شناسه خبر: 17994 منتشر شده در مورخ: 1398/4/31 ساعت: 11:29 گروه: اجتماعی  
کتب دانش آموزان با نیازهای ویژه پایان مرداد آماده است

کتب دانش آموزان با نیازهای ویژه پایان مرداد آماده است

رئیس سازمان استثنایی کشور از آماده‌سازی کتب درسی دانش‌آموزان استثنایی تا پایان مرداد خبر داد.

به گزارش ایران سپید دکتر مجید قدمی با اشاره به فعالیتها و حمایتهای چشمگیر سازمان از دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: ما خدمات حمایتی سال گذشته را امسال هم برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیریم به جرات می‌گویم در سال گذشته در حوزه خدمات حمایتی تمام پرونده‌های ارسالی از مدارس را تأمین کردیم که در بخش‌های مختلف سمعک، ‌واکر،‌ عینک و ‌جراحی‌ها حدود ۴ میلیارد تومان شد.

وی ادامه داد: بیش از ۴ میلیارد نیز برای امسال پیش‌بینی کردیم که با تخصیص به‌موقع این اعتبار خدمات حمایتی برای این دانش‌آموزان مدنظر خواهد بود.

دکتر قدمی اضافه کرد: کتاب‌های دانش‌آموزان استثنایی در حال آماده شدن است و به لطف خدا حداکثر تا پایان مرداد کتاب‌ها را آماده خواهیم کرد و در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد.

در تهران هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی بر عهده شهرداری‌هاست

وی تاکید کرد: سرویس مدارس هم با تخصیص اعتبار مشکلی برای مهر نخواهد بود. در تهران هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی بر عهده شهرداری‌هاست و در استان‌ها و مناطق محروم ۷۰ درصد هزینه‌بر عهده سازمان و ۳۰ درصد هزینه‌بر عهده خانواده‌ها است.

دکتر قدمی همچنین با ابراز خرسندی از انجام فعالیت‌های سازمان تحت نظرش افزود: بیش از ۲۰ هزار نیروی متخصص در ۲ هزار و ۲۰۰ پایگاه یک‌میلیون و ۴۱۰ هزار نوآموز را سنجش می‌کنند. هزینه‌های دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته دو برابر شده اما هزینه سنجش را ۳۰ هزار تومان از خانواده‌ها تعیین کردیم.

هنرستان‌های موسیقی را برای نابینایان راه‌اندازی می‌کنیم

رئیس سازمان استثنایی کشور درباره راه‌اندازی رشته‌های مختلف در این سازمان گفت: رشته‌ها را به سمت حرفه‌ای پیش بردیم، هنرستان‌های موسیقی را برای نابینایان راه‌اندازی می‌کنیم و این رشته در تهران راه‌اندازی شده است برای استان‌ها نیز درخواست کردیم که در کنار هنرستان‌های عادی بچه‌های نابینا به‌صورت تلفیقی رشته موسیقی را یاد بگیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *