد و میگوید: «من متوجه شدم این گروه از معلولین پس از فراغت از تحصیل، از شانس کمی برای یافتن جایگاه اجتماعی مناسب برخوردارند. ما چند جلسه تمرین بازیگری برایشان برگزار کردیم و دریافتیم که میتوانیم نسبت به نتیجه این کار امیدوار باشیم.» الیسون می افزاید: «علیرغم معلولیت و محدودیتهای ناشی از آن، این بازیگران بازی خوبی را از خود به نمایش میگذارند.» آنها نمایشهایشان را تا به حال در بسیاری از شهرهای اروپا اجرا کرده اند. «angela wills»، مدیر یکی از انجمنهای مردمنهاد شهر پرث است که در کنفرانسی بین المللی مربوط به افراد نابینا-ناشنوا در شهر بلفاست اجرای این گروه را دیده است و با استفاده از کمکهای خیریه، امکانی را فراهم کرده تا «got2act» بتواند در استرالیا هم روی صحنه برود. پنج نفر از بازیگران این گروه حالا در استرالیا هستند و به اجرای نمایش میپردازند. یکی از بهترین اجراهای این گروه وقتی شکل گرفت که آنها نمایشنامه جدیدی را در باره چگونگی تشکیل گروهشان به روی صحنه بردند. «تجربه سفر به استرالیا بسیار هیجان انگیز بود. ما در موقعیتهایی قرار گرفتیم که هیچ وقت تصورش را هم نمیکردیم.» «این که به مردم بفهمانی چه احساسی داری و آدمهایی را ببینی که با تو احساس مشترک دارند، بسیار دلگرم کننده است.» اینها جملاتی است که بازیگران گروه در پاسخ خبرنگارانی که در باره تجربه سفرشان به استرالیا از آنها میپرسند، میگویند. الیسن در باره بازیگرانش میگوید: «در آغاز راه، آنها حتی جرأت بازی مقابل والدین خود را هم نداشتند؛ اما به مرور آن قدر اعتماد به نفس پیدا کردند که در یک سالن با جمعیت ۵۰۰ نفر به روی صحنه رفتند.» استرالیاییها و انگلیسیها در تلاشند تعداد تبادلاتی از این دست را در میان انجمنهای خود افزایش دهند. چرا که معتقدند فعالیتهایی از این دست میتواند دیوار انزوایی را که در اثر فقدان بینایی و شنوایی دور این افراد شکل گرفته، بشکنند.

...............ورزشی

* گزارشگر استانداردی که نگرانش هستیم: باور خبرش سخت بود، اما واقعاً مزدک میرزایی رفته. خبر عجیبی است، تقریباً آرامترین، محتاطترین و سر به زیرترین گزارشگر ورزشی ایران با پیشنهاد شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال به لندن رفته است. رفته، چون پیشنهاد چند هزار پوندی داشته. رفته، چون هر طوری میشمردند و برنامه تقسیم میکردند، او را نمیشمردند. نه خیلی سوتی میداد، نه این قدر هیجان انگیز بود که ستاره باشد. حتی برای سپردن برنامه لیگ یک هم به او اکراه داشتند. سنش داشت به حوالی ۵۰ میرسید و خب احتمالاً به جایی رسیده بوده که خواسته تغییری ایجاد کند. او هم رفت مثل خیلی از سرمایه های سوخته تلویزیون. مزدک رفت، اما مگر برای رسانه ملی مهم است؟ او را اینجا این قدر ندیدند که ول کرد و رفت. این قدر دنبال پول ساخت برنامه هایش رفت که خسته شد. او که قطعاً بزرگتر از عادل فردوسیپور نبود، عادل که هیچ، مگر بزرگتر از امثال عطا بهمنش بود که چنان خانه نشینش کردند? این قدر مرام داشت که بعد از آن همه فشار ماندن زیر سایه عادل، جایش را نگیرد. اما این رفتن از او چه میسازد؟ یک سوپراستار؟ تجربه راستش چنین چیزی را نشان نداده. آنها که رفتند از روشنزاده و مانوک خدابخشی تا فریبرز قریب و صالحنیا تا مجید وارث، کدام یک در یادها ماندند؟ مهدی رستمپور اگر میماند ستاره تر بود یا حالا که رفته؟ اینها که هیچ، فرشید منافی کجاست حالا؟ آن ستاره بینظیر رادیو جوان آیا درخششی دارد؟ سینا ولی ا... هم اگر گل کرده، برای جنس متفاوت کاری است که کرده؛ وگرنه شاید او هم این شهرت را نداشت. حالا احتمالاً مزدک در رؤیای ساخت ۹۰ خودش است، هزاران مایل آن طرفتر و اینجا دوستانش باید نگرانش باشند که سید محمد حسینی جدیدی از پسری که دوستش داریم، ساخته نشود. پسری معمولی که همیشه استاندارد است، اما نه ستاره است و نه روحیه این مدل ماجراجوییها را دارد.

.............حوادث

* شکار پیرمردها در پارک: زن شیاد که با فریب پیرمردهای تنها در پارک، آنها را بیهوش و اموالشان را سرقت میکرد، از سوی پلیس به دام افتاد. ظهر روز بیست و هفتم تیر مردی ۶۸ ساله با تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ از سرقت خانه اش توسط خانمی ۵۰ ساله خبر داد. موضوع به مأموران کلانتری ۱۲۷ نارمک اطلاع داده شد. شاکی در تشریح ماجرا به کارآگاهان گفت: چند روز پیش در پارک محلمان (شقایق) تنها نشسته بودم که خانمی به نام سهیلا در کنارم نشست و سر صحبت را باز کرد. من هم گفتم چند سالی هست که همسرم فوت کرده و تنها زندگی میکنم و از آنجا که همدمی نداشتم، نظر مرا جلب کرد و ناخودآگاه به وی اعتماد کردم، پس از چند روز دیدار حضوری با وی در پارک شقایق، سهیلا پیشنهاد داد تا به خانه ام بیاید و من هم قبول کردم و وقتی وارد خانه شدیم، او سریع به سمت آشپزخانه رفت و یک نوشیدنی درست کرد تا باهم بخوریم. اما ۱۰ دقیقه بعد از نوشیدن شربت احساس سنگینی در سرم کردم و دیگر چیزی نفهمیدم، پس از گذشت ۲۰ روز بیهوشی در بیمارستان چشم باز کردم و تازه فهمیدم که چه اتفاقی افتاده است. حدود ۷۰ میلیون تومان اموال با ارزشم از قبیل طلا و وجه نقد از سوی این زن به سرقت رفته بود. با شروع تحقیقات پلیسی، پنج فقره پرونده مشابه دیگر نیز به این پایگاه ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان به طور ویژه شناسایی این زن را در دستور کار قرار دادند که در جریان آن چهره به دست آمد و مشخص شد وی سابقهدار بوده و پیشتر نیز در چندین نوبت به همین جرم دستگیر شده است. با شناسایی هویت واقعی متهم، مخفیگاه وی نیز شناسایی شد و در نهایت با هماهنگی قضایی، متهم در ۲۵ تیر امسال در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد. این زن در بازجویی اولیه به پنج فقره سرقت اعتراف کرد و گفت: پس از رهایی از زندان دوباره شروع به سرقت کردم و حدود یک سال است با شناسایی مردان مسن در پارکهای محدوده نارمک، طعمه های خود را اغفال و با جلب اعتمادشان به خانه آنها رفته و با ریختن داروهای بیهوشی در غذا یا نوشیدنی، آنان را مسموم و بیهوش میکردم. بلافاصله پس از سرقت اموال از قبیل (طلاجات، وجه نقد و ارز) متواری میشدم و اموال سرقتی را به افرادی ناشناس در محدوده خیابان دماوند به قیمت کمتری میفروختم. پلیس آگاهی تهران اعلام کرد که کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را یک میلیارد تومان برآورد کرده اند.

* شوخی مرگبار در سراب: شوخی دو پسر جوان در یکی از خیابانهای سراب با مرگ جوان 25 ساله پایان یافت. نخستین بررسیها نشان میداد پسر جوان با یکی از دوستانش در حال شوخی بوده که ناگهان دوستش وی را هل داده و او بر اثر به هم خوردن تعادلش به در شیشه ای مغازه خورده و بعد از شکستن آن، ناگهان تکه بزرگی از شیشه، شاهرگ وی را بریده است و همین مسأله مرگ پسر جوان را رقم زد.

...............چاردیواری

* با سلام و آرزوی دوام آوردن این روزهای گرم در هر کجای میهن عزیزمان که هستید. همچنان بخش عمده ای از تماسها و پیامکهای شما به مسئله کیفیت چاپ اختصاص دارد که قطعاً حق دارید؛ اما تا زمانی که نتوانیم عوامل مؤثر مانند کاغذ یا کیفیت چاپ بریل را به شکلی گره گشا تغییر دهیم، البته انتقادهای هفتگی شما را منعکس میکنیم؛ اما تا زمان وقوع تغییری که گفتم، جوابی تازه برایتان نداریم؛ چون علت را توضیح داده ایم؛ میماند بتوانیم کاری برای حل آن کنیم. در همین مورد، این هفته از آقایان رحمتی، درخشان از شیراز، چیتسازیان و خانمها کاظمی، جهانگیری و خانم نام محفوظی از سمنان گله مندی از کاغذ چاپ را داشتیم. با این توضیح که خانم جهانگیری از جا به جایی صفحات روزنامه، افزون بر کیفیت چاپ گله داشتند که به مسئول صفحه بندی روزنامه منعکس کردیم. آقای ابو الفضل جمالی عمده ترین دلیل مشکلات چاپ را فقدان نیروی انسانی متخصص ذکر کردند و یادی کردند از آقای زیدی که سالها در چاپ زحمت کشیدند، اما باید اذعان کنم آقای اعرابی نیز سالها تجربه دارند و با فوت و فنهای چاپ بریل کاملاً آشنا هستند. آقای چیتسازیان به طور مکرر از ضرورت بازیافت کاغذ ایران سپید گفتند که باز به طور مکرر به ایشان گفته ام بازیافت کاغذ ایران سپید مد نظر خود ما نیز بوده است. مشکل، هزینه های بازیافت است که بتوان به گونه ای آن را بازیافت کرد که جمعآوری کاغذ روزنامه های توزیع شده از این همه شهرستان مقرون به صرفه باشد. در همین مورد، اما با نگاهی دیگر آقای روانبخش امیریزاده با قدردانی از زحمات ایران سپیدیان، از خوانندگان میخواهد صبور باشند و با درک پیامدهای تحریم از جمله کمبود کاغذ، این بحران را رد کنند. آقای فخوری از گرگان و رضا عباسی از اصفهان از مطالب روزنامه تشکر کردند. آقای غلامرضا نوروزی با انتقاد از ستون حوادث گفته اند اگر به دلیل داشتن هوادار و خوانندگان ثابت نمیتوان این ستون را حذف کرد، حد اقل آن را کم کنید. در آن سوی طیف، دوست عزیزی با شماره پایانی 1682 بهترین ستونهای روزنامه را هشتک، حوادث و سخن هفته دانستند. دوست عزیزی که خود را معرفی نکرده، از ما خواسته به تعبیر خودشان از درج اخبار کذب از زبان رئیس سازمان بهزیستی خودداری کنیم. دوست عزیز! وظیفه ایران سپید در درجه اول، اطلاعرسانی از سخنان، موضعگیریها و اخباری است که مسئولان مستقیم حوزه افراد معلول از جمله بهزیستی اعلام میکنند. بررسی صحت یا کذب این سخنان بر عهده خوانندگان است. آقای ملکوتیخواه نیز از سخنان دکتر قبادی در مورد ضرورت بررسی روند اعطای پلاک ویژه خودروی معلولان انتقاد کرده اند و گفته اند وظیفه سازمان پیگیری اعطای پلاک به نابینایان و ناشنوایان از طریق پیگیری از نیروی انتظامی است. آقای حجت ناصریان از صدور بلیت نیمبهای قطار جویا شدند که هنوز اجرایی نشده است و تشکلهای معلولان از جمله شبکه نابینایان در حال پیگیری هستند. میماند وداع تا دیداری دیگر و گفتگوی دیگر.

...........اطلاعرسانی

* اطلاعیه ایران سپید: با توجه به سؤالهای متعدد خوانندگان در مورد بیمه، شرایط بازنشستگی و... که به سازمان تأمین اجتماعی مرتبط میشود، این رسانه در نظر دارد طی هماهنگی با سازمان تأمین اجتماعی جلسه پرسش و پاسخ برگزار نماید. در این جلسه کارشناس سازمان تأمین اجتماعی به سؤالهای شما به صورت تلفنی پاسخ خواهد داد. زمان این جلسه متعاقباً اعلام خواهد شد. مخاطبانی که قادر به تماس تلفنی نیستند، میتوانند سؤالهای خود را به شماره 3000465040 پیامک کنند.

* انجمن نابینایان ایران برگزار میکند: اردوی سیاحتی به مقصد اوشان. زمان برگزاری صبح روز شنبه 12 مرداد 1398 لغایت عصر روز دوشنبه 14 مرداد 1398 همراه با پذیرایی در 3 وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام. علاقمندان جهت هماهنگی و ثبت نام میتوانند از لحظه انتشار آگهی تا تاریخ 7/5/98 با شماره 61-22560060 تماس حاصل فرمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *