شناسه خبر: 18013 منتشر شده در مورخ: 1398/5/1 ساعت: 10:51 گروه: اجتماعی  
مددجویان بهزیستی توانایی تامین خودیاری مسکن را ندارند

مددجویان بهزیستی توانایی تامین خودیاری مسکن را ندارند

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون گفت: مددجویان بهزیستی توانایی تامین خودیاری برای احداث مسکن و بهره گیری از تسهیلات آن را ندارند.

به گزارش ایران سپید معصومه حقیقی افزود: تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه برای احداث مسکن معلولان هر ساله بر اساس سهمیه شهرستانی اختصاص می‌یابد اما یکی از شرط‌های دریافت این تسهیلات تامین خودآورده توسط خانواده معلول است.

وی بیان کرد: ۳۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، ۳۰۰ میلیون وام قرض‌الحسنه و به همراه اهدا زمین از سوی راه و شهرسازی برای خانواده‌های دو معلول پیش بینی شده اما باید این افراد حداقل ۴۰۰ میلیون تکمیل مسکن را تامین کنند که چنین اعتباری برای آنها زیاد است.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون ادامه داد: با توجه به این وضعیت، خانواده‌های معلولان قادر به تهیه منزل نیستند و باید تجدید نظر در قوانین و همچنین مشارکت خیرین جذب شود.

وی با بیان اینکه در مدت ۱۰ سال گذشته ۱۷۳ فقره حمایت برای مسکن مددجویان بهزیستی این شهرستان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: این تعداد پرونده حمایتی به کمتر از ۱۰ درصد از معلولان اختصاص یافته و بیش ا ز ۹۰ درصد آنها قادر به تامین خودیاری و ضمانت‌های بانکی نیستند.

حقیقی اضافه کرد: در زمان حاضر ۹ باب مسکن مددجویان بهزیستی در شهر رضوانشهر آماده شده ولی به دلیل ناتوانی در تامین خودیاری افراد، این واحدهای مسکونی ناتمام رها و به دست متقاضیان نرسیده است.

جمعیت معلولان تیران و کرون به بیش از هزار و ۸۰۰ نفر می رسد که عمده آنها دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند.

اکنون ۱۲۰ هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان اصفهان ثبت شد که این تعداد یک پنجم آمار معلولان در استان است و پیش بینی می شود که دست کم ۵۰۰ هزار فرد معلول در استان ساکن باشند.

از مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی اصفهان ۲۸ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۲۳ هزار نفر معلول ذهنی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *