شناسه خبر: 18031 منتشر شده در مورخ: 1398/5/2 ساعت: 10:51 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 2 مرداد 1398

روزنامه چهارشنبه 2 مرداد 1398

افزایش اعتبارات اشتغال مددجویان - دیگر ساعتها به وقت انگلیس تنظیم نمیشوند- تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان در نهاد کتابخانه های عمومی کشور - تغییرات قیمت دلار در ۴ دوره ریاست بانک مرکزی/ پرچمدار گرانی ارز کیست؟ - چهار علامت بیماری قلبی - گوگل موتور جستجوی صوتی برای کودکان میسازد - کسب ۹ مدال رنگارنگ در دو و میدانی گرند پری لهستان - اگر گاندو گردنم را گرفته بود، مُرده بودم

 روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 2 مرداد 1398

21 ذی القعده 1440

24 جولای 2019

سال بیست و سوم شماره 6191

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین این شماره......

افزایش اعتبارات اشتغال مددجویان 2

دیگر ساعتها به وقت انگلیس تنظیم نمیشوند 5

تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان در نهاد کتابخانه های عمومی کشور 7

تغییرات قیمت دلار در ۴ دوره ریاست بانک مرکزی/ پرچمدار گرانی ارز کیست؟ 9

چهار علامت بیماری قلبی 12

گوگل موتور جستجوی صوتی برای کودکان میسازد

کسب ۹ مدال رنگارنگ در دو و میدانی گرند پری لهستان 15

اگر گاندو گردنم را گرفته بود، مُرده بودم

اطلاعرسانی

 

.................ویژه

* افزایش اعتبارات اشتغال مددجویان/ ۱۵۰۰ میلیارد برای اشتغال معلولان: رئیس سازمان بهزیستی از افزایش اعتبارات اشتغال مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام اشتغال به معلولان اختصاص یافته است. وحید قبادی دانا با اشاره به اینکه وام با کارمزد ۴ درصد برای اشتغال مددجویان نیازمند شغل تعلق میگیرد، گفت: مددجویان میتوانند این تسهیلات را در بازده ۵ ساله پرداخت کنند. وی تأکید کرد: برای اشتغال به کار مددجویان تسهیلات تشویقی نیز برای کارفرمایان در نظر گرفته شده؛ به طوری که در ازای اشتغال به کار یک فرد معلول، به کارفرما وام بابهره پایین تعلق میگیرد. وی ادامه داد: همچنین معافیت از پرداخت حق بیمه نیز یکی دیگر از تسهیلات تشویقی است که برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است. رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری ۱۷۸ هزار خانوار بر اساس بعد خانوار خبر داد و گفت: هفته گذشته مستمری این افراد واریز شده و این اقدام بعد از چند سال صورت گرفته است؛ بطوری که تا کنون فقط خود فرد معلول مستمری دریافت میکرد، اما در برنامه جدید بر اساس بعد خانوار، مستمری پرداخت شد.

* پاسخگویی به همه نیازهای مددجویان در بضاعت دولت نیست: مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه مجموعه افراد معلول سرپرست خانوار در گذشته به صورت یک نفره مستمری دریافت میکردند، گفت: امسال با پیگیریهای مدیریت سازمان و همکاری مجلس و دولت، این افراد بر اساس تعداد اعضای خانوار خود مستمری دریافت میکنند. داریوش بیاتنژاد با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد فعالیتهای سازمان بهزیستی به بخش خصوصی، مؤسسات خیریه و NGO ها واگذار شده است، گفت: سازمان بهزیستی به دنبال ارتقای کیفیت زندگی مجموعه افراد نیازمند به خدمات است، اما آنچه مطلوب و مورد نیاز این افراد است، در بضاعت اعتبارات و امکانات دولت نیست و ما با وجود کمکهای خیریه ها امکان پاسخگویی به همه نیازهای جامعه هدف را نداریم. مدیر کل بهزیستی استان تهران، حمایتهای همه جانبه بهزیستی از جامعه هدف، به ویژه معلولان، افراد بیسرپرست و زنان سرپرست خانوار را منحصر به فرد خواند و گفت: مصداق آن افزایش مستمری به بیش از ۳.۵ برابر در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ است و امسال نیز حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت مستمری خواهیم داشت. بیاتنژاد با اشاره به اینکه مجموعه افراد معلول سرپرست خانوار در گذشته به صورت یک نفره مستمری دریافت میکردند، اظهار کرد: امسال با پیگیریهای مدیریت سازمان و همکاری مجلس و دولت بر اساس کل خانوار خود مستمری دریافت میکنند. وی گفت: سازمان با توانمندسازی جامعه هدف خود برای مجموعه افراد تحت پوشش در استان تهران در سال گذشته بیش از سه هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد کرد.

..............سیاسی

* دیگر ساعتها به وقت انگلیس تنظیم نمیشوند. «بهزاد صابری» مشاور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار تصویری از نامه انگلستان به رئیس شورای امنیت سازمان ملل در پی توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در متن آن، به جای ذکر زمان به ساعت محلی (که معمولتر است)، زمان وقوع این اتفاق را ساعت چهار بعد از ظهر «به وقت انگلیس» ذکر کرده است، در صفحه توئیتر خود نوشت: «اگرچه ترک عادات کهن آسان نیست، انگلیسیها باید به یاد داشته باشند که مدتهاست در خلیج فارس، دیگر ساعتها به وقت انگلیس تنظیم نمیشوند». * قاضی محمدرضا محمدی کشکولی در پایان دادگاه رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که حکم پرونده چه زمانی صادر میشود، گفت: قانون، زمان صدور رأی را مشخص کرده که صدور حکم، هفت روز پس از اعلام ختم رسیدگی است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا ابهامات مطرح شده برای شما روشن شده است؟ گفت: این امر جنبه ماهیتی دارد. اجازه دهید رأی صادر شود. * پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما جوانانی را میبینیم که با کمک یکدیگر ماشین خریده و محلاتی را به عنوان پاتوق و «گعده» در نظر گرفته و ماشین خوابی میکنند. اینها جوانان شهرهای دیگری هستند که به دلیل نبود شغل به تهران میآیند و میبینیم که محلات تهران بین آنها تقسیم شده است و بچه های یک استان در یک محله و استانهای دیگر در محلات دیگر جمع میشوند و در خودروهایشان میخوابند. * امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس درباره واردات خودروی خارجی توسط چهار خانواده با استفاده از رانت و فساد و ثبت سفارش غیر قانونی ۳۴ هزار خودرو توسط این افراد گفت: واردات ۱۲۵ هزار خودرو توسط یکی از چهار خانواده صورت گرفته است. این در حالیست که چهار خانواده خودروی خارجی به ایران وارد میکردند.

...............گزارش ویژه

* تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان در نهاد کتابخانه های عمومی کشور: معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد از تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان با هدف همفکری و هم افزایی در راستای بهبود و توسعه خدمات کتابخانه ای برای جامعه نابینایان کشور خبر داد. مهدی رمضانی از تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان با هدف همفکری و هم افزایی در راستای بهبود و توسعه خدمات کتابخانه ای برای جامعه نابینایان کشور خبر داد و گفت: بهره گیری گروههای خاص جامعه، از جمله اقشار نابینا و کمبینا از خدمات کتابخانه های عمومی، همواره یکی از دغدغه ها و مسائل اساسی نهاد کتابخانه های عمومی بوده است. بر این اساس بخش نابینایان در قریب به ۶۰ کتابخانه عمومی راه اندازی شد و اقدامات لازم به منظور تهیه تجهیزات، منابع، انتخاب نیروی انسانی متخصص  برای خدماترسانی به نابینایان و بروز رسانی دستور العمل اداره بخش نابینایان بر اساس استانداردهای جدید انجام شد. وی درباره روند انتخاب اعضای این کارگروه گفت: در راستای تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان، در مرحله نخست با تمامی همکاران بخش نابینایان کتابخانه های عمومی کشور به منظور هم اندیشی، همفکری و کسب نظرات این عزیزان تماس گرفته شد تا افراد متقاضی عضویت در این کارگروه، مشخص شوند. در مرحله بعد، بر اساس مؤلفه هایی همچون سابقه فعالیت، نوع و کیفیت عملکرد، میزان توانایی و توانمندیها، تخصص و ویژگیهای فردی و حرفه ای، از بین این همکاران، ۱۴ نفر انتخاب شدند. بر اساس نتایج رأیگیری، رسول رضایی از بخش نابینایان کتابخانه ولی عصر (عج) اصفهان، روح ا... ساعی از بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز، پریسا محمدی از بخش نابینایان کتابخانه ثامن الائمه آبادان، همایون شاهمرادی از بخش نابینایان کتابخانه شهید باهنر شمیرانات و امید فلاحتی از بخش نابینایان کتابخانه رئیسی شیراز، حائز بیشترین آرا شده و به عضویت کارگروه تخصصی نابینایان درآمدند.

...........گزارش روز

* تغییرات قیمت دلار در ۴ دوره ریاست بانک مرکزی/ پرچمدار گرانی ارز کیست؟ اقتصاد آنلاین نوشت: بررسیها نشان میدهد قیمت دلار بین سالهای ۹۲ تا ۹۷، یعنی دوران ریاست ولی ا... سیف بر بانک مرکزی، بیشترین افزایش قیمت را از سال ۱۳۸۶ تا به امسال تجربه کرده است. در دوران ریاست سیف بر بانک مرکزی کشور، نرخ دلار از ۳۱۷۷ تومان در روزهای آغازین مدیریت وی، به ۱۱۴۰۰ تومان در روزهای پایانی زمامداریش رسید و این یعنی قیمت این ارز پرطرفدار در بازه زمانی چهار ساله حدود ۲۷۶ درصد گران شده است. محمود بهمنی در سالهای ۸۸ تا ۹۲ سکان بانک مرکزی را در دست گرفت و دومین مدیری است که نرخ ارز در دوران فعالیتش با رشد چشمگیری مواجه شد. دلار در زمان فعالیت وی با ۲۲۵ درصد افزایش، از ۹۷۷ تومان به ۳۱۷۷ تومان رسید. طهماسب مظاهری، رئیس یک ساله بانک مرکزی بود و دلار در دوران مدیریت او فقط حدود ۴ درصد گران شد. بر این اساس قیمت دلار در سال ۱۳۸۶ حدود ۹۳۶ تومان بود که در سال ۸۷ به ۹۷۷ تومان رسید. اما دلار در دوران ریاست عبد الناصر همتی فراز و نشیبهای بسیاری را تجربه کرد. طبق بررسیهای انجام شده، قیمت دلار مرداد  سال گذشته و همزمان با آغاز به کار عبد الناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی ۱۱۴۰۰ تومان بود. ارزش این ارز پرطرفدار به رغم نوسانهای قیمتی که پشت سر گذاشت، در آخرین روز تیر امسال ۱۱۹۰۰ تومان ارزشگذاری شد و این یعنی هر دلار آمریکا طی یک سال اخیر، فقط ۴ درصد رشد قیمت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

* خرج تهرانیها ۵۱ درصد بیشتر از پارسال شد: معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: خانوارهای استان تهران در خرداد ۹۸ به طور میانگین ۵۱.۲ درصد بیشتر از خرداد ۱۳۹۷ برای خرید هزینه کرده اند. مسعود افشین در حاشیه نشست با معاون طرحهای آماری و طرحهای ثبتی مرکز آمار ایران در جمع خبرنگاران گفت: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ۱۳۹۸ استان تهران، از سوی مرکز آمار ایران ۳۸.۹ درصد اعلام شد. وی افزود: این میزان ۱.۳ درصد بیشتر از متوسط کشور است. در واقع خانوارهای استان تهران به طور میانگین ۵۱.۲ درصد بیشتر از خرداد ۱۳۹۷ برای خرید هزینه کرده اند و این هزینه نسبت به خرداد ۹۸ به میزان ۱.۲ درصد افزایش یافته است. معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: تا پایان سال ۹۸، ۴۵ عنوان طرح آماری در استان تهران انجام خواهد شد؛ البته ۲۵ عنوان به صورت طرحهای جاری همچون نیروی کار، هزینه و درآمد، طرحهای مرتبط با آمارهای قیمتهاست که موردی نبوده و هر ساله انجام میشود. افشین گفت: آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور مربوط به سال ۱۳۹۵ است و سرشماری آتی، ده سال آینده و در سال ۱۴۰۵ به شکل کاملاً ثبتی مبنا و متفاوت از سرشماریهای گذشته انجام خواهد شد.

...........بهداشت و سلامت

* چهار علامت بیماری قلبی: یک چهارم همه موارد مرگ و میر بر اثر ضایعات قلبی رخ میدهد و اغلب زمانی متوجه موضوع میشویم که نخستین نشانه های ناشی از بیماری قلبی بروز کرده است. در حالی که علامتهایی در ظاهر ما وجود دارند که از خطر بیماری قلبی سخن میگویند: چین مورب روی نرمه گوش: چین ممکن است نشانه وجود تصلب شرائین، باریک شدن عروق و تجمع پلاکتهای خونی حتی در عروق اصلی قلب باشد. لاله گوش از خونرسانی خیلی خوبی برخوردار است و در صورت وجود اشکال در عروق خونی، آن را به صورت چین مورب نشان میدهد. - گرههای چربی: تجمع گرههای نارنجیرنگ چربی در دستها، زانوها و پلک بالایی ناشی از سطح بالای کلسترول است که از عوامل خطرساز اصلی تصلب شرائین یا سخت شدن عروق است که میتواند به سکته قلبی یا مغزی منجر شود. - چماقی شدن ناخنها: این حالت که در آن قسمت انتهایی ناخن گرد، منحنی و برآمده میشود، زمانی به وجود میآید که به بافتها اکسیژن کافی نرسد. در این صورت در انتهای انگشتان عروق کوچکی به صورت جبرانی ایجاد میشود و در نتیجه ناخنها ضخیمتر و پهنتر میشوند. - وجود هاله دور عنبیه چشم: تجمع چربی میتواند حلقه ای خاکستری در اطراف قسمت خارجی عنبیه ایجاد کند. وجود این حلقه خاکستری در افراد سالمند به وفور اتفاق می افتد. اما اگر این هاله در چشم افراد زیر ۴۵ سال پدیدار شود، ممکن است نشانه اشکال در سوخت و ساز چربی باشد که میتواند ناشی از بیماری قلبی باشد.

* کاری که مغز افراد سالخورده را 30 سال جوانتر میکند: یادگیری موارد جدید، مغز افراد سالخورده را طی 6 هفته 30 سال جوانتر میکند. به کارگیری چند کار جدید در یک زمان نیروی روحی را تقویت و افراد را در برابر بیماری آلزایمر حفظ میکند. این مهارتها شامل مطالعه زبانهای جدید، موسیقی و نقاشی است.

............دانش و فناوری

* گوگل موتور جستجوی صوتی برای کودکان میسازد: گوگل احتمالاً مشغول ابداع یک موتور جستجوی اینترنتی برای کودکان نوپا است که با صوت فعال میشود. این شرکت بزرگ فناوری در اروپا حق امتیاز اختراعی به نام «تجربه بازی گونه جستجوی صوتی برای کودکان» (Gamifying Voice Search Experience for Children) را ثبت کرده است. این حق امتیاز در حقیقت برای کودکانی ابداع میشود که هنوز به مهدکودک میروند. در حال حاضر دستیار صوتی گوگل روی موبایل، تبلت و بلندگوهای هوشمند نصب میشود و اجازه میدهد بازیهای رایانه ای مختلفی مانند Simon Says با کمک آن فعال شوند. کارشناسان آموزشی هشدار داده اند چنین روشهایی کودکان را به خود جذب میکند و سبب میشود آنها به گجتها وابسته شوند. اما گوگل معتقد است یک دستیار دیجیتال به توسعه مغز کودکان کمک میکند.

..............ورزشی

* کسب ۹ مدال رنگارنگ در دو و میدانی گرند پری لهستان: نمایندگان اعزامی ایران به رقابتهای دو و میدانی نابینایان در لهستان 4 طلا، 2 نقره و ۴ برنز کسب کردند. در آخرین روز این مسابقات، عذرا مهدویکیا در دو ۴۰۰ متر به نشان برنز دست یافت. در این رقابتها که به مدت 3 روز در بیدگوشج لهستان برگزار شد، امیر خسروانی در پرش طول، عذرا مهدویکیا در پرتاب نیزه و علی شمشیری در پرتاب دیسک موفق به کسب مدال طلا شدند. حبیب حسینی در دوی 20۰ متر و امیر خسروانی در دوی ۱۰۰ متر نقره ای شدند. سجاد نیکپرست در پرتاب نیزه، علی شمشیری در پرتاب وزنه و عذرا مهدویکیا در دوی 400 متر, ناصر حسنپور در 200 متر به مدال برنز رسیدند.

* مزدک میرزایی به شبکه ایران اینترنشنال پیوست: بحث پیوستن مزدک میرزایی، مجری-گزارشگر محبوب تلویزیون به شبکه ایران اینترنشنال در فضای مجازی و رسانه ای کشور داغ شده است؛ اما در حالی که بسیاری آن را یک شایعه همانند آنچه برای فردوسیپور اتفاق افتاده بود میدانند، این بار خبری از شایعه نیست و مذاکرات مجری باسابقه صدا و سیمای ملی با شبکه ماهواره ای بریتانیایی در مراحل پایانی توافق به سر میبرد. مزدک میرزایی که از چندی پیش با اختلافاتی در صدا و سیما مواجه شده بود و فعالیتی در گزارشها و برنامه های ورزشی نداشت، این پیشنهاد را پذیرفت تا بعد از سالها مجبور به ترک ایران شود. محمد تقوی، سرمربی پیشین تراکتور و کارشناس کنونی شبکه ایران اینترنشنال با تأیید این خبر گفت: مزدک میرزایی از ساختمان این شبکه در لندن دیدن کرده است. در حالی که میرزایی به دوستان نزدیکش گفته بود برای سفر تفریحی با همسرش به ترکیه رفته، اما گویا تصمیم او برای مهاجرت از ایران جدی است و بعد از مهدی رستمپور، دومین مجری سرشناس ورزشی سیما خواهد بود که سر از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در میآورد.

 

............حوادث

* حوا رئیسی: اگر گاندو گردنم را گرفته بود، مُرده بودم: روزنامه جام جم با حوا رئیسی، دختربچه ده ساله سیستانی که چند روز پیش طعمه گاندو (تمساح پوزه کوتاه) شده بود، گفتگو کرده است. در اثر این حادثه، حوا دست راست خود را از ناحیه کتف از دست داد.

بخشی از این گفتگو را بخوانید:

داشتم کنار رودخانه لباس میشستم. یکدفعه دیدم چند نفر پاهایم را گرفته اند و هی میکشند. فکر کردم دارند با من شوخی میکنند. به آنها گفتم چرا پاهایم را میکشید، بگذارید کارم را انجام دهم. بین حرفهایم، روی آب را نگاه کردم. یکدفعه تمساح را دیدم که دهان بزرگش را باز کرده و به سمتم حمله ور شده بود. قصد داشت گردنم را بگیرد و مرا به درون رودخانه بکشد. اگر میگرفت، حتماً کشته میشدم. من هم برای اینکه پوزه اش به گردنم نرسد، روی زمین خوابیدم، طوری که گردنم به زمین چسبید و تمساح به جای آن، دستم را میان دندانهای تیزش گرفت. با همان حال، با صدای بلند داد زدم و به خواهرانم گفتم تمساح مرا خورد، تمساح مرا خورد. خواهرانم به سمتم آمدند و با سنگ شروع به زدن تمساح کردند و بعد از آن، پاهایم را گرفتند و به سمت ساحل کشیدند. از یک طرف تمساح با دندانهایش دستم را میکشید و از طرف دیگر، خواهرانم پاهایم را محکم میکشیدند تا تمساح نتواند مرا به داخل رودخانه ببرد. در همان حال که جیغ میزدم، علی پسر عمه ام به کمکم آمد.

علی، پسرعمه ۱۴ ساله حوا، علت حمله تمساح را کمبود آب میداند و میگوید: در روستای مولا آباد کشاری شهرستان سرباز آب خیلی کم است. گاهی حتی تا یکی دو ماه آب نداریم. به خاطر همین کمبود آب، مردم مجبور هستند برای برداشت آب یا شستن ظروف یا لباسهایشان به حاشیه رودخانه که زیستگاه گاندو است، بروند. روز جمعه ۲۸ تیر، ساعت ۵ بعد از ظهر به همراه حوا دخترداییم و سه نفر از خواهرانش به رودخانه رفتیم تا آب بیاوریم. حوا به حاشیه رودخانه رفت و خواهرانش هم که همگی کمسن و سال هستند، مشغول بازی شدند. من حواسم جای دیگری بود که یکدفعه با صدای کمک و داد و بیداد به سمت بچه ها برگشتم. همه میگفتند گاندو حمله کرد، گاندو حمله کرد. اول فکر کردم شوخی میکنند، اما وقتی روی آب را نگاه کردم، متوجه شدم پر از خون است. به حوا که نگاه کردم، دیدم تمساحی تقریباً شش متری، او را به دندان گرفته است و میخواهد او را به داخل رودخانه بکشد. خواهرانش هم تلاش میکردند تا حوا را نجات دهند. با اینکه بهشدت ترسیده بودم، اما به آب زدم و حوا را محکم گرفتم تا او را از دهان گاندو بیرون بکشم. زور گاندو خیلی زیاد بود، اما وسط تلاشهایم برای نجات دخترداییم، نمیدانم چطور شد که گاندو یکدفعه دست حوا را رها کرد و رفت. دستش بهشدت آسیب دیده بود و خونریزی داشت. خانواده اش را در جریان گذاشتم و بعد او را به سرعت به درمانگاه درگس بردیم.

 

...........اطلاعرسانی

* اطلاعیه ایران سپید: با توجه به سؤالهای متعدد خوانندگان در مورد بیمه، شرایط بازنشستگی و... که به سازمان تأمین اجتماعی مرتبط میشود، این رسانه در نظر دارد طی هماهنگی با سازمان تأمین اجتماعی جلسه پرسش و پاسخ برگزار نماید. در این جلسه کارشناس سازمان تأمین اجتماعی به سؤالهای شما به صورت تلفنی پاسخ خواهد داد. زمان این جلسه متعاقباً اعلام خواهد شد. مخاطبانی که قادر به تماس تلفنی نیستند، میتوانند سؤالهای خود را به شماره 3000465040 پیامک کنند.

* انجمن نابینایان ایران برگزار میکند: اردوی سیاحتی به مقصد اوشان. زمان برگزاری صبح روز شنبه 12 مرداد 1398 لغایت عصر روز دوشنبه 14 مرداد 1398 همراه با پذیرایی در 3 وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام. علاقمندان جهت هماهنگی و ثبت نام میتوانند از لحظه انتشار آگهی تا تاریخ 7/5/98 با شماره 61-22560060 تماس حاصل فرمایند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *